×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نقش بانک مسکن در تامین مالی ۲۱۰ هزار واحد طرح جهش تولید مسکن

به گزارش کیوسک خبر، الهویردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، گفت: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی، در اجرای طرح جهش تولید مسکن همچون طرح‌های ملی گذشته مشارکت دارد و ۲۱۰ هزار واحد مسکونی این پروژه توسط بانک مسکن تامین مالی می شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک مسکن نقش سیاستگذار تامین مالی را در بخش مسکن دارد، افزود: بنابراین باید در جهت تقویت سرمایه بانک تلاش شود. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره نقش حساس بانک مسکن ادامه داد: در شرایطی که تامین مسکن یکی از مهمترین مطالبات مردم در این شرایط محسوب می شود و سهم زیادی از سبد هزینه خانوار را به خود اختصاص می دهد، بنابراین بانک مسکن وظیفه مهم و حساسی دارد.

دهقانی به جایگاه مسکن در اقتصاد اشاره و تاکید کرد: مسکن پیشران اقتصاد در کشور است و رونق یا افول در این حوزه می تواند سایر صنایع را متأثر کند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: متاسفانه تولید مسکن در کشور نسبت به میانگین پایین است که با اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن و همچنین برنامه های مدون دولت انتظار می رود بخش مسکن در کشور رونق پیدا کند. این نماینده مجلس دوازدهم ادامه داد: اگر تولید مسکن در کشور جهش یابد، این صنعت می تواند سایر صنایع مهم را به دنبال خود بکشاند و بسیاری از صنایع کشور به واسطه رونق صنعت ساختمان با رشد و رونق مواجه می شوند. دهقانی ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامه های وزیر راه و شهرسازی در جلسه رای اعتماد و در عین حال با پای کار آمدن تمام دولت در حوزه اجرای طرح جهش و تولید مسکن، شاهد جهش تولید به معنای واقعی در این حوزه و همچنین مهار تورم مسکن به واسطه افزایش عرضه باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تاکید کرد: البته برای اجرای این طرح ملی فقط نباید به منابع بانک مسکن متکی بود چرا که قانون، نظام بانکی را مکلف به مشارکت در تامین مالی این طرح کرده است. وی با بیان اینکه منابع بخش خصوصی و تعاونی باید در کنار منابع بانک ها برای اجرای این طرح ملی به کار گرفته شود، افزود: مجلس همه حمایت ها و سیاستگذاری های را در قالب قانون انجام داده و قطعا به فراخور نیاز ورود خواهد کرد.