×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نظر مساعد رئیس کمیته داوران یوفا از VAR در یورو ۲۰۲۰

به گزارش کیوسک خبر و به نقل از گاردین، روبرتو روزتی، رئیس کمیته داوران یوفا امیدوار است که رویکرد VAR که در یورو ۲۰۲۰ به کار گرفته می شود، در لیگ های داخلی اروپا نیز ادامه یابد و هشدار می دهد که تجزیه و تحلیل بیش از حد تصمیمات، “خطرناک” است.
استفاده از فناوری و استاندارد داوری در این مسابقات به طور کلی مورد ستایش بسیاری از ناظران قرار گرفته است و روزتی احساس می کند که این ملاکی برای پیگیری سایر مسابقات است.
روزتی گفت: ما نمی خواهیم همه جزئیات را بررسی کنیم. اگر این کار را انجام دهیم، VAR می تواند خطرناک باشد اگر به طور مناسب استفاده نشود.
روز سه شنبه گزارش شد که باشگاه های لیگ برتر مشتاق رویکردی هستند که در فصل آینده مورد استفاده قرار گیرد. از این روش به عنوان “لمس سبک” فناوری یاد شده است.
روزتی ادامه داد: ما معتقدیم که داوران باید همیشه در مرکز تصمیم گیری باشند و در زمین بازی تصمیم بگیرند. 
در مجموع روزتی گفت که  ۲۷۶ حادثه از طریق فناوری VAR بررسی شده و ۱۸ مورد اصلاح VARصورت گرفته است که آمار خوبی است. وی گفت که همه ۱۸ اصلاحات “۱۰۰ درصد صحیح” بوده است اما پذیرفت که بحث های داخلی در مورد چند موقعیت وجود دارد که VAR در آنها مداخله نکرده است.
روزتی معتقد است که مفهوم استفاده از VAR برای اصلاح اشتباهات واضح به خوبی به مسابقات کمک کرده است. روزتی گفت: من معتقدم که داوری در یورو ۲۰۲۰ یک موفقیت واقعی بود. ما در زمین بازی از سوی داوران و کمک داوران نمایش های بسیار خوبی دیدیم.
به طور کلی خطاها در مقایسه با یورو ۲۰۱۶ کاهش یافته است؛ ۱۱۱۱ در مقایسه با ۱۲۹۰. این بدین معناست که میانگین زمان واقعی بازی در یورو ۲۰۲۰ از ۶۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه به ۷۰ دقیقه و ۳۶ ثانیه افزایش یافته است.
۹۸ کارت زرد وجود داشت، در حالی که در یورو قبلی ۱۲۹ کارت زرد وجود داشت اما تعداد کارت قرمز دو برابر است؛ شش کارت در مقایسه با ۳.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.