×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دیدار دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژهشکده بیمه و دکتر سیدهادی عربی رئیس دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه قم روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ به میزبانی پژوهشکده بیمه برگزار شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر سیدهادی عربی رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه قم، دکتر محمد حسن ملکی معاون پژوهشی دانشکده و دانشیار گروه آموزشی مدیریت صنعتی، دکتر ایمان داداشی مدیر گروه و دانشیار گروه آموزشی حسابداری، دکتر یزدان گودرزی فراهانی استادیار گروه آموزشی اقتصاد اسلامی و معاونین و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه برگزار شد، دکتر عسگری به تشریح فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی پژوهشکده بیمه پرداخت و وجوه همکاری میان پژوهشکده بیمه و دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه قم را تبیین کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه با اعلام آمادگی اعضای هیأت علمی پژوهشکده بیمه جهت برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان دانشکده علوم اقتصادی قم در حوزه بیمه و تکافل، آمادگی پژوهشکده بیمه را برای همکاری مشترک در انجام طرح‌های پژوهشی، حمایت، راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در حوزه بیمه و تکافل اعلام کرد.
دکتر عسگری با اشاره به واگذاری وظیفه تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران صنعت بیمه به پژوهشکده بیمه و برگزاری برنامه‌های آموزشی و پژوهشی متعدد توسط پژوهشکده بیمه در دو سطح ملی و بین‌المللی، خواستار بهره‌مندی متقابل از توان علمی و تخصصی اساتید و اعضای هیات علمی دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه قم در برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و برخط، انجام طرح‌های پژوهشی و داوری مقالات در حوزه بیمه و تکافل شد.
در ادامه این نشست دکتر سیدهادی عربی رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه قم با ابراز خشنودی از حضور در جمع رئیس و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه، آمادگی کامل دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه قم را برای همکاری با پژوهشکده بیمه در زمینه انجام طرح‌های پژوهشی، برگزاری دوره‌های فرصت مطالعاتی برای اعضای علمی پژوهشکده بیمه، انجام پایان‌نامه‌های مشترک مقطع کارشناسی ارشد و نگارش رساله‌های دکترای تخصصی اعلام نمود.
وی با تاکید بر ضرورت تعاملات میان دانشگاه و صنعت و همکاری دانشکده اقتصاد دانشگاه قم با ۴۰ واحد آموزشی در کشور، به حضور اساتید جوان و دارای تخصص در زمینه‌های مرتبط با صنعت بیمه در این دانشکده اشاره و تصریح کرد، بسترهای لازم برای تعریف و نگارش رساله‌های دکتری در حوزه موضوعاتی نظیر پوشش بیمه حوادث طبیعی در دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه قم فراهم می‌باشد و این دانشکده آمادگی دارد تا ضمن انفعاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پژوهشکده بیمه، رساله‌های تخصصی در زمینه پوشش بیمه حوادث طبیعی در مقطع دکتری را نیز در سرفصل‌های آموزشی خود تعریف نماید.
در این دیدار دکتر محمد حسن ملکی با اشاره به ظرفیت علمی و توان تخصصی محققین دانشگاه قم، آمادگی اساتید دانشکده علوم اقتصادی و اداری این دانشگاه را برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه بیمه اعلام کرد و افزود، این اساتید در حال حاضر نیز از محتوای علمی ارائه شده در کارگاه‌های آموزشی پژوهشکده بیمه در راستای اهداف علمی و انتقال دانش به دانشجویان بهره‌برداری می‌نمایند.
دکتر ایمان داداشی نیز با اشاره به پذیرش حدود ۱۲۰۰ دانشجو و حضور ۱۲۰ نفر از اتباع خارجی در میان دانشجویان این دانشکده، آمادگی گروه آموزشی حسابداری دانشکده را جهت همکاری با پژوهشکده بیمه اعلام کرد.
پس از آن دکتر یزدان گودرزی فراهانی استادیار گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم با اعلام آمادگی برای همکاری با پژوهشکده بیمه در موضوعات آینده پژوهی، فناوری‌های نوین بیمه و مطالعات اسلامی تاکید کرد، علاوه بر ظرفیت موجود در زمینه انجام طرح‌های پژوهشی، نگارش مقاله‌ها و پایان‌نامه مشترک، دو مجموعه می‌توانند در ارزیابی و داوری مقالات همایش همکاری نمایند. همچنین فضای موجود در دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه قم جهت برگزاری رویدادها و همایش‌های علمی پژوهشکده بیمه در شهر قم قابل بهره‌برداری خواهد بود. همچنین گروه اقتصاد اسلامی دانشکده با بهره‌مندی از ترکیب اساتید جوان و با تجربه آمادگی دارد تا در حوزه پژوهش‌های حوزه بیمه‌های اسلامی متناسب با اولویت‌های پژوهشی اعلام شده از سوی پژوهشکده بیمه همکاری نماید.
در پایان این نشست دکتر عسگری با قدردانی از حضور اساتید و مدیران ارشد دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه قم در پژوهشکده بیمه ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه علوم اقتصادی، بیمه، مدیریت و مالی اسلامی میان پژوهشکده بیمه و دانشگاه قم منعقد و همکاری مشترک دو مجموعه آغاز گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.