×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نشست مشترک سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و سازمان اداری و استخدامی کشور با موضوع پیگیری و اجرای فرایند تغییر ساختار سازمان برگزار شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، نشست مشترک سازمان و سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور سید عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل، معاونین و حسین عرب اسدی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با موضوع پیگیری و اجرای فرایند تغییر ساختار سازمان برگزار شد.

در این نشست سید عبدالمجید اجتهادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان با بیان اینکه سازمان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند اظهار کرد: وضعیت جذب نیرو که اکثریت آنها شرکتی هستند در کنار بحث حقوق و مزایا پایین از جمله این مشکلات است.

وی با اشاره به موفقیت های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی طی دو سال اخیر افزود: در دولت سیزدهم تعامل خوبی بین قوای مجریه و قضائیه شکل گرفت که اتفاقات خوبی را رقم زد که هم مورد تایید رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و وزیر امور اقتصادی و دارایی را به دنبال داشت.

اجتهادی با بیان اینکه در همین مدت تعیین تکلیف کالاها ۳۰ برابر ۲۹ سال گذشته بوده است، گفت: در ماه جاری ۴ مزایده برگزار می شود که نشان دهنده حجم کار بالا است برای تحقق مطالبات و اهداف است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: تمام این موفقیت ها در حالی صورت گرفته که هیچ تغییری در وضعیت نیرو سازمان نیفتاده است.

وی تاکید کرد: اتفاقات خوبی در سازمان در خصوص تغییر ساختار صورت گرفت و ادارات استان ها به ادارات کل ارتقا یافتند اما در موضوع ساختار تفصیلی اتفاقی نیفتاده است.

سازمان نیازمند تزریق نیروی جدید است

در ادامه این نشست علی جمشیدی عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نیز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ وظایف جدیدی به سازمان همچون جمع آوری، بارگیری، حمل و تخلیه واگذار شد که نیازمند تزریق نیروی جدید به سازمان است.

وی با بیان اینکه طبق دستور معاون اول رئیس جمهور ۱۰ هزار کانتینر کالا باید در سریع ترین زمان ممکن ترخیص شود، گفت: اداره کل هرمزگان در مجموع ۵۳ نیرو دارد که ترخیص این کانتینرها حدود یکسال زمان نیاز دارد بنابراین برای تسریع در کار نیازمند تسهیل در به خدمت گیری نیروی انسانی به صورت شرکتی هستیم. با این وجود از ظرفیت نیروی انسانی ستاد و سایر استانها برای تسریع در تعیین تکلیف آنها استفاده خواهد شد.

عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان با بیان اینکه ساختار تفصیلی سازمان کماکان در مجلس باقی مانده است، یادآور شد: امیدواریم هر چه زودتر تصمیم گیری در خصوص جذب نیرو صورت گیرد تا کمبود نیروی انسانی سازمان موجب زیان به کشور و مردم نشود.

۴۷ برابر میانگین ۲۹ سال گذشته کالا به فروش رفته است

همچنین سعید غلامی باغی عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول نیز در این نشست افزود: با ورود رئیس جمهور و قوه قضائیه به موضوع اموال تملیکی یک فرصت تاریخی حادث شد.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای اصلاح قوانین، اصلاح ساختار و ساماندهی انبارها، گفت: در ساماندهی انبارها که مستقیم بر عهده سازمان بود اتفاق های خوبی صورت گرفته است.

غلامی با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر ۵۲ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شده است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، ۴۷ برابر میانگین ۲۹ سال گذشته کالا به فروش رفته است همچنین در سال ۱۴۰۰ اعاده کالا ۱۳۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید.

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول ادامه داد: فروش کالا از ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و رشد ۴۲۲ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه امسال، ۲۰ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد، انهدام کاهش یافت و بخش عمده ای از کالاها یا اعاده شده و یا به فروش رفته است.

غلامی یادآور شد: راه اندازی سامانه حراج برخط خرده فروشی یکی از کارهای بزرگی است که صورت گرفته و در یک بستر شفاف و رقابتی افراد می توانند نسبت به خرید کالا اقدام کنند.

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول تصریح کرد: فروش کالا ۹۶ درصد به صورت مزایده رقابتی و در بستر سامانه الکترونیک دولت صورت می گیرد.

وی به مشکلات سازمان اشاره کرد و افزود: آوارشدن دهه ها ترک فعل بر سر سازمان اموال تملیکی در دو سال اخیر مانند اعلام یکباره ۲۲ هزار اظهار نامه متروکه در فرودگاه امام خمینی و بیش از ۶ هزار کانتینر در بندر شهید رجایی ظرف چند ماه و انتقال این مشکلات به سازمان و عدم تناسب امکانات و نیروی انسانی با ماموریت ها و وظایف محوله از جمله مشکلات سازمان است.

در ادامه این نشست حسین عرب اسدی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر رفع موانع در بخش نیروی انسانی وعده داد؛ پیگیری لازم جهت برطرف شدن مشکلات صورت گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.