×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
نسخه الکترونیک تحولی بنیادین در حوزه درمان تامین اجتماعی است

دکتر فرزاد فیروزی، مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی

کیوسک خبر ـ یکی از مباحث بسیار مهم، برنامه سازمان تامین اجتماعی برای الکترونیکی شدن و به عبارتی نهضت الکترونیکی شدن سازمان است حذف نسخه های کاغذی و تبدیل آن به نسخ الکترونیک و انشاالله به زودی الکترونیکی شدن پرونده های بستری و تغییر رویه کلی سیستم اسناد پزشکی یک فصل نوین را در سازمان تامین اجتماعی رقم خواهد زد. بیشترین تلاطم این تحولات در سال ۱۴۰۰ خواهد بود و تاثیرات آن در تمام سطوح سازمان نشان داده خواهد شد
یکی از اهداف اجرای طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه بیمه جلب رضایت مخاطبین از طریق اقدامات مختلف در درمان مستقیم و غیرمستقیم است. بر اساس بررسی های به عمل آمده درصد زیادی از هزینه های نسخه های دفترچه بیمه اتلاف می‌شد که با صرفه جویی در آن می توان خدمات بیشتری به بیمه‌شدگان ارائه کرد.
در این راستا اولین اقداماتی که پس از الکترونیکی شدن نسخ رخ داد افزایش سطح تعهدات سازمان بود و حذف فرانشیز خدمات بستری در شهرهایی که مرکز ملکی نداریم و همین طور تغییر رویه سازمان برای پرداخت هزینه اروتز و پروتز.
در حال حاضر هم، بحث بیماری های مزمن و بازتعریف بیماریهای خاص مطرح است که همه اینها متأثر از برنامه الکترونیک سازمان است.
با عنایت به اینکه درمان یک کالای خیلی گران قیمت است که هزینه‌های سنگینی برای سازمان و مردم دارد، باید جلوی اتلاف هزینه ها را بگیریم و منابع و مصارف را مدیریت کنیم تا منابع درست و بهینه مصرف شوند.
پیاده سازی نسخه الکترونیک یکی از آرزوهای ما در طول سالیان گذشته بود که اکنون عملی شده است و هیچ اقدام بعدی در درون سازمان در جهت بهبود خدمات درمانی نمی توان متصور شد مگر اینکه از روشهای مکانیزه و الکترونیک استفاده کنیم.
در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی وارد یک نقطه عطف تاریخی در بخش درمان شده است و انتظار ما از بیمه شدگان عزیز، شرکای اجتماعی سازمان و مجموعه تشخیصی و درمانی کشور حمایت از طرح های سازمان است.