×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
نسخه الکترونیک؛ نیازمند اطلاع رسانی گسترده

دکتر علیرضا رمضانی، مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام
نسخه الکترونیک بعنوان یک طرح ملی در راستای عملیاتی شدن حذف دفترچه های درمانی و ایجاد پرونده الکترونیک بیمه شدگان، پس از اجرای موفق در مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی در سال ۹۵، در حال اجرایی  شدن در مراکز طرف قرارداد این سازمان است.
اجرای این پروژه، یک تحول عظیم درحوزه درمان است. ثبت نسخه الکترونیک توسط پزشکان، علاوه بر افزایش دقت و صحت در تولید نسخه، موجب تسهیل و تسریع در روند کاری داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک می شود. همچنین امکان مشاهده اطلاعات هویتی و اقلام تجویز شده، صرفا با کدملی بیمار در این مراکز میسر است و نیازی به ثبت مجدد اطلاعات در سیستم پورتال درمان سازمان نیست.
با اجرای نسخه الکترونیک تداخل دارویی و ناخوانا بودن نسخه پزشکان و خطاهای پزشکی به صفر می رسد. حتی سابقه مصرف دارویی بیماران نیز مشخص می شود؛ زیرا ممکن است یک بیمار در طول یک هفته به چند پزشک مراجعه کند و به این ترتیب پزشکانی که این بیمار را ویزیت می کنند، می دانند که در نسخه های قبل چه داروهایی را مصرف کرده است.
از طرفی با توجه به صحبت های دکتر مصطفی سالاری مدیرعامل محترم سازمان در جلسه‌ با مدیران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی مبنی برحذف دفترچه‌های کاغذی و توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی از اول اسفند به بعد و اینکه بیمه شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آنها به پایان می‌رسد، نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند و می‌توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند. از اینرو می طلبد اطلاع رسانی  کامل و جامعی از طرح حذف دفترچه‌های کاغذی از طریق رسانه ها، فضای مجازی، رادیو و تلویزیون، چاپ بروشور و پوستر زیر نظر اداره کل روابط عمومی سازمان انجام گیرد که مردم و ذینفعان با این طرح و مزایای آن آشنا شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.