×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
نزدیک به ۶ هزار خودرو در خراسان رضوی رایگان گازسوز شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی، علی‌اصغر اصغری در این باره گفت: مالکان هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو دیگر نیز در خراسان رضوی در نوبت اقدام فنی برای گازسوز کردن خودروهای خود قرار دارند.
وی افزود: تعداد ۵۰ کارگاه تخصصی دارای مجوزهای فنی لازم در استان، عملیات دوگانه‌سوز کردن خودروهای متقاضیان را به‌عهده دارند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی تأکید کرد: ۱۱ کارگاه از مجموع کارگاه‌های یادشده، عملیات فنی خود را برای خودروهای عمومی به‌طور رایگان انجام می‌دهند.
اصغری ادامه داد: وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به همین منظور با تولیدکنندگان مخازن و کیت ویژه موتورهای گازسوز، قرارداد منعقد کرده‌اند و هزینه گازسوز کردن موتور خودروهای عمومی به‌عهده وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.
وی افزود: واحدهای تولید مخازن و کیت ویژه موتورهای گازسوز نیز در قالب قرارداد با کارگاه‌های مجاز این حوزه و بر اساس درخواست‌ آنها، ادوات لازم گازسوز کردن خودروها را به‌طور مستقیم در اختیار این کارگاه‌ها قرار می‌دهند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: متقاضیان باید با مراجعه به «سامانه اطلاعات جامع خودروهای دوگانه‌سوز کشور» به آدرس GCR.NIOPDC.IR نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
اصغری ادامه داد: این متقاضیان پس از طی روند ثبت‌نام در سامانه یادشده، می‌توانند برای گازسوز کردن خودرو خود در زمان مناسب به نزدیک‌ترین کارگاه منتخبشان مراجعه کنند.
وی رشد و توسعه صنعت سی‌ان‌جی – به‌عنوان سوخت ملی کشور – را معیاری برای سنجش رشد و توسعه اقتصادی و زیست‌محیطی توصیف و بیان کرد: بر این اساس، اهتمام هرچه بیشتر نسبت به ترویج و رونق‌ مصرف سی‌ان‌جی به‌عنوان سوخت پاک خودروها در سطح شهرها و روستاهای کشور، اقدامی مهم و مؤثر برای کاهش آلودگی هوا و تثبیت هوای پاک تنفسی برای همگان است.
شایان ذکر است، ۱۳۵ جایگاه سی‌ان‌جی در منطقه خراسان رضوی، روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده را در سطح این منطقه ۴ میلیون و ۹۷۰ هزار نفری تأمین و عرضه می‌کنند.

کد خبر ۳۱۵۹۰۰

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.