×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نداشتن دانش مقابله با حادثه و نامناسب بودن شرایط فیزیکی ساختمان علت اصلی حادثه مدرسه شین آباد و مسجد ارگ

ایمن سازی مدارس، آموزش پیشگیری و کنترل حوادث، برگزاری مانور ، مجهز نمودن مدارس به سیستم های اعلام هشدار حوادث لازم است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از سازمان مدیریت بحران ، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز در مراسم رونمایی از طرح “سند همکاری ملی طرح مدرسه آماده” که با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور و همچنین مدیران کل مدیریت بحران و مدیران کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور به صورت مجازی شرکت کرد.

به گفته نجار، این طرح شامل چهار بخش اصلی یعنی آموزش مدیران، پرسنل و تشکیل گروه مدیریت بحران مدرسه از طریق آموزش های مجازی و به روز، کاهش خطرپذیری مدارس از طریق بازدید و بررسی اجزای غیرسازه ای و ارائه برنامه کاهش مخاطرات، آموزش آمادگی در برابر سوانح برای دانش آموزان و والدین آنها و ارائه تجهیزات اولیه و کاربری امداد و نجات به مدارس واجد شرایط است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه یکی از راهکارهای افزایش ایمنی مدارس، آموزش و توانمند سازی کارکنان و دانش آموزان و کاهش مخاطرات مدارس است، گفت: به طور کلی مدرسه آماده مدرسه‌ای است که آسیب‌پذیری آن به حداقل رسیده، توان مقابله با حوادث را داشته و در صورت بروز حادثه، کمترین تلفات و خسارات را متحمل شده و در عین حال بتواند در کوتاه‌ترین زمان، کارآیی مؤثر خود را بازیابد.

نجار درباره نوع آموزش های پیش بینی شده در زیرساخت ملی مدرسه آماده نیز گفت: با توجه به شرایط کرونا امکان آموزش مجازی نیز در این سامانه پیش بینی شده است و می توان آموزش ها به دانش آموزان و والدینشان را به صورت مجازی هم پیش برد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: شناسایی و مشخص کردن مخاطرات مدرسه، در اختیار داشتن برنامه کاهش مخاطرات، فراهم آوردن زیر ساخت های ارتباطی مدرسه برای مشارکت خانواده دانش آموزان و سازمان های خدمات اضطراری، دارا بودن تقویم آموزشی برای آمادگی پرسنل و دانش آموزان در مواجهه با حوادث، تجهیز مدرسه به سیستم های هشدار و اعلام خطر و تجهیز مدرسه به اقلام مورد نیاز مقابله با حوادث بخشی از ویژگی های طرح مدرسه آماده است.

وی در ادامه توجه به مهارت آموزی و دانش مهارتی در اجرای طرح مدرسه آماده را مهم برشمرد و بر مدل سازی در زمان برگزاری مانورهای آمادگی در مدارس تاکید کرد.

گفتنی است با توجه به ذی نفعان و دست اندرکاران حوزه مدیریت بحران و آموزش و پرورش «سند همکاری ملی طرح مدرسه آماده» بین وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پدافند غیر عامل و شهرداری تهران در مراسم گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران منعقد شد.

فاز اول این برنامه در ۱۰ کلانشهر کشور شامل تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، قم، کرج، اهواز، کرمانشاه و ارومیه اجرایی می گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.