×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

نشریه دیلی‌میل در گزارشی مدعی شد که نخست وزیر انگلیس تا پایان هفته جاری برکنار خواهد شد.

به گزارش کیوسک خبر، نشریه انگلیسی دیلی‌میل در گزارشی که امروز (دوشنبه) منتشر کرده، ضمن اشاره به احتمال برکناری لیز تراس، نخست وزیر این کشور تا ۲۴ اکتبر (دوم آبان)، از بررسی نامزدهای جایگزینی وی نیز خبر داد.

به نوشته این نشریه، نبرد تراس برای جایگاه سیاسی‌اش، احتمالاً به‌زودی به سر خواهد رسید زیرا پیش بینی می‌شود حدود ۱۰۰ نفر از اعضای پارلمان حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس، رأی عدم اعتماد خود به تراس را تقدیم «گراهام بردی» کنند؛ بردی ریاست کمیته حزب محافظه‌کار را برعهده دارد.

تراس دوم اکتبر در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای از تصمیم وزارت دارایی انگلیس برای کاهش ۴۵ درصدی مالیات بر درآمد افراد پردرآمد عقب‌نشینی کرد. این تصمیم گرچه لغو شد اما بازار را به هرج و مرج کشاند و ارزش پوند را به شدت کاهش داد و علاوه بر این، انتقادها از تراس را در حزب محافظه‌کار تشدید کرد.

کوارسی کوارتنگ، وزیر دارایی سابق دولت تراس، در ۲۳ سپتامبر یک «بودجه کوچک» را با هدف کاهش مالیات خانوارها و همچنین قبوض انرژی معرفی کرد؛ به‌دنبال این تصمیم، تاجران نسبت به افزایش بدهی هشدار داده و اعلام کردند که این بودجه، تأثیر مورد نظر را بر اقتصاد انگلیس بر جای نگذاشته است.

پس از تشدید انتقادات و واکنش منفی بازار، تراس مجبور به برکناری کوارتنگ شد و جرمی هانت را جایگزین وی کرد. پس از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶، سه نخست وزیر این کشور برکنار شده‌اند.

و حالا بر اساس گزارش دیلی میل، نمایندگان پارلمان انگلیس از بردی درخواست خواهند کرد تا به تراس اطلاع دهد که «فرصتش» به اتمام رسیده است. گفته می‌شود بردی با برکناری تراس مخالف بوده و بر این باور است که تراس و هانت استحقاق یک فرصت را دارند تا راهبرد اقتصادی را با بودجه ۳۱ اکتبر، ترمیم و اصلاح کنند.

همچنین نشریه تایمز در گزارشی اعلام کرد که شمار معدودی از قانونگذاران درباره این موضوع جلسات مخفی برگزار کرده و گزینه جایگزینی تراس را هم مورد بررسی قرار داده‌اند.

لیز تراس ۴۷ ساله که اواسط شهریور به عنوان نخست وزیر انگلیس انتخاب شده بود، در سخنانی خود پس از نخست‌وزیری متعهد شد که «بحران افزایش هزینه‌های زندگی» مردم انگلیس را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهد و همچنین «طی یک هفته برنامه جامعی را برای مقابله با افزایش قیمت قبض‌های انرژی (گاز و برق) و تضمین تأمین ذخایر سوختی آینده» ارائه خواهد داد.

همچنین بر پایه یافته‌های نظرسنجی اخیر پایگاه افکارسنجی «یوگاو»، ۵۱ درصد از انگلیسی‌ها خواستار استعفای لیز تراس هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.