×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نخستین مناظره کاندیداها، بیش‌تر شبیه منازعه و عقده‌گشایی بود/ مناظره، تبدیل به دادگاهی علیه نظام ریاستی کشور شد/ هیچ کاندیدایی به سوالات اقتصادی پاسخ نداد

به گزارش کیوسک خبر، حسین کنعانی‌مقدم در ارزیابی مناظره نخست کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: اول باید بگویم که مناظره نبود و منازعه بود؛ متاسفانه همه به دنبال نفی دیگران برای اثبات خود بودند؛ اشتباه دوم این بود که این مناظره، دادگاهی علیه نظام ریاستی کشور بود و ناکارآمدی نظام ریاستی را به چالش کشید. به نظر می‌رسد که باید ساختار حاکمیتی و ساختار حکمرانی را تغییر داد در غیر این صورت همه کسانی که هشت‌سال سر کار می‌آیند و در ساختار و نظام ریاست حضور پیدا می‌کنند، در آخر کارنامه‌هایشان مردودی است و بعد از اینکه از کار برکنار می‌شوند، آن‌ها را مورد تعقیب و مجازات قرار می‌دهند.

وی افزود: نکته بعدی این است که هیچ کدام از آقایان به سوالات اقتصادی پاسخ ندادند و همه یا می‌گفتند برنامه داریم، می‌دانیم، بعدا می‌گوییم؛ به نظر می‌رسد مردم و به ویژه نخبگانی که مسائل اقتصادی را می‌فهمند، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفتند. نکته بعدی اینکه آقای همتی گفت «تمام وعده و وعید‌هایی که کاندیداها داده‌اند به خاطر اینکه منابع‌اش موجود نیست وعده‌های تو خالی است»، این یعنی تیر خلاص زدن به توان ملی کشور و گفتن این سخنان از زبان کسی که مسئول نظام بانکی کشور بوده روی اقتصاد کشور ما اثرات منفی و شوک بسیار سخت ایجاد می‌کند.

این کنشگر سیاسی اصولگرا با بیان اینکه این مناظره بیشتر عقده گشایی بود و دوستان به دنبال این بودند که طرف مقابل را مورد هجمه قرار دهند، بیان کرد: این آقایان که در این منازعه قرا می‌گیرند بگویند که پدرخوانده‌هایشان چه کسانی هستند و پشتوانه سیاسی آن‌ها کجاست؟ اگر می‌گویند اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل هستند مفهوم اینها را برای مردم توضیح دهند که به چه معنا است؟ به نظرم همه آن‌ها دارند از جریانی که آن‌ها را پشتیبانی می‌کند فرار می‌کنند و سعی دارند آن را مخفی کنند.

وی درباره پوششی بودن بعضی از کاندیداها خاطرنشان کرد: سه دسته آدم در بین این نامزدها می‌بینم، یک دسته آمده‌آند که هیزم انتخابات باشند و خودشان را در معرض سوختن قرار دهند، برخی از آن‌ها کبریت بدون خطر هستند و بود و نبوده آن‌ها در مناظرات چندان اثری ندارد و برخی نیز عزمشان را جذم کرده‌اند برای کسب قدرت که به دنبال دو موضوع هستند یا قدرت را برای قدرت می‌خواهند و یا قدرت را برای خدمت؛ که قضاوت آن با مردم است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، کنعانی‌مقدم ادامه داد: اما در میان طیف اصولگرایی به نظر می‌رسد که این پنج نفر «همسنگر» یکدیگر هستند و در یک سنگر قرار دارند و قاعدتاً در مواقعی که در خطر می‌افتند یکدیگر را پوشش می‌دهند.