×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نحوه اجرای طرح اختصاص قیر رایگان ایراد دارد

به گزارش کیوسک خبر،‌ لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با طرح قیر رایگان گفت: نظارت کافی و دقیق، لازمه عملیاتی شدن صحیح این طرح است.

این نماینده مجلس گفت:اعتقاد کارشناسان، طرح قیر رایگان، فسادها و رانت های زیادی داشته و بازار صادراتی را به قاچاق قیر تبدیل کرده است. قیر رایگان برای جاده های روستایی، مدارس و به سازی روستاها در نظر گرفته شده است چراکه یکی از بزرگترین مشکلات ما وضعیت خراب جاده ها از جمله جاده های روستایی است و دولت باید بودجه مناسب برای این کار اختصاص دهد تا مجلس سراغ قیر رایگان نرود.

او گفت: شاید به جز اختصاص قیر رایگان برای بهسازی جاده ها راه حل های دیگری نیز وجود داشته باشد. دولت ها به این موضوع کم توجهی کردند به همین دلیل نیز مجلس برای حل مشکلات جاده ای روستاها به دنبال قیر رایگان رفته است.

سیاهکلی افزود: دولت از ناحیه فروش قیر می خواهد بخشی از نیازهایش را برطرف کند و ما هم نیاز به جاده داریم. درباره احتمال بروز فساد دراین طرح نهادهای نظارتی و بازرسی باید روی این موضوع نظارت کافی کنند تا شاهد شکل گیری فساد نباشیم. اگر در عمل این طرح درست انجام شده ارتباطی به مجلس ندارد دولت صحیح عمل نکرده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در سال های گذشته قیرهای این طرح برای عمران استفاده شده یا به صورت قاچاق از کشور خارج شده است؟ گفت: اگر از قیر رایگان در پروژه های عمرانی استفاده نشود دولت در این زمینه مقصر است و نحوه اجرا ایراد دارد.