×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
میان وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد با بودجه نسبت منطقی وجود ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: بین مطالبات، مأموریت‌ها و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بودجه نسبت منطقی وجود ندارد.

به گزارش کیوسک خبر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته یکشنبه چهارم دی پس از حضور در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: در این جلسه پیش‌بینی‌های مربوط به بودجه ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت، همچنین اقدامات انجام گرفته و مشکلات موجود در مباحث بودجه‌ای و نیروی انسانی حوزه فرهنگ و هنر تشریح شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عزم خوبی در همه بخش‌ها به ویژه در مجلس وجود دارد تا امسال گام‌های بلندی برای حل موضوعات فرهنگی برداشته شود، افزود: همه اعضای کمیسیون در این جلسه نقطه نظرات خود را ارائه کردند در تمامی این نقطه نظرات، همدلی قابل مشاهده بود تا تلاش شود که در جریان تدوین بودجه ۱۴۰۲ که مراحل آن در دولت تمام شده و به زودی به مجلس ارائه می‌شود، کمیسیون برنامه مساعدت کند تا بتوان بودجه فرهنگی را ارتقا داد تا بخشی از مطالبات موجود را پاسخ دهیم.

اسماعیلی گفت: در این جلسه درباره مباحث ماه‌های اخیر گفت‌وگو شد و گزارشی از اقدامات وزارت فرهنگ و تمهیدات و برنامه‌هایی که در گفت‌و گو با اهالی فرهنگ و هنر بوده است، تشریح شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، وی درباره تنگناهای اعتباری وزارت فرهنگ و ارشاد در بودجه، افزود: بین مطالبات، مأموریت‌ها و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بودجه نسبت منطقی وجود ندارد به طور مثال در سال ۸۵ اقتصاد کتاب حدود ۲۵۰ میلیارد بود و وزارت ارشاد ۸۰ میلیارد برای مدیریت کتاب در اختیار داشت، امسال این عدد ۸ هزار و ۵۰۰ شده اما وزارت ارشاد ۳۰ میلیارد برای مدیریت حوزه کتاب در اختیار دارد که نقص است و بایستی توازن ایجاد شود.

وزیر فرهنگ با تجلیل از پشتیبانی ویژه رئیس جمهور و همراهی سازمان برنامه در تدوین برنامه و بودجه ۱۴۰۲ گفت: در یک سال و نیم اخیر تلاش کردیم بسیاری از گره‌ها را با همکاری دولت و مجلس باز کنیم که بخش عمده آن باز شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.