×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
مکاتبه پژوهشگاه صنعت نفت با ۶۰ دانشگاه

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی با اشاره به طرح میزبانی از دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد، همچنین میزبانی پژوهشگاه از ۱۰۰ دانشجوی دکترا و کارشناسی ارشد به‌طور سالانه گفت: در این طرح هیچ‌گونه محدودیتی برای دانشجویان قرار نداده‌ایم و این افراد می‌توانند حتی مسائل مورد نظر خود را برای انجام رساله یا پایان‌نامه ارائه کنند و از همه امکانات و تجهیزات این مجموعه بهره‌مند شوند.
وی به تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: به‌رغم مشکلات موجود در کشور، پژوهشگاه صنعت نفت توانسته در همه حوزه‌ها فعالیت‌های خود را به‌خوبی انجام دهد و تاکنون بیش از ۷۰ درخواست از سوی دانشگاه‌های مختلف مبنی بر انجام رساله و پایان‌نامه‌های دانشجویی به پژوهشگاه ارسال شده است.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این طرح در سال ۹۹ رونمایی شده است، تصریح کرد: در این طرح دانشجوها می‌توانند موضوع‌های رساله و پایان‌نامه‌های خود را با توجه به سیاست‌های وزارت نفت، همچنین نیازهای فناورانه صنعت به پژوهشگاه ارائه کنند و با همکاری استادان راهنما کار خود را آغاز کنند.
توفیقی اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت سبدی از موضوعات مرتبط با اهداف وزارت نفت را تهیه کرده است که مسائل پیشنهادی پژوهشگاه همگی از رویدادها و نشست‌هایی است که با مدیران صنعت برگزار می‌شود و همه این موضوع‌ها برای رفع نیازهای صنعت است.
وی با بیان اینکه طرح میزبانی از دانشجویان یک مسئولیت اجتماعی برای پژوهشگاه به حساب می‌آید، تصریح کرد: در شرایط بیماری کرونا که بسیاری از دانشگاه‌ها تعطیل است یا دسترسی افراد به آزمایشگاه‌ها بسیار دشوار است، پژوهشگاه توانسته زمینه مناسبی را برای دانشجویان فراهم کند تا از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی باتجریه این مجموعه بهره‌مند شوند.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تأکید بر اینکه تاکنون با ۶۰ دانشگاه درباره طرح میزبانی مکاتبه انجام شده است، اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت، سایت مناسبی را برای این هدف طراحی کرده است که دانشجویان می‌توانند از این طریق با مسئولان مرتبط با طرح نوآوری در ارتباط باشند و فعالیت‌های خود را آغاز کنند و خوشبختانه تاکنون  تعدادی از دانشجویان در پژوهشگاه مستقر شده‌اند و مراحل اولیه تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.
توفیقی افزود: دانشجویان می‌توانند از همه امکانات آزمایشگاهی و پایلوتی و تجهیزات پژوهشگاه بهره‌مند شوند، از این رو می‌توان این موضوع را یک فرصت ایده‌آل برای دانشجویان و دانشگاه‌های کشور دانست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.