×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مهندس وکیلی معاون فروش و بازاریابی شرکت فولادخوزستان، در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی ایران متافو در جمع خبرنگاران گفت: شرکت فولاد خوزستان توانسته است در هشت ماه امسال درآمدی بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد تومان را کسب کند.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولادخوزستان، سال ۲۰۲۳ به عنوان سال کاهش قیمت فولاد در بازارهای جهانی عنوان کرد و گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۲، قیمت صادرات فولاد به مبلغ ۵۸۰ دلار بوده و این روند به سمت کاهش گرایش داشته است.

وکیلی در ادامه گفت: از طرف دیگر، با وجود چالش‌های بسیاری که در زمینه انرژی در تابستان امسال برای اکثر شرکت‌ها، به خصوص شرکت فولادخوزستان، وجود داشته است، موفقیت‌های قابل توجهی به دست آمده است. این موفقیت با تلاش‌های برجسته و مدیریت مناسب شرکت به ویژه در مواجهه با مشکلات انرژی به دست آمده است.

به گفته مهندس وکیلی، فولاد خوزستان توانسته است در هشت ماه امسال درآمدی بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد تومان را کسب کند.

وکیلی اظهار داشت: صادرات محصولات شرکت فولاد خوزستان حدود ۹۰۰ هزار تن بوده و از این میزان، حدود ۲۰۰ هزار تن از طریق رینگ صادراتی و صادرات مستقیم اتفاق افتاده است.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان اظهار کرد: رینگ صادراتی به عنوان ابزاری مؤثر در فروش محصولات شرکت به کار گرفته شده است و تاکنون حدود ۲۳۰ هزار تن از محصولات فولاد خوزستان از طریق این راه صادر شده است.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین عرضه‌کننده محصولات میانی در کشور شناخته شده است گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط بورس کالا، حدودا ۲۰ درصد از عرضه شمش فولادی کشور به این شرکت تعلق دارد.

وکیلی با بیان اینکه فضای عمومی کسب و کار در سال جاری کمی به ضرر فولادی‌ها شده است، افزود: با برنامه‌ریزی ها انجام شده قرار بر این بود که صنعت فولاد در سال ۱۴۰۴ به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برسداین درحالی است که در حال حاضر ظرفیت تولید ۴۶ میلیون تن رسیده است. با این حال، با توجه به گزارشات ایمیدرو، امسال در بهترین حالت تا ۳۲ میلیون تن فولاد تولید خواهد شد که به نظر می‌رسد با این روند سرمایه‌گذاری در این صنعت آسیب جدی به کشور وارد کند چرا که متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای اجرای این برنامه فراهم نشده است.

او در ادامه به اهمیت صنعت فولاد اشاره کرد و بر اهمیت افزایش ظرفیت سازی و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های لازم برای تحقق اهداف این صنعت تاکید کرد.

وی تأکید کرد: “فولاد به عنوان صنعت مادر و اشتغال‌آفرین کشور است. شرکت فولاد خوزستان در رتبه ۱۰ تولید در فولاد و از نظر ظرفیت در رتبه ۷ در کشور قرار دارد و با تلاش می‌توان در آینده رتبه ۹ را به دست آورد.”

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: “برنامه اولیه بوجه شرکت برای سال ۱۴۰۲ حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان بوده و احتمالاً با افزایش این میزان به حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی در پایان به برنامه‌ریزی‌های صادراتی این شرکت پرداخت و گفت: برنامه ما برای صادرات در سال جاری با پیش‌بینی انجام شده ۲ میلیون تن بوده است. با این حال، ما تلاش کرده‌ایم تا فروش بهینه را انجام دهیم و هر بازاری که نیاز به محصولات ما دارد، نیازهای آن را به بهترین شکل ممکن برطرف کنیم.”

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.