×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

محمد رضا موثقی نیا گفت: سیاست بومی سازی، صدور دانش و تکنولوژی در اولویت برنامه های ایمیدرو قرار دارد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، رئیس هیات عامل ایمیدرو پس از بازدید از غرفه های دومین نمایشگاه اوراسیا در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: از سال های گذشته به دنبال کسب دانش و فناوری روز، بومی سازی و صدور تکنولوژی بوده ایم و این مهم در دستور کار و اولویت ایمیدرو قرار گرفته است.
معاون وزیر صمت با اشاره به پتانسیل های توسعه روابط با حوزه اوراسیا گفت: در این مسیر با کسب بخشی از دانش روز از طریق کشورهای شمال ایران، بومی سازی و صدور آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس می توان گام های بزرگی در صدور تجهیزات و نیز خدمات فنی و مهندسی برداریم.

ظرفیت توسعه همکاری با اوراسیا
وی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا می توان در حوزه تکنولوژی و فناوری ارتباط برقرار و زمینه توسعه آن را در کشور فراهم کرد.
موثقی نیا افزود: در بخش معدن و صنایع معدنی آماده انتقال دانش و فناوری بومی سازی شده به کشورهای اتحادیه اوراسیا هستیم.

مدیریت دانش
وی مدیریت دانش را دارای اهمیت ویژه در این برنامه دانست و گفت: تقویت همکاری با شرکت های دانش بنیان، شروع مناسبی برای شرکت های حوزه فولاد و مس داشته است.
به گفته وی در راستای توسعه دانش و فناوری های جدید شرکت های بزرگ همچون مبارکه و ملی مس؛ تفاهم نامه هایی امضا شده است.

مزیت های منطقه ویژه پارسیان
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درباره در پاسخ به سوالی درباره جایگاه منطقه ویژه پارسیان گفت: این منطقه دارای مزیت دسترسی به ساحل و دریای آزاد است و ایمیدرو از این ظرفیت برای توسعه صادرات و واردات تجهیزات و مواد اولیه استفاده خواهد کرد.
وی تاکید کرد: صادرات تجهیزات بومی سازی شده و فرآوری محصولات خام با تمرکز بر صادرات از طریق مناطق ویژه اقتصادی مورد توجه ایمیدرو است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.