×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مهر تایید مجمع عمومی بانک توسعه تعاون بر صورت‌های مالی سال ۹۹

کیوسک خبر ـ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به عنوان رییس در مجمع عمومی سالیانه بانک توسعه تعاون سخن می‌گفت اظهار داشت: عملکرد این بانک در چارچوب‌های قانونی و در راستای توسعه بخش تعاون بوده است و مجمع عمومی بانک نیز به عنوان نهاد ناظر ، در جریان نحوه انجام فعالیت‌های توسعه‌ای و عملیات بانکداری قرار داشته است.
وی پس از استماع گزارش حسابرس قانونی و بازرس مجمع اظهار داشت: با بررسی ابعاد گوناگون گزارش و با توجه به فعالیت مالی بانک مطابق استانداردهای حسابداری، به واسطه عدم بند مشروط مالی، اعضای مجمع عمومی عملکرد مالی بانک در سال ۹۹ را مورد تایید و تصویب قرار دادند.
شریعتمداری خاطر نشان کرد: این بانک با برخورداری از شبکه گسترده شعب در سراسر کشور و با تجربه‌ای ارزنده در اجرای طرح‌های ملی، امکانات را در مسیری بکار بسته است تا شرایط بهتری برای تولید کنندگان و تعاونگران پدید آورد و تقویت بانک به لحاظ سرمایه، در ارتقای سطح عملکرد بانک حائز اهمیت است.
رییس مجمع سالیانه عمومی بانک توسعه تعاون گفت: تاکید اینجانب همواره بر موضوع افزایش سرمایه بانک بوده است و طی سه سال اخیر تلاش شده است از راهکارها و ابزارهای قانونی، این مهم به بهترین شکل محقق گردد و دلالت قانون بودجه سال ۹۹ بر افزایش پنج هزار میلیارد ریالی و تاکید قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بر افزایش ده هزار میلیارد ریالی از مهمترین راهکارها بوده است که تحقق این دو مصوبه پس از تکمیل مراحل اداری و قانونی ، بانک را به لحاظ کفایت سرمایه در وضعیت مساعدی قرار می‌دهد.
شریعتمداری ظرفیت تعاونی‌ها را در ارتقای سطح تولید و اشتغال در اقتصاد ملی قابل توجه عنوان نمود و گفت: همکاری و هم‌افزایی مجموعه معاونت تعاون وزارتخانه، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در توانمندسازی بخش تعاون مشهود بوده است و در برنامه اشتغال خانگی نیز سهمی ۲۵ درصدی برای تعاونی‌ها و با نقش‌آفرینی بانوان تدارک دیده شده است و نیز سهم مناسبی از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نیز برای بخش تعاون تخصیص یافته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه شفافیت و نوآوری را در ارتقای سطح فعالیت تعاونی‌ها تاثیر گذار دانست و افزود: سامانه جامع تعاون نیز امکان برگزاری مجامع تعاونی‌ها را در بستر الکترونیک فراهم آورده است و با شفاف‌سازی فرآیند تصمیمات مدیران و مسئولین تعاونی‌ها در اجرای فعالیت‌های اقتصادی؛ فرآیندها و برنامه‌ها در میان شرکت‌های تعاونی‌ها، اعضا و ذینفعان در وضعیت شفاف‌تر قابل اجرا است.
شریعتمداری حمایت بانک توسعه تعاون از نوآوری در بخش تعاون را مهم برشمرد و گفت: فعالیت‌های نوآورانه بستر مهمی برای توسعه بخش تعاون فراهم می‌آورد و امکان ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد ملی و کمک به رشد و توسعه اقتصادی از این مسیر فراهم است.
وی ابراز امیدواری نمود با تداوم سیاست‌های حمایتی در بخش تعاون و تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی، امکان حضور تعاونگران ایرانی در میان سیصد تعاونی برتر دنیا فراهم آید و در ادامه گفت: فعالیت‌ها در بخش شیلات و آبزیان کشور، بیشتر در قالب تعاون صورت می‌پذیرد و این بخش الگویی از توانمندی تعاون در پیشبرد فعالیت اقتصادی ارائه داده است.
در این جلسه که با حضور سید باقر فتاحی رییس و عباس نجفی، امیرهوشنگ عصارزاده و محمد جعفر ایرانی اعضای هیات مدیره بانک توسعه تعاون همراه بود، حجت اله میرزایی معاون اقتصادی و محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عباس مرادپور مدیر کل امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی نقطه نظرات تخصصی در خصوص وضعیت کنونی بانک و برنامه های بهبود ارائه دادند.