×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، نسخه جدید اپلیکیشن همراه‌بانک مهر ایران که با نام «مهریران» عرضه شده، قابلیت‌های جدیدی را به کاربران خود ارائه می‌کند. یکی از این قابلیت‌ها امکان پرداخت قبوض مختلف است. در نسخه جدید همراه‌بانک مهر ایران شما می‌توانید قبوض مختلف اعم از آب، برق، گاز، تلفن، موبایل و همچنین خلافی خودروی خود را استعلام و پرداخت کنید.

مراحل کار به این صورت است که ابتدا باید نسبت به استعلام قبض از طریق همراه‌بانک اقدام کنید. برای این منظور نوع قبض را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز مانند شناسه قبض را وارد می‌کنید. سپس نوع استعلام را انتخاب می‌کنید که پایان دوره یا میان دوره باشد. در گام بعدی می‌توانید نسبت به ذخیره قبض اقدام کنید و نامی برای آن انتخاب کنید. با این کار دیگر نیازی نیست هر بار مراحل قبلی را طی کنید و دفعات بعدی تنها کافی است گزینه‌ای را لمس کنید که مثلاً با عنوان «تلفن خانه»، «موبایل همسرم» و… ذخیره کرده‌اید. با این کار اطلاعات دوره جدید آن قبض نشان داده می‌شود و می‌توانید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. سپس با لمس گزینه «قدم بعدی» و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم می‌توانید پرداخت قبض را انجام دهید.

افتتاح حساب آنلاین

در نسخه جدید همراه‌بانک مهر ایران می‌توانید نسبت به افتتاح حساب آنلاین اقدام کرده و کارت بانکی خود را در منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید. این قابلیت پیش از این بر بستر اینترنت‌بانک ارائه شده بود و اخیراً با اضافه شدن آن به همراه‌بانک با استقبال مردم روبرو شده؛ به‌طوری که در همین مدت کوتاه بیش از ۱۰هزار افتتاح حساب از این طریق صورت گرفته است.

مهریران به فکر فراموش‌کارها

در مهریران حتی برای کسانی که اطلاعات حیاتی از جمله رمز اول و دوم کارت یا حتی رمز همراه‌بانک خود را فراموش کرده‌اند نیز قابلیت دریافت رمز جدید در نظر گرفته شده است. حتی اگر بر اثر وارد کردن رمز دوم کارت بانکی، کارت شما مسدود شده نیز می‌توانید از طریق مهریران نسبت به رفع مسدودی کارت اقدام کنید. این قابلیت بر اساس اطلاعات مندرج بر لاشه کارت و شماره موبایل ثبت شده از شما در سامانه‌های بانک عمل کرده و پس از تطبیق اطلاعات وارد شده، پیامکی تأییدی به تلفن همراه شما ارسال می‌شود. با وارد کردن کد ذکر شده در آن پیامک می‌توانید نام کاربری و رمز عبور جدید خود را مشاهده کنید.

سهولت در استفاده و کاربرپسندی بیشتر

بر خلاف نسخه‌های قبلی همراه‌بانک، موجودی حساب شما به روز است و دیگر نیازی نیست برای به‌روزرسانی آن نسبت به وارد کردن اطلاعات کارت و رمز عبور اقدام کنید. همچنین دیگر نیازی به وارد کردن رمز همراه‌بانک در بخش‌های مختلف برنامه ندارید و تنها با یک بار وارد کردن رمز و ورود به محیط برنامه می‌توانید از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنید.

البته در صورتی که گوشی تلفن همراه شما قابلیت شناسایی اثر انگشت را دارا باشد، می‌توانید با فعال کردن این گزینه در نرم‌افزار مهریران و تنها با لمس حسگر اثر انگشت گوشی همراه خود، وارد برنامه شده و از قابلیت‌های متنوع آن استفاده کنید.

کارت هدیه آنلاین

فرهنگ استفاده از کارت هدیه در سال‌های اخیر در بین مردم و سازمان‌ها به‌خوبی جا افتاده است. با این حال این روزها که همه نگران رفت‌وآمدهای خود و احتمال مبتلا شدن به بیماری کرونا هستیم، مراجعه به شعبه بانک یا استفاده از ماشین‌های بانکی مخصوص که نسبت به ارائه کارت هدیه اقدام می‌کنند و بعد از آن هم رساندن کارت هدیه به شخصی که مد نظرمان است، همه مستلزم ترددهایی بیرون از منزل است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تمام این رفت‌وآمدها را در یک پیامک خلاصه کرده است! در اپلیکیشن مهریران می‌توانید شماره موبایل فردی را که می‌خواهید برایش کارت هدیه بفرستید انتخاب کنید، مبلغ مورد نظر و پیام تبریک خود را هم مشخص کنید. آن شخص با دریافت پیامکی که نشان می‌دهد شما برایش کارت هدیه‌ای ارسال کرده‌اید و لمس لینکی که در آن پیامک است، می‌تواند شماره شبای حساب خود در هر یک از بانک‌ها را وارد کرده و مبلغ هدیه شما را دریافت کند. پیام تبریک شما نیز برای وی نمایش داده می‌شود.

بازارچه پی‌بوم

کم‌کم باید به فکر جایگزین کردن ابزارهای نوین پرداخت با کارت‌های بانکی بود. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به این موضوع هم فکر کرده است. QR کد یکی از این ابزارهای پرداخت غیرتماسی است. می‌توانید با اسکن QR کد اپلیکیشن «فون‌پی» که در بسیاری از مراکز فروشگاهی و تاکسی‌ها نصب شده، نسبت به پرداخت مبلغ اجناس خریداری شده از فروشگاه یا کرایه تاکسی اقدام کنید. شاید قدر این خدمت را در این روزها بیشتر می‌دانیم، زیرا کارت بانکی نیز به‌عنوان یکی از ابزارهایی شناخته شده که می‌تواند ناقل ویروس کرونا باشد. با استفاده از این خدمت مهریران دیگر نیازی به استفاده از کارت بانکی هم نخواهید داشت.

مواردی که گفته شد علاوه بر خدمات متعارفی است که مهریران نیز مانند سایر اپلیکیشن‌های همراه‌بانک ارائه می‌کند؛ خدماتی همانند مشاهده موجودی حساب، انجام عملیات کارت به کارت، دریافت شماره شبا و… .

اگر بانک مهر ایران پیش از این با ارائه خدمات بر بستر اینترنت‌بانک باعث شد شعبه به خانه و محل کار شما بیاید، اکنون با گسترش خدمات همراه‌بانک خود شعبه بانک را در دستان شما قرار داده است. با استفاده از خدمات مختلف همراه‌بانک مهر ایران علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، دیگر نیازی نیست در این روزهای کرونایی با بیرون آمدن از منزل، سلامتی خود را به خطر بیندازید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.