×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: مهاجرت از سیستم سنتی به سیستم‌های مبتنی بر داده در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام شد که افزایش مشتریان بانک یکی از دلایل این مهاجرت بود. همچنین ارائه خدمات ارزان‌قیمت باعث می‌شود متقاضیان دریافت چنین خدماتی افزایش پیدا کنند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حکمرانی داده را می‌توان پیش‌نیاز اصلی هر سازمان برای تاب‌آوری و نوآوری در هر حوزه‌ای دانست؛ مخصوصاً حوزه رقابت‌پذیر صنعت پرداخت که سازمان‌ها بدون تاب‌آوری و نوآوری محکوم به شکستند. این درجه از اهمیت حکمرانی داده باعث شد تا بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با برگزاری نشستی تخصصی با حضور صاحب‌نظران مختلف، به بحث درباره این موضوع بپردازد.

«مصطفی عبدلی» رئیس اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نشست حکمرانی داده گفت: تا سال ۱۳۹۸ احراز هویت بانکی فقط مبتنی بر ارائه کارت ملی در شعب و تطبیق چهره برای ارائه خدمات بود.

عبدلی خاطرنشان ساخت: در همان مقطع سامانه‌های متعددی وجود داشت که احراز هویت و ارائه خدمات بانکی بر اساس مدل مبتنی بر دیتا را ممکن می‌کرد. سامانه‌ شاهکار سازمان ثبت احوال یا اپلیکیشن‌های مربوط به تشخیص چهره نمونه‌ای از این سامانه‌ها بودند.

وی افزود: مهاجرت از سیستم سنتی به سیستم‌های مبتنی بر داده در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام شد که افزایش مشتریان بانک یکی از دلایل این مهاجرت بود. همچنین ارائه خدمات ارزان‌قیمت باعث می‌شود متقاضیان دریافت چنین خدماتی افزایش پیدا کنند.

عبدلی اظهار داشت: از زمانی به بعد صرفاً بسترهای فیزیکی نمی‌توانست پاسخگوی مشتریان بانک باشد. بحثی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مطرح شد مبنی بر اینکه احراز هویت مبتنی بر سامانه‌های داده‌محور بسیار قوی‌تر از احراز هویت سنتی و دریافت کارت ملی و تطبیق چهره مشتری است.

وی درباره چالش‌های موجود در سامانه‌های داده‌محور گفت: حاکمیت داده مبتنی بر چتری است که فاکتورهای بسیار متعددی دارد؛ یکی از آن‌ها سیاستگذاری‌ و قانون‌گذاری است. پیش از این مقرراتی برای دریافت سرویس‌های پایه بانکی وضع نشده بود که بتوان بر اساس آن به مشتریان خدمات ارائه دهیم.

عبدلی ادامه داد: عدم پذیرش در بین پرسنل بانک نیز قدری زیاد بود؛ زیرا تا پیش از این بر اساس مدل سنتی خدمات پایه را به مشتریان ارائه می‌دادند، اما اکنون ارائه خدمات بر اساس یک سری داده است که از کانال‌های اطلاعاتی مشخصی دریافت می‌شود. خوشبختانه گذشت زمان باعث پذیرش این مسئله و تغییر فرهنگ سازمانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.