×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سامسونگ الکترونیکس، به تازگی و در جریان رویداد Unbox & Discover، جزئیات بیشتری از سری ۲۰۲۴ تلویزیون‌های Neo QLED 8K و Neo QLED 4K و همچنین ساندبارهای خود ارائه داد.

سامسونگ به ‌عنوان شرکتی که به مدت ۱۸ سال متوالی، رهبری بازار جهانی تلویزیون را در اختیار دارد، در رویداد امسال به منظور ارتقای تجربه سرگرمی‌های خانگی، طیف وسیعی از محصولات برتر و راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرد.

اس‌وی یونگ، مدیرعامل و رئیس بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ در این رویداد گفت: «ما به کمک هوش مصنوعی و ادغام آن با فناوری‌های پیشرفته، توانسته‌ایم محدودیت‌های سرگرمی‌های خانگی را پشت سر گذاریم و تجربه‌ای فراتر از روش‌های سنتی تماشای تلویزیون خلق کنیم. محصولات سری ۲۰۲۴ سامسونگ، تعهد همیشگی ما به نوآوری را نشان می‌دهند، این محصولات نه تنها تجربه‌ای کم‌نظیر و فوق‌العاده از تماشا را ارائه می‌دهند، بلکه به طور معناداری به سبک زندگی مصرف‌کنندگان ما کمک می‌کنند».

ارتقای احساس با Neo QLED 8K؛ وضوح، صدا و تجربه‌های هوشمند

تلویزیون‌های Neo QLED 8K به عنوان جدیدترین پرچمدار تلویزیون‌های سامسونگ، مجهز به پردازنده پیشرفته NQ8 AI Gen3 است  که جهشی قابل توجه در فناوری تلویزیون‌های مبتنی بر هوش ‌مصنوعی محسوب می‌شود. این پردازنده دارای یک واحد پردازش عصبی (NPU) است که نسبت به نسل قبلی خود، دو برابر سریع‌تر عمل می‌کند و با افزایش هشت برابری شبکه‌های عصبی از ۶۴ به ۵۱۲ عدد همراه شده است. همه این مسائل باعث شده تا این سری از تلویزیون‌های سامسونگ، تضمین‌کننده تجربه‌‌ای شگفت‌انگیز با وضوح و جزئیات بالا باشند.

به لطف فناوری‌های تصویری مبتنی بر هوش‌ مصنوعی، هر صحنه در Neo QLED 8K تجربه‌ای لذت‌بخش برای چشمان شما خواهد بود. از حالات صورت گرفته تا کوچک‌ترین جزئیات تصویر با وضوحی فوق‌العاده برای شما به تصویر کشیده می‌شود. با فناوری AI Upscaling Pro 8K، نمایش‌ها و فیلم‌های مورد علاقه کاربران به گونه‌ای ارتقا می‌یابد که با نمایشگر ۸K مطابقت داشته باشد تا شما به عنوان بیننده از سطح جزئیات و وضوح تصویر لذت ببرید. این محصول از تلویزیون‌های ۴K معمولی پیشی می‌گیرد و علاوه بر AI Motion Enhancer Pro که موقعیت‌های اکشن و سریع را روان‌تر و واضح‌تر از قبل می‌کند، قابلیت Real Depth Enhancer Pro عمقی واقعی به تصاویر اضافه می‌کند و بینندگان را در ماجراها و اتفاقات تصاویر غرق می‌کند. همه این ویژگی‌ها گرد هم می‌آیند تا تجربه صفحه‌نمایشی بزرگ را دوباره تعریف کنند و استاندارد جدیدی در غوطه‌وری بصری ایجاد کنند.

تلویزیون‌های Neo QLED 8K همچنین صدای دقیقی را با فناوری‌های صوتی مبتنی بر هوش ‌مصنوعی ارائه می‌دهد. فناوری Active Voice Amplifier Pro اکنون در جداسازی دیالوگ‌ها از نویز پس‌زمینه برتری بیشتری دارد و اطمینان می‌دهد که هر کلمه به وضوح شنیده شود. همچنین ویژگی Object Tracking Sound Pro با همگام‌سازی صدا و عملکرد روی صفحه، دریافت شما از محتوا را غنی می‌کند و تجربه‌ای پویاتر و جذاب‌تر ایجاد می‌کند. Adaptive Sound Pro نیز با تنظیم هوشمندانه صدا و محتوا با توجه به فضای آکوستیک اتاق، تجربه شما را از دریافت صدا بهبود می‌دهد تا صدایی زنده‌تر و غنی‌تری را تجربه کنید.

Neo QLED 8K ویژگی‌های هوش‌ مصنوعی دیگری نیز داراست. این ویژگی‌ها نیازهای کاربر را درک کرده و با آن سازگار می‌شوند. حالت بازی خودکار و مبتنی بر هوش‌ مصنوعی (AI Auto Game Mode) در حین بازی شروع به کار می‌کند و تصاویر و صدا را برای تجربه‌ای فراگیرتر و جذاب‌تر بهینه می‌کند. همچنین حالت سفارشی‌سازی هوش‌ مصنوعی (AI Customization Mode) نیز تصویر را برای هر صحنه بر اساس ترجیح کاربر تنظیم می‌کند و این در حالی است که حالت AI Energy، بدون افت کیفیت، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند. در مجموع این ویژگی‌ها تضمین می‌کنند که Neo QLED 8K برای همه ‌مدل سرگرمی، آسان، شخصی‌سازی‌شده و بهینه است.

سری Neo QLED 8K دارای دو مدل QN900D و QN800D است که در اندازه‌های ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچی عرضه می‌شود. این سری جدید از تلویزیون‌های سامسونگ، استانداردهای جدیدی را در زمینه صفحه‌نمایش‌های بزرگ و ممتاز تعیین می‌کند و نوید تجربه‌ای بی‌نظیر از مشاهده را به شما می‌دهد.

ویژگی‌هایی هوشمند برای یکپارچه‌سازی و شخصی‌سازی با سیستم‌ عامل تایزن

در سال ۲۰۲۴، نمایشگرهای مبتنی بر هوش‌ مصنوعی سامسونگ به همراه اتصال پیشرفته و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، برنامه‌ها و پلتفرم‌های هوشمند، تجربه کاربری را برای شما دوباره تعریف می‌کنند. این نوآوری‌ها با استفاده از سیستم‌ عامل قدرتمند Tizen اکوسیستمی ایجاد کرده که متصل، شخصی و ایمن است. سیستم ‌عامل Tizen به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد بدون زحمت در دنیای دیجیتال کاربران ادغام شوند و نمایشگر را به یک هاب مرکزی برای پاسخگویی به نیازهای کاربر تبدیل می‌کند.

همچنین سری جدید تلویزیون‌های سامسونگ به شکلی طراحی شده‌اند که بلافاصله پس از راه‌اندازی به اکوسیستم هوشمند سامسونگ متصل می‌شوند. زمانی که کاربر، تلویزیون‌های جدید سامسونگ را روشن می‌کند، تلویزیون شبکه‌ها و دستگاه‌های موجود را تشخیص می‌دهد و به آن‌ها متصل می‌شود؛ این در حالی است که همه این‌ها از طریق یک اعلان ساده در تلفن‌های هوشمند کاربر نیز تنظیم می‌شود. این راه‌اندازی به لطف سازگاری با HCA و Matter به همه دستگاه‌های سامسونگ در خانه، لوازم جانبی و دستگاه‌های IoT نیز گسترش یافته است. چنین چیزی نیاز به هاب‌های اضافی را از بین می‌برد، بنابراین همه چیز از نور گرفته تا حسگرهای امنیتی را می‌توان مستقیماً از روی نمایشگر مدیریت کرد.

مجموعه نمایشگر‌های ۲۰۲۴ سامسونگ همچنین ادغام با گوشی‌های هوشمند را به سطوح جدیدی می‌رساند. برای مثال کاربران می‌توانند به سادگی گوشی هوشمند خود را نزدیک تلویزیون بیاورند تا Smart Mobile Connect فعال شود و گوشی را به یک ریموت کنترل کامل برای تلویزیون و لوازم‌خانگی متصل تبدیل کنند. علاوه بر این، در سال ۲۰۲۴، کاربران می‌توانند از گوشی‌های هوشمند خود به ‌عنوان دسته‌ بازی با رابط کاربری قابل تنظیم (UI) و دارای بازخورد لرزشی استفاده کنند و گیم‌پلی راحت و پیشرفته‌ای را تجربه کنند.

فراتر از اتصال، تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۴ سامسونگ همچنین قادر هستند تجربه بسیار شخصی‌سازی‌شده‌ای را با برنامه‌ها و پلتفرم‌های خود ارائه کنند. با جدیدترین ویجت‌های افزوده شده، نمایشگر این تلویزیون‌ها اکنون به داشبوردهای شخصی‌سازی راحتی تبدیل شده‌اند که به کاربر اجازه می‌دهد بر وضعیت خانه، فیدهای دوربین، مصرف انرژی، به‌روزرسانی‌های آب و هوا و موارد دیگر نظارت کند. سامسونگ همچنین Samsung Daily+ را به عنوان یک پلتفرم یکپارچه ویژه خانه‌های هوشمند معرفی کرد. این پلتفرم طیف متنوعی از برنامه‌ها را گردهم می‌آورد و آن‌ها را در دسته‌های SmartThings، Health، Communication و Workspace دسته‌بندی می‌کند تا هرکدام از طریقی جنبه‌های مختلف زندگی کاربر و محیط‌‌های خانگی را ارتقاء دهند.

سامسونگ به ارائه تجربه‌هایی متصل و جامع در جهت گسترش سلامتی و تندرستی در فضای خانه متعهد است. از طریق سرویس‌های سلامت از راه دوری مانند HealthTap، کاربران می‌توانند مستقیماً از تلویزیون خود به نوبت‌های پزشکی‌شان دسترسی داشته باشند. ConnecTime نیز می‌تواند کاربران را با دوستان و خانواده برای تجربه‌های مشترک و از راه دور بیشتر مرتبط کند.

در کنار تمامی این‌ها، امنیت نیز بسیار مهم است و با Samsung Knox، همه ویژگی‌ها، برنامه‌ها و پلتفرم‌ها از محافظ امنیتی قدرتمندی بهره می‌برند که به شما اجازه می‌دهد تا در تجربه‌های متصل‌‌تان، خصوصی و امن باقی بمانید.

مجموعه‌ای گسترده از سرگرمی‌های مبتنی بر هوش ‌مصنوعی

سامسونگ امسال به منظور افزایش حق انتخاب و تنوع گزینه‌های در دسترس کاربران، مجموعه‌ای گسترده و ارتقایافته از انواع تلویزیون‌ها و دستگاه‌های صوتی خود را معرفی می‌کند. این محصولات با در نظر گرفتن اولویت‌ها و تطابق‌پذیری بیشتر با سبک زندگی مصرف‌کنندگان طراحی شده‌اند تا بر رویکرد مبتنی بر مشتری‌مداری و تعهد به نوآوری سامسونگ تاکید کنند.

تلویزیون‌های سری Neo QLED 4K 2024، نوآوری‌های پیشرفته‌ای را از مدل‌های پرچمدار Neo QLED 8K به ارث برده‌اند و با بهره‌مندی از ویژگی‌های پردازنده قدرتمند NQ4 AI Gen2، تجربه‌های بی‌نظیری را رقم می‌زنند. این تراشه پیشرفته، به هر محتوایی جان دوباره می‌بخشد و آن را با کیفیت خیره‌کننده ۴K به نمایش در می‌آورد.

صفحه نمایش این سری جدید از تلویزیون‌های سامسونگ، با فناوری‌هایReal Depth Enhancer Pro  و Quantum Matrix Technology  بهبود یافته‌اند و کنتراست بی‌نظیری را حتی در صحنه‌های پیچیده ارائه می‌دهند. مجموعه Neo QLED 4K از تاییدیه شرکت پنتون (Pantone Validated)  برای دقت رنگ و همینطور فناوری صوتیDolby Atmos  برای ارائه صدایی فراگیر بهره می‌برد و استاندارد‌های تازه‌ای را برای تلویزیون‌های ۴K UHD وضع می‌کند. این تلویزیون‌ها در اندازه‌های مختلف از ۵۵ اینچ تا ۹۸ اینچ عرضه خواهند شد تا پاسخگوی نیازهای متنوع کاربر در انواع محیط‌های تماشا باشند.

سامسونگ همچنین اولین فناوری OLED ضد انعکاس دنیا را معرفی می‌کند که بازتاب‌های ناخواسته را از بین برده و در انواع شرایط نوری مختلف، سیاهی عمیق و وضوح تصاویر را حفظ می‌کند. تلویزیون‌های OLED سامسونگ نیز از همان پردازنده قدرتمند NQ4 AI Gen2 سری Neo QLED 4K بهره می‌برد که با ویژگی‌هایی مانند Real Depth Enhancer و OLED HDR Pro می‌تواند کیفیت تصاویر را به سطح جدیدی ارتقا دهد.

علاوه بر این، تلویزیون‌های OLED سامسونگ با بهره‌گیری از قابلیت‌هایی مانند Motion Xcelerator و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی، حرکت روان با پاسخگویی سریع را تضمین می‌کنند و انتخابی ایده‌آل برای بازی هستند. این تلویزیون‌ها با طراحی شیک خود، هر فضایی از خانه را زیباتر کرده و در سه مدل S95D، S90D و S85D با اندازه‌هایی از ۴۲ اینچ تا ۸۳ اینچ، برای هر خانه‌ای مناسب خواهند بود.

مجموعه محصولات سال ۲۰۲۴ سامسونگ، همچنین جدیدترین ساندبار سری Q این شرکت با نام Q990D را نیز شامل می‌شود که دارای سیستم ۱۱٫۱٫۴ کاناله با فناوری Dolby Atmos بی‌سیم است. این مدل، با انبوهی از ویژگی‌های نوآورانه همراه شده تا تاییدی بر رهبری مداوم سامسونگ به عنوان پرفروش‌ترین برند ساندبار جهان در ۱۰ سال گذشته باشد. از نوآوری‌های این مدل جدید می‌توان بهSound Grouping  اشاره کرد که برای ایجاد صدایی فراگیر، قدرتمند و گسترده برای پخش در کل فضا طراحی شده و همچنین گزینه‌ای برای گوش دادن شخصی به شمار می‌رود، که به کاربران اجازه می‌دهد از شنیدن محتوای خود توسط بلندگوهای عقب بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران لذت ببرند.

ساندبارهای فوق باریک S800D و S700D، کیفیت صدای استثنایی خود را در یک طراحی شیک و جمع‌وجور ارانه می‌دهند تا نهایت صرفه‌جویی در اشغال فضا صورت بگیرد. به‌علاوه، همه آنها با فناوری‌های صوتی پیشرفته‌ای مانند Q-Symphony عرضه می‌شوند که برای خلق تجربه‌ای هماهنگ و حرفه‌ای در بخش صدا؛ تلویزیون‌ و ساندبار سامسونگ را به شکلی یکپارچه با یکدیگر ادغام می‌کند.

در نهایت سامسونگ از قاب موسیقی کاملا جدید خود با عنوان Music Frame رونمایی نیز کرده که ترکیبی از صدایی باکیفیت و طراحی هنری الهام گرفته از تلویزیون‌های The Frame این شرکت است. این دستگاه همه‌کاره به کاربران امکان می‌دهد که هنگام لذت بردن از صدای بی‌سیم با قابلیت‌های هوشمند، تصاویر شخصی یا آثار هنری خود را نیز به نمایش بگذارند. فرقی ندارد که به عنوان یک دستگاه مستقل استفاده شود یا با تلویزیون و ساندبار همراه باشد، قاب موسیقی سامسونگ قول یک تجربه صوتی پیشرفته و ارتقایافته را به کاربران خود می‌دهد و هر فضایی را به تکامل می‌رساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات صوتی و تصویری سال ۲۰۲۴ سامسونگ، به وب‌سایت Samsung.com مراجعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.