×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون رئیس‌جمهور: دولت مصمم است در کنار هزینه‌های جاری، اقدامات اساسی و تحولی ایجاد کند

به گزارش ایسنا ، سید محمد حسینی در جریان سفر به استان گیلان در مراسم بزرگداشت شهیدان انصاری و انواری و در جمع پرشور مردم رودسر در مسجد شهدا اظهار داشت: راه شهیدان پر افتخار کشور از جمله شهید انصاری نخستین استاندار شهید و معاون ایشان، راه عزت و  سربلندی است و همه باید رهرو راه سرخ شهیدان باشیم.
 حسینی گفت: شهیدان گرانقدر مسیر خود را آگاهانه انتخاب کردند و با علم به اینکه در راه پر خطر و هزینه ای پیش روی دارند، چه بسا مانند شهید چمران زندگی سرشار از رفاه و آسایش خود را رها کرده و در مسیر دفاع از محرومین و مستضعفین قرار گرفتند.
 حسینی با اشاره به نقش آفرینی شهیدان در عزت و اقتدار ملت ایران، گفت:  همه شهیدان مایه مباهات هستند و هشت هزار شهید استان گیلان، نشان دهنده زنده بودن ملتی است که به آرمان و اهداف متعالی پایبند هستند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه راه شهیدان ادامه دارد، افزود: فرزندان برومند این ملت، هنوز هم حاضر هستند برای عزت و سرافرازی ایران جانفشانی کنند همچنان که شهیدان مدافع حرم با اقتدار وارد این عرصه شدند.
 حسینی گفت: بدون تردید اگر روحیه و فرهنگ ایثار ، فداکاری و از جان گذشتگی به خوبی به نسل جوان و نوجوان معرفی شود با آغوش باز از آن استقبال خواهند کرد و در این مسیر باید از ظرفیت ها و استعدادهای موجود به خوبی استفاده شود.
حسینی معرفی اهداف و آرمان های شهیدان را رسالتی سنگین و همگانی توصیف کرد و اظهار داشت: باید خاطرات شهدای خود را ثبت و ضبط کرده و آن را با روشهای هنرمندانه به نسل جوان عرضه کنیم تا فرهنگ و آرمان شهیدان همواره زنده مانده و به فراموشی سپرده نشود.
حسینی گفت: حفظ راه شهیدان و زنده نگه داشتن راه و آرمان آنان فقط برای دوران جنگ و درگیری نیست بلکه در مقاطع مختلف و حوادث مختلف این فرهنگ می تواند گره گشا باشد، همچنان که در دوران شیوع بیماری کرونا، جوانان این سرزمین با الهام از فرهنگ ایثار و فداکاری، وارد مقابله با این بیماری شدند.
 حسینی تاکید کرد: اگر در یک جامعه آرمان و اهداف الهی کمرنگ شود آن جامعه رو به انحطاط خواهد رفت اما جامعه ای که اهل فداکاری، گذشت و ایثار باشد روز به روز در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کرده و می تواند، الگو و الهام بخش باشد.
 معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدام جنایتکارانه منافقین در ترور و به شهادت رساندن  شهیدان انصاری و انواری اظهار داشت: منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بی گناه کشور را  در نهایت خباثت و وحشیگری ترور کردند اما مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر از آنان حمایت و پشتیبانی می کنند و امروز یکی از وظایف و رسالت های ما افشای ماهیت حقوق بشر غربی و آمریکایی است.
حسینی با بیان اینکه سلطه گران با استفاده از امپراطوری رسانه ای مشغول تبلیغات و سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند گفت: دشمنان و برخی بدخواهان بدنبال ناامید کردن مردم از اقدامات تحولی دولت مردمی هستند و  برای مقابله با اینگونه هجمه ها نیازمند توجه و تقویت فعالیت های فرهنگی، فکری و هنری هستیم و در این عرصه، سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی پیشتاز بودند و مرحوم نادر طالب زاده با تولید برنامه‌هایی مانند کنفرانس افق نو نقش مهمی در  بیداری افکار عمومی و افشای ماهیت واقعی غرب داشتند. باید راه و نگاه آنان را با حرکت در مسیر تبیین ادامه دهیم.
 حسینی گفت: در کنار معرفی راه و آرمان شهیدان باید از ماهیت واقعی دشمنان و کسانی که آنان را به شهادت رسیدند نیز پرده برداریم.
 معاون رئیس‌جمهور حفظ و تقویت فرهنگ و روحیه مقاومت و شهادت را حائز اهمیت دانست و گفت:  ملت ایران با برخورداری از چنین روحیه ای توانسته است بحران ها و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته و توطئه‌های دشمنان و ضد انقلاب را نقش بر آب کند و امروز هم لازم است با حرکت در راه خدمت خالصانه و گره گشایی از مشکلات مردم ، راه شهیدان را استمرار بخشیم.
معاون امور مجلس رییس جمهور خاطرنشان کرد:  همچنان که در عرصه نظامی توانستیم با روحیه ایثار و مقاومت، مقتدرانه دشمن را سرجایش بنشانیم  در عرصه اقتصادی نیز با روحیه جهادی و انقلابی می توانیم، مشکلات را برطرف کنیم.
حسینی گفت:  امروز همگرایی و همدلی خوبی بین دولت ، مجلس، قوه قضاییه و تمامی نهادها و دستگاههای انقلابی به وجود آمده است و باید از این فرصت برای رفع مشکلات و  غلبه بر رخوت و رکودی که در کشور حاکم کرده بودند، استفاده  کنیم.
 حسینی گفت:  امروز یک عالم ربانی و شخصیت شجاع و انقلابی در راس قوه مجریه قرار گرفته است که با فعالیت ها و مجاهدت شبانه روزی همه را در مسیر خدمت و رفع مشکلات و دغدغه های مردم قرار داده است و بدون تردید با همین روحیه می توانیم از مشکلات و موانع عبور کرده و شرایط مناسبی را برای زندگی مردم فراهم سازیم.
 حسینی خاطرنشان کرد: در حالی که در مرداد ماه که هنوز اعضای دولت جدید مستقر نشده بودند برای پرداخت حقوق کارکنان هیچ گونه منابعی جز چاپ اسکناس نداشتند اما دولت سیزدهم توانست بدون خلق پول و با انضباط مالی و بدون تاخیر پرداخت ها را انجام داده  و در کنار آن ماهیانه ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی های گذشته را تسویه کند و در کنار آن، هزینه و توقعاتی هم  که در اواخر دولت گذشته برای دولت جدید ایجاد شده بود را بپردازد.
حسینی گفت: دولت فقط در اجرای لایحه رتبه بندی که در اواخر دولت گذشته به تصویب رسانده شد، ۳۸ هزار میلیارد تومان تامین کرده است و البته در کنار اینگونه هزینه ها،  سرمایه گذاری های بزرگی در بخش های مختلف از جمله نفت و گاز  آغاز کرده است.
 معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دولت مصمم است در کنار هزینه های جاری، اقدامات اساسی و تحولی ایجاد کند تا زمینه رونق تولید و  درآمدهای کشور ایجاد و افزایش یابد و در این راه همه باید دست به دست هم همفکری و همکاری کنیم.
لازم به ذکر است شهیدان انصاری و نورانی تنها استاندار شهید کشور و معاون عمرانی ایشان صبح ۱۵ تیرماه ۱۳۶۰ توسط منافقین در رشت ترور و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.