×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاملات رینگ بین‌الملل ۴ برابر هفته گذشته ارزش داشت

ارزش معاملات بورس انرژی ایران در هفته دوم آذرماه ۲۳ هزار و ۳۷۶ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال بود و بدین ترتیب معاملات انجام‌شده در بورس انرژی ایران در این هفته حدود ۳ برابر هفته پیش از آن بود.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، حدود ۹۶ درصد معاملات این هفته در بازار فیزیکی انجام شد و سهم معاملات تابلوی بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری در هفته دوم آذرماه ۱۲۸ هزار و ۶۰۷ تن فراورده به ارزش ۲۲ هزار و ۴۳۴ میلیارد و ۱۸ میلیون ریال بود. سهم رینگ بین‌الملل از این معاملات ۱۶ هزار و ۷۰۴ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال و سهم رینگ داخلی ۵ هزار و ۷۲۹ میلیارد و ۶۸۸ میلیون ریال بود. در این هفته به‌ترتیب فراورده‌های نفتای کامل، نفتای سبک و گازوئیل در رینگ بین‌الملل و فراورده‌های نفتا، متانول و برش سنگین در رینگ داخلی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
ارزش معاملات ۴۷ هزار و ۷۵۸ ورقه سلف موازی استاندارد فروخته‌شده در این هفته بیش از ۸۳۰ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال بود. هزار و ۹۵۰ ورقه گواهی ظرفیت به ارزش ۱۰۵ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال، ۶ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۶۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۴ میلیارد و ۳۸۹ میلیون ریال و ۱۸ قرارداد آتی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۵۸ میلیون ریال نیز در هفته دوم آذرماه دادوستد شد.

معاملات امروز
رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران امروز شاهد معامله ۳۰ هزار تن نفتای سبک شرکت نفت ستاره خلیج فارس به ارزش معامله ۱۷ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۵۰۰ دلار بود. تقاضا برای این فراورده معادل ۱۲۰ هزار تن و ارزش رقابت خلق‌شده ۴۴۱ هزار دلار بود.
امروز در مجموع ۳۲ هزار و ۷۱۲ تن فراورده به ارزش ۵ هزار و ۶۲۰ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال در دو رینگ داخلی و بین‌الملل دادوستد شد.
امروز علاوه بر نفتای سبک شرکت نفت ستاره خلیج فارس، ۵۰۰ تن MTBE پتروشیمی شیمی‌بافت در رینگ بین‌الملل و همچنین هزار تن بنزین پیرولیز پتروشیمی شازند، هزار و ۱۲ تن پنتان‌پلاس پتروشیمی پارس و ۲۰۰ تن ریفورمیت پتروشیمی بوعلی‌سینا در رینگ داخلی معامله شد.

عرضه‌های شنبه
شنبه قرار است ۱۶ هزار و ۱۶ تن فراورده هیدروکربوری در بورس انرژی ایران عرضه شود.
روز شنبه ۱۰ هزار تن ته‌مانده تصفیه‌شده واحد RCD پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، ۵۰۰ تن هیدروکربن سبک حاصل از برش اول و ۵۰۰ تن هیدروکربن سبک حاصل از برش دوم میعانات گازی پارس جنوبی شیرین‌سازی‌نشده پتروشیمی بهتازشیمی در رینگ بین‌الملل و ۵ هزار و ۱۶ تن میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی عرضه خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۱۶

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.