×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رییس هیات مدیره و سرپرست معاونت مدیر عامل در امور استانها و بازاریابی در نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری حضور یافتند.

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره و کریم میرزاخانی سرپرست معاونت مدیر عامل در امور استانها و بازاریابی در نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری حضور یافتند و همچنین از برخی غرفه های نمایشگاه نیز بازدید نمودند.
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در آئین افتتاحیه بزرگترین رویداد نمایشگاهی عرضه محصولات روستایی و عشایری اظهار داشت: از یک منظر به روستاها به عنوان مناطق محروم که نیازمند کمک و دستگیری هستند نگریسته می شود ، در حالی که این روستاها هستند که منشا ارزش بوده و می توانند از سایر حوزه ها و بخش های اقتصادی دستگیری کنند.
معاون اول رئیس جمهور اشتغال، تولید، رشد اقتصادی و مهار تورم را از مهمترین مسائل کشور برشمرد و افزود: ارزان ترین، سریع ترین و موثرترین راه برای حل این مسائل، توجه به روستاها و عشایر است چرا که اگر بتوانیم بستر فعالیت برای این عزیزان را فراهم کنیم به جای واردات محصولات غذایی به صادرکننده این محصولات تبدیل خواهیم شد و شاهد کاهش بخش زیادی از مشکلات در حوزه تورم، رشد اقتصادی و اشتغال خواهیم بود.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه های اشتغالزایی دولت در حوزه های مختلف گفت: برای ایجاد اشتغال در بخش های صنعتی برای هر نفر باید حداقل ۵ تا ۷ سال زمان گذاشته و چند میلیارد دلار سرمایه گذاری شود و این در حالیست که هزینه ایجاد شغل در روستاها بسیار پایین تر و سریع است.
دکتر مخبر با اشاره به اینکه در روستاها بر خلاف شهرها همه اعضای خانواده در کار و تولید نقش دارند، گفت: اگر بتوانیم روستاها را به کانون واقعی تولید تبدیل کنیم شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به مناطق روستایی خواهیم بود.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توسعه علوم دانش بنیان در تولیدات روستایی تصریح کرد: دانشگاهها و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور باید برای دانش بنیان کردن تولیدات روستایی تلاش کنند تا شاهد بازده چندبرابری تولید در محصولات کشاورزی باشیم.
وی با بیان اینکه خلاقیت و توان خلق ثروت فقط مختص افراد خاص نیست، افزود: گاهی به غلط تصور می شود که افراد نخبه فقط درشهرها و دانشگاههای محدودی هستند اما افراد بسیاری را در روستاها و مناطق عشایری دیده ام که با خلاقیت و ابتکار خود توانسته اند محصولات روستایی را به بازارهای خارجی صادر کنند.
معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مناطق روستایی از ابتدای استقرار تاکنون گفت: احداث ۴۰۰۰ کیلومتر راه در مناطق روستائی با اعتباری بالغ بر ۳۵,۰۰ میلیارد ریال، تامین آب شرب ۳۰۳۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۰٫۰۰۰ میلیارد ریال، اعطای ۴۵,۰۰۰ میلیارد ریال جهت احداث ۱۴۳ هزار مسکن روستائی و احداث ۱۰,۰۰۰ کلاس درس مدارس روستائی با اولویت حذف مدارس کانکسی و خشتی گلی با اعتباری بالغ بر ۸۰,۰۰۰ میلیارد ریال از جمله اقداماتی است که دولت در این مدت انجام داده است.
دکتر مخبر همچنین با اشاره به احداث و بهره بردای از ۵۰۰ واحد بهداشت و درمان، مراکز بهداشت و خانه بهداشت با اعتبار ۱۵٫۰۰۰ میلیارد ریال، خاطرنشان کرد: رفع اختلال در ارتباط تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ۷۰۰ ایستگاه رادیویی با اعتبار ۱۰٫۰۰۰ میلیارد ریال و اجرای ۶۰۰۰ طرح هادی با اعتباری بالغ بر ۵۵,۰۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات دولت در مناطق روستایی بوده است.
وی از احیا و بازسازی ۲۰۰۰ قنات با اعتبار ۲۰٫۰۰۰ میلیارد ریال به عنوان اقدام دیگر دولت در مناطق روستایی یاد کرد و افزود: دولت همچنین احداث، تکمیل و بهره برداری بیش از ۱۰,۰۰۰ طرح و پروژه درزمینه های گازرسانی، برق رسانی، ایجاد فضاهای ورزشی اماکن فرهنگی و طرحهای دهیاری را با جدیت پیگیری و عملیاتی کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.