×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان اقدامات لازم برای برطرف شدن مشکلات ساخت خط انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان را انجام می‌دهد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «محمدرضا موثقی نیا» که امروز به همراه معاون و مدیران ایمیدرو برای بررسی پروژه های معدن و صنایع معدنی یزد به این استان سفر کرد، افزود: با توجه به اهمیت پروژه های انتقال آب از سواحل جنوبی به کشور برای وزارت صمت و ایمیدرو و نیز تامین آب مورد نیاز صنعت و معدن، این سازمان همه تلاش خود را برای رفع چالش های اجرای طرح ها از جمله تامین ورق فولادی به کار می گیرد.

به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو، یکی از اقدامات این سازمان، رایزنی با شرکت های تولیدکننده ورق فولادی و رفع چالش های تامین این محصول است.

وی یادآور شد: ایمیدرو راهبری اجرای پروژه های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را بر عهده داشته است و مساعدت لازم را انجام خواهد داد.

موثقی‌نیا تاکید کرد: تجربه و دانشی که در خط یک انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی به دست آمده است، پشتوانه خطوط بعدی برای این سازمان و همچنین شرکت های سرمایه گذار و پیمانکاران می شود.

پیش از وی، «سید فرهاد قادریان» رئیس قراردگاه آب استان اصفهان گفت: مسیر انتقال آب خلیج‌فارس به استان اصفهان نزدیک به یک‌هزار کیلومتر است که ۵۰۰ کیلومتر از این مسیر مربوط به خط سیرجان- اصفهان است.

وی با بیان اینکه مسیرهای عبوری شامل چهار استان می شود، افزود: اکنون به پیشرفت ۷۵درصدی در فاز یک این خط (سیرجان- اصفهان) دست یافته ایم و ضروری است که مساعدت های لازم برای تامین ورق فولادی مورد نیاز، انجام شود.

رئیس قراردگاه آب استان اصفهان، سرعت و حجم اجرای طرح فوق را قابل ملاحظه دانست و اظهار داشت: در این طرح شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب آهن به همراه صنایع پتروشیمی، سیمان و نیز استانداری و شهرداری اصفهان، سهامدار و بهره مند از این خط انتقال آب هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.