×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مساجد پایگاه های ترویج دین مبین اسلام در اجتماع و فرهنگ ما هستند

کیوسک خبر ـ آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوز علمیه قم و عضو شورای نگهبان در بازدید از مدرسه علمیه الزهرا (س) کیش از فعالیت ۳۰۰ حوزه علمیه نیمه کاره در کشور خبر داد و گفت: حوزه‌های علمیه کشور نیازمند بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اعتبار هستند که با کمک‌های مردمی، مراجع و علما و اعتبارات دولتی تامین می‌شود.

وی با بیان این که با بهره برداری هر چه سریعتر از حوزه های نیمه کاره شاهد افزایش پذیرش طلاب بیشتری در حوزه خواهران و برادران خواهیم بود افزود: در سال جاری ۲۰ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه کشور پذیرش شده اند و امیدواریم شاهد افزایش بیشتری در آینده حوزه‌ها باشیم.

آیت الله علیرضا اعرافی همچنین در آیین کلنگ زنی ساخت ۲ مسجد در جزیره کیش با تاکید بر این که مساجد بزرگترین پایگاه اجتماعی و فرهنگی در دین مبین اسلام هستند اظهار داشت: برای تاثیر گذاری بیشتر دین بر جامعه نیازمند فعالیت ۷۰ هزار مسجد در کشور هستیم و با توجه به افزایش جمعیت باید مساجد دیگری به ظرفیت فعلی افزوده شود.

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش نیز در این مراسم بیان داشت: جزیره کیش به سبب وجود آب و هوای گرم نیازمند ساخت مساجد کوچک بوده تا ساکنان و نمازگزاران بتوانند برای استفاده از این مکان‌ها با طی کردن مسیری کوتاه از این موهبت بهره ببرند، امید دارم تا با کمک خیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش در امر ساخت مسجد همت بیشتری از گذشته داشته باشیم.

لازم به ذکر است عملیات اجرایی ۲ مسجد امام محمدباقر (ع) در فاز سه شهرک نوبنیاد و مسجد امام هادی (ع) در فاز هفت شهرک صدف آغاز شده و ۱۰ میلیارد ریال هزینه اولیه این زمین از سوی سازمان منطقه آزاد کیش و سایر هزینه‌ها از کمک‌های مردمی تامین شده است.

بر اساس این گزارش مدرسه علمیه الزهرا (س) خواهران کیش با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۸۰۰ متر مربع با ۳ هزار متربع زیربنا در ۲ طبقه از سال ۱۳۸۵ تاکنون و با مشارکت‌های مردمی، حمایت نهاد امامت جمعه و سازمان منطقه آزاد کیش در دست تکمیل است.

همچنین مسجد امام محمد باقر (ع) در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۸۶ متر مربع با یک هزار و ۲۴۶ متر مربع زیربنا و مسجد امام هادی (ع) نیز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۳۰ متر مربع با یک هزار و ۷۴۰ متر مربع زیربنا در کیش ساخته خواهد شد.