×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تولید و بومی‌سازی قطعات صنعتی فولاد مسئولیت اصلی تافکو

مهندس قاسم‌زاده اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان نیز با ایجاد کارخانه تولید آهن اسفنجی به نام زمزم یک، برای اولین بار در ایران با بیش از ۲۵۰۰۰ قطعه را بومی‌سازی کرده است .

به گزارش کیوسک خبر، در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، مهندس سعید قاسم‌زاده، مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر (تافکو)، در یک نشست خبری به بحران‌ها و چشم‌اندازهای صنعت فولاد کشور پرداخت و تأکید کرد که با پیشرفت و بلوغ شرکت، مسئولیت اصلی تافکو به تولید و بومی‌سازی قطعات صنعتی فولاد اختصاص یافته است.

قاسم‌زاده اظهار کرد: “تافکو با گذشت زمان و پیشرفت فناوری‌ها، به تغییر و اصلاح ماموریت خود پرداخته و امروزه نه تنها مسئولیت تولید بلکه بومی‌سازی قطعات صنعتی فولاد را نیز بر عهده گرفته است. این مسئولیت به دلیل خصوصیات و پیچیدگی قطعات فولادی، یک چالش فنی و مدیریتی است که تافکو با تجربه و توانمندی‌های خود به عنوان پیشرو در این زمینه فعالیت می‌نماید.

در ادامه، مهندس قاسم‌زاده اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان نیز با ایجاد کارخانه تولید آهن اسفنجی به نام زمزم یک، برای اولین بار در ایران با بیش از ۲۵۰۰۰ قطعه را بومی‌سازی کرده است که این دانش در اختیار تافکو قرار گرفته است.

†قاسم‌زاده ادامه داد: “هدف دیگر تافکو، جذب افراد نخبه دانشگاهی است تا تجربه و دانش در کنار یکدیگر قرار گیرد. همچنین، تداوم همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و تامین‌کنندگان متعهد به همکاری به منظور تحقق تبادل مفید اطلاعات را فراهم کرده و این همکاری به صورت برد-برد رشد خواهد کرد.

وی ادامه داد: تأسیس مرکز نوآوری برای شرکت فولاد خوزستان یکی از اهداف دیگر تافکو است. ما سعی خواهیم کرد در حل مسائل پیچیده صنعت فولاد نقش موثری ایفا کنیم و در گام‌های بعدی به فعالیت در زمینه‌های صنایع دیگر نیز پرداخته و حتی به تجاری سازی آن فکر خواهیم کرد. این همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری به نوآوری در صنعت کمک خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.