×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افزایش تعرفه‌های درمان در سال‌های اخیر موجب گرایش بیشتر آحاد جامعه به داشتن پوشش بیمه درمان تکمیلی شده و اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها، این مقوله را به عنوان یک مزیت رفاهی برای نیروی انسانی خود، در نظر گرفته‌اند و گواه این مطلب رشد ۱۱.۷ درصدی تعداد بیمه‌شدگان بیمه‌های درمان تکمیلی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل بوده است.

اما نکته نگران کننده ضریب خسارت صنعت در این رشته است که در سال ۱۴۰۰ بر اساس آمار رسمی بیمه مرکزی معادل ۱۱۳ درصد بوده و متاسفانه این شاخص در برخی شرکت‌های بیمه تا ۱۴۵ درصد نیز محاسبه شده است.

در این میان شرکت بیمه آسماری توانسته است با وجود اینکه سهم بسزایی از پورتفوی خود را از فروش بیمه‌های درمان انفرادی حاصل نموده است، بهترین عملکرد را از حیث ضریب خسارت در صنعت بیمه داشته باشد و تنها شرکتی بوده که نصاب مقرر در ماده ۶ آیین نامه شماره ۹۴ شورای عالی بیمه را رعایت نموده است.

شاید بتوان مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در این دستاورد را در سیاست این شرکت مبنی بر نفوذ به بازار از طریق خدمات مناسب و نه ارزان فروشی دانست.

نکته قابل تامل دیگر رفتار مشتریان بالقوه در انتخاب بیمه‌گر خود می‌باشد چرا که مشتریان این شرکت دریافت خدمات مناسب را به بهای حق بیمه بالاتر پرداخت نموده‌اند و نسبت تمدیدی مناسب بیمه نامه‌های صادره نشان از رضایت مشتریان و وفاداری ایشان به بیمه‌گر خود می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.