×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مسأله تأمین و خودکفایی در تولید کاغذ یکی از اولویت های اصلی این بانک است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری که روز چهارشنبه هشتم دیماه به استان خوزستان سفر کرده است، در ادامه بازدید از طرح هایی که توسط این بانک تأمین مالی شده، اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی با چالش های متعددی روبه رو هستند که تولید در برخی واحدهای صنعتی را متوقف یا تعطیل کرده است؛ هدف ما این است که با هزینه کرد دقیق و بهینه منابع و اجرای راهبردهای کارآمد به حمایت از بخش تولید استمرار ببخشیم و اجازه ندهیم یک واحد تولیدی فعال به دلایل مشکلات مالی و موانعی که بر آن تحمیل شده است، متوقف شود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه سفر خود به استان خوزستان و بازدید از شرکت های پارس کیمیا کلر و کاغذ دیبای شوشتر که با سرمایه و تسهیلات این بانک در حال احداث و بهره برداری و توسعه هستند، بیان داشت: در استان خوزستان توسعه شرکت پارس، احیای واحد تولیدی دیبای شوشتر و تکمیل ظرفیت تولیدی آن و همچنین کاغذ سبز خوزستان که به صورت سندیکایی با مشارکت چند بانک دیگر مورد تأمین اعتبار قرار گرفته است، مواردی است که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری مورد پیگیری و حمایت قرار داده ایم.
این مدیر ارشد بانکی گفت: کارخانه کاغذ پارس، که در گذشته وابسته به بانک صنعت و معدن بود، به بخش خصوصی واگذار شد اما همچنان این بانک از آن حمایت می‌کند و شرکت کاغذ کارون که به دیبای شوشتر تغییر نام داده و این بانک به بخش خصوصی واگذار کرده از شرکت‌های تولید کاغذ در خوزستان هستند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: شرکت دیگر کاغذسازی در خوزستان، شرکت کاغذ سبز خوزستان است که به صورت سندیکایی از چند بانک تامین اعتبار شده است.
وی گفت: امروز همراه تیم مدیریتی و تصمیم گیر به خوزستان سفر کردم تا برای پروژه های مربوط به این بانک در خوزستان، و بهبود روند پیشرفت آنها تصمیم گیری شود.
شرکت پارس کیمیا کلر در زمینه تولید اسید کلریدریک، کلرمایع، سودپرک، سودمایع و آب ژاول فعالیت دارد و از این بانک ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و۱۵ میلیون یورو تسهیلات ارزی دریافت نموده و برای۱۴۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد نموده است.
فاز اول شرکت کاغذ دیبای شوشتر نیز پس از یک توقف۳۰ ساله با تسهیلات ۶ هزار میلیارد ریالی بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسید، این شرکت از ضایعات نیشکر انواع کاغذ را تولید می کند.