×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

با حضور دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی و دبیرکل شورای‌عالی علوم، تحقیقات، و فناوری مراسم تکریم و معارفه رئیس ایرانداک برگزار شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از «روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران» مراسم تکریم دکتر سیروس علیدوستی، و معارفه دکتر محمد حسن‌زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با حضور دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی و دبیرکل شورای‌عالی علوم، تحقیقات، و فناوری یک‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در ایرانداک برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر علیدوستی گزارش عملکرد نه ساله پژوهشگاه را تشریح و سپس دکتر حسن‌زاده سخنرانی کرد. در بخشی از این سخنرانی آمده است: علوم و فناوری اطلاعات به سوی متصل کردن هر چه بیشتر جهان، درنوردیدن و از میان برداشتن مرزهای فیزیکی، ساخت فضاهای مجازی موازی و توسعه سیطره آن در تمامی شئونات زندگی انسان هاست.
وی در ادامه به وضعیت استفاده از اینترنت در جهان پرداخت و ادامه داد: علوم و فناوری اطلاعات به تعیین گر مهم حاکمیتی و پیشران بی بدیل رقابت در عرصه اقتصاد تبدیل شده است. امروزه مفاهیمی مانند واقعیت مجازی/ افزوده، تحلیل های مبتنی بر کلان داده، عامل های هوشمند، رمزارزها، اینترنت اشیاء، رایانش لبه ای، رایانش کوانتومی، پردازش زنجیره بلوک، خودکارسازی فرایندهای مبتنی بر روبوتیک، ارتباطات نسل پنجم و ششم، تحول دیجیتال تسریع شده نه تنها به عنوان یک رویا بلکه به واقعیت های عینی بدل گشته اند و به صورت روزافزون در حال ورود به عرصه زندگی شخصی و اجتماعی هستند.
دکتر حسن‌زاده، در توصیف ماهیت ایرانداک افزود: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ماهیتی منحصر به فرد و چندگانه دارد. از یک سو، همانند یک پژوهشگاه به دنبال توسعه مرزهای علم در حوزه علوم و فناوری اطلاعات است، از سوی دیگر، رسالت ارائه خدمات علمی به جامعه دانشگاهی ایران را برعهده دارد. علاوه بر اینها، پشتیبانی، راهبری و تامین سامانه های اطلاعاتی وزارت علوم بر عهده این پژوهشگاه گذاشته شده است. در یک سو، گنجینه عظیم پایان نام‌ ها و رسال‌ های داخلی و خارجی را گردآوری، سازماندهی، و اشاعه می‌کند، در سوی دیگر، صیانت از اخلاق علمی را بسترسازی می‌کند. بنابراین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران یک مسیر و تاریخ است که به نماد رشد و بلوغ علمی ایران بدل گشته است.
رئیس ایرانداک در پایان گفت: اهداف پژوهشگاه نشان دهنده ماموریت های فراگیر، ملی و پیشرو است. دستیابی به این اهداف و توسعه آنها نیازمند بهره گیری از توانمندی های ساختاری، نیروی انسانی، و شبکه ارتباطی موجود و همچنین توانمندسازی مداوم از طریق بسترسازی برای تحول مجازی است. برخورداری پژوهشگاه از اعضای هیات علمی و کارشناسان خبره ی متعهد و توانمند و اشتهار آن در میان جامعه دانشگاهی و اجرایی کشور، و همچنین پشتیبانی مقام محترم وزارت، معاون محترم پژوهشی و مدیران ارشد از جمله پیشران های اصلی برای حرکت در مسیر رشد و تعالی است. با توکل بر خداوند متعال و با ابتنای بر ماموریت های پژوهشگاه، نیروی انسانی متخصص و متعهد، و پشتیبانی های همه جانبه مدیران ارشد تلاش خواهیم کرد که برگ زرینی از تجربه موفق بر حیات این پژوهشگاه اضافه کنیم.
در پایان مراسم دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی و دبیرکل شورای‌عالی علوم، تحقیقات، و فناوری سخنرانی و تقدیرنامه دکتر سیروس علیدوستی و حکم ریاست دکتر محمد حسن‌زاده را اهدا کرد.
گفتنی است این مراسم، روز یک‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در تالار سخن ایرانداک برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.