×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌ی هفته بسیج و تجدید میثاق با شهدا با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری و همچنین فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس، خانواده‌های معزز شهدا، بزرگان طوایف و عشایر شهرستان بندر ماهشهر و شهرهای همجوار و خانواده بزرگ شرکت پتروشیمی امیرکبیر برگزار شد.

در این مراسم حضرت آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام علیها، دخت پیامبر را الگویی برای زنان و مردان دانست و گفت: اگر جهاد کبیر حضرت زهرا سلام علیها، حضور درمیدان ، ولایت مداری، تبیین امامت و ولایت توسط ایشان نبود، هویت اسلام ناب به شکل دیگری مبدل می شد.

وی با اشاره به اینکه نباید حضرت زهرا (س) را صرفا درروضه و بیت‌الاحزان معنا کنیم اظهار داشت: ایشان بانوی مومن و انقلابی، شهادت طلب، میدان‌دار، ولایت‌مدار بود که در همه‌ی عرصه ها الگوست.

نماینده‌ی خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی عنوان کرد: طوفان‌الاقصی خط اول جبهه‌ی مقاومت اسلامی است و امروزه محور مقاومت پیروز و استکبار و صهیونیسم رو به افول است و فرار۱۸۰ هزار صهیونیستی که ۴۸ درصد آنها گفته‌اند به اسرائیل بر نخواهند گشت، ضربات حماس به ارتش صهیونیست و آزادی مقتدرانه‌ی اسراء و آتش‌بس بین‌المللی نشانه‌ی مقاومت نسل سوم انتفاضه است که روزی با سنگ مقاومت می‌کردند اما امروزه جوانانی پیدا شدند که ارتش اسرائیل را از پای درآورده اند.

کعبی روحیه دفاع مقدس و جهاد فی‌سبیل‌الله را زمینه‌ساز فتح‌الفتوح درسایر جبهه‌ها دانست و اظهار داشت: نهضت کارآفرینی، توجه به صنایع پایین‌دستی ، ریشه کن کردن فقر و فاصله طبقاتی با وجود صنایع مختلف در خوزستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در این مسیر تلاش بیشتری صورت گیرد.

آیت الله کعبی حضور درانتخابات را وظیفه‌ی ملی و اسلامی مردم دانست و خاطرنشان کرد: همه‌ی ما برای اسلام و ایران با غیرت خوزستانی و وحدت و همدلی در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲حضوری باشکوه خواهیم داشت.

در ادامه‌ی این مراسم دکتر سعید صادقی با خیر مقدم به حاضرین و تسلیت ایام فاطمیه گفت: اگر در دوران دفاع مقدس، رزمندگان و شهدای ما در عرصه‌ی جهادی افتخار آفریدند، امروزه روحیه‌ی بسیجی و شهادت، توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها موجب شده تا بسیجیان صنعت پتروشیمی در جبهه‌ی اقتصادی با همه‌ی فشارها ، تحریم ها و فتنه‌ها، باعث سربلندی و افتخارآفرینی برای ایران عزیز باشند.

صادقی در ادامه اظهار داشت: درعرصه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی، با راه‌اندازی گروه جهادی شهید ابراهیم هادی، با همین فرهنگ و تفکر بسیجی و برنامه محور، در حال حرکت رو به جلو هستیم و اهدای وسایل سرمایشی و گرمایشی به مردم محروم منطقه، امدادرسانی به اهالی شریف بندر امام خمینی (ره) در سیل اخیر و کلنگ‌زنی اولین بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی با توجه به نیاز شهرستان صنعتی ماهشهر، از اقدامات همین گروه‌های جهادی شرکت است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر با اشاره به اهمیت حرکت‌های جهادی و مردمی افزود: هرچه کار مردمی و با روحیه‌ی جهادی و بسیجی باشد پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت و پیشرفت های اخیر در تحقق ظرفیت اسمی شرکت، ساخت قطعات تحریمی توسط مهندسان و توجه به دانش بنیان‌ها و صنایع پایین دستی مرهون تفکر بسیج و فرهنگ جهاد و شهادت است.

دکتر سعید صادقی در پایان با اشاره به مراسم تشییع و تدفین و احداث اولین یادمان شهید گمنام در سطح مجتمع‌های پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر در مجتمع پتروشیمی امیرکبیر افزود: مهندسان و کارکنان صنعت هرگز نباید دچار سستی و نا امیدی شوند و با توسل به اهل بیت علیه السلام، تفکر بسیجی، جهاد و شهادت بیش از گذشته افتخار آفرینی کنند.

اجرای برنامه های فرهنگی هنری، باحضور ۱۷۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم در جوار ۵ شهید گمنام ، همراه با نوای ذاکر اهل بیت علیه السلام حاج صادق آهنگران از برنامه های ویژه این مراسم باشکوه بود.

شرکت پتروشیمی امیر کبیر به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان پلی اتیلن در ایران به شمار می آید که مجتمع تولیدی آن در سایت چهار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر در استان خوزستان واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.