×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نشست و همایش تخصصی روسای محیط زیست شرکت‌های تابعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در مشهد مقدس برگزار شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در این همایش که دکتر عمادی مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مهندس نشان زاده مقدم معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار و مهندس قربانی معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس حضور داشتند، شرکت کنندگان درباره آخرین تحولات، اقدامات و دستورالعمل‌های محیط زیست، مدیریت پسماند، مدیریت بهینه و توسعه فضای سبز، نشت‌یابی و رفع نشتی (LDAR) ارزیابی‌های زیست محیطی و برنامه‌ریزی و توسعه طرح‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با رویکرد توسعه پایدار، ارزیابی اثرات محیط زیستی طرح ها، مدیریت استراتژیک کربن و محاسبات انتشار گازهای گلخانه‌ای و دستورالعمل مالیات سبز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خلیج فارس هلدینگ مسئولیت‌پذیر

در روز دوم این همایش، دکتر عمادی مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مسئولیت‌پذیری کارکنان هلدینگ و دقت نظر مدیران ارشد به ویژه مهندس نشان زاده مقدم در زمینه مسائل زیست محیطی گفت: هلدینگ خلیج فارس در زمینه صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار مسئولیت‌پذیر است،مقوله‌ای حیاتی که مهمترین جنبه مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود.
وی در ادامه با تشریح اقدامات شاخص در صنعت پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس به ضرورت ترویج الگوها و نمونه‌های موفق از جمله در باز چرخانی آب و خاموش شدن فلرها تاکید کرد و گفت: اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای حراکاری و توسعه خوریات ماهشهر اقدامی با هدف ایجاد اشتغال و امنیت منطقه ماهشهر است.
عمادی همچنین از اهمیت تقویت فعالیت‌های زیست محیطی داوطلبانه و تشویق شرکت‌هایی که الزامات را رعایت می‌کنند سخن گفت.
مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد: ارائه گزارشات CSR (مسئولیت‌های اجتماعی) در شرکت‌ها به دلیل داوطلبانه بودن از اهمیت بیشتری نسبت به گزارشات پایداری برخوردار است

صیانت از محیط زیست باور قلبی و منبعث از آموزه‌های دینی

مهندس نشان زاده مقدم معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نشست تخصصی روسای محیط زیست شرکت‌های تابعه با تشریح سیاست‌های هلدینگ برای خلق ثروت توامان با صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار گفت: توجه به سه ضلع اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست که شالوده برنامه هفده‌گانه توسعه پایدار سازمان ملل است ریشه در آموزه‌های قرآنی و دینی دارد.
وی با بیان اینکه صیانت از آب، خاک، هوا، دریا، محیط زیست، باور قلبی ماست، از رویکرد حمایتی دکتر علی عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در توجه به الزامات زیست محیطی در تولید و نیز اجرای پروژه‌ها قدردانی و تصریح کرد:باید با نظارت جدی، شروع فرهنگ سازمانی مبتنی بر تعامل، هم افزایی و همگرایی، همه برای رعایت الزامات زیست محیطی تلاش کنیم و به وحدت رویه برسیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از کمیتهHSE طرح‌ها به عنوان یک بازوی حمایتی نام برد و گفت: این کمیته با حضور نیروهای متخصص در حوزه‌های طراحی، ساخت و نصب پیش راه‌اندازی و راه اندازی ایجاد شده است.
وی از نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نام برد و گفت: به واسطه این سرمایه امروز صنعت پتروشیمی به صنعت ارزش‌آفرین، نوآور، تاب‌آور و حامی توسعه و تحقیق تبدیل شده است.
او نظارت بر اصول زیست محیطی را وظیفه همه ارکان و بخش‌های صنعت دانست و گفت: روسای محیط زیست باید با اقتدار بر اجرای سیاست‌های زیست محیطی نظارت کنند.
نشان زاده همچنین با بیان اینکه برای تحقق توسعه پایدار ابتدا بایستی مشکلات فرهنگی را رفع کنیم، تصریح کرد: فارغ از ترس از جرایم، توبیخ و تذکر، با باور قلبی و ایمان و با سیاست‌های راهبردی بایستی در حفظ محیط زیست تلاش کنیم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاکید کرد: در طرح‌هایی که در حال راه اندازی است بایستی سریعا اقدامات و الزامات HSE اجرایی شود اولین مسئله ما توجه به پساب است و باید مدیریت HSE و رئیس محیط زیست با اقتدار در این زمینه ورود کرده و گزارشات، الزامات و نظرات خود را اعمال کند.
نشان زاده مقدم همچنین خطاب به رؤسای محیط زیست شرکت‌های تابعه اظهار داشت: با قدرت، جسارت و شهامت مسائل زیست محیطی را پیگیری کنید، اگر بخواهیم حیات ادامه دار باشد راهی جز اجرای آرمان‌های توسعه پایدار نداریم.

تغییر نگرش در بستر گفتمانی

مهندس قربانی معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم در این نشست با اشاره به اینکه هلدینگ خلیج فارس در زمینه تکمیل زنجیره ارزش، تحول دیجیتال و صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار پیشرو است، گفت: تغییر نگرش‌ها و باورها در زمینه مسائل زیست محیطی با مستلزم کار فرهنگی است و صیانت از محیط زیست در بستر گفتمانی شکل می‌گیرد.
وی با دعوت از روسای محیط زیست برای ارائه ایده‌های نو و خلاقانه گفت: با هدف ایجاد اثرات فردی و اجتماعی، باید از همه ظرفیت‌ها برای قدردانی رعایت الزامات زیست محیطی استفاده شود.
وی همچنین از تدوین مدل و سیاست‌های جدید در حوزه مسئولیت اجتماعی و جایگزینی آن با مدل فعلی در ماه‌های آتی خبر داد.
قربانی با بیان اینکه با تغییر نگرش در حوزه توسعه پایدار خسارت به محیط زیست را کاهش و در آینده حذف خواهیم کرد، اظهار داشت: مدیران ارشد فراتر از مسائل سودآوری بایستی به مسئله محیط زیست توجه کنند و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این مسیر عزم جدی دارد.

نظارت و پایش مستمر فعالیت‌های زیست محیطی

در نشست و همایش تخصصی روسای محیط زیست شرکت‌های تابعه همچنین مهندس خادمیان مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل (HSE) هلدینگ خلیج فارس با تشریح اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو از طراحی و اجرای مکانیسم نظارت و پایش مستمر فعالیت‌های زیست سخن گفت.
وی تاکید کرد:رویکردهای اساسی و پیشگیرانه خاص، رتبه‌بندی ماهیانه شرکت‌ها، کنترل پروژه‌ها با بازدیدهای ماهیانه و گزارش گیری‌های روتین استفاده از شاخص‌های علمی برای مدیریت پساب و… از مهمترین اقدامات و سیاست‌گذاری‌های هلدینگ خلیج فارس در زمینه صیانت از محیط زیست است.
وی با اشاره به نقش حیاتی هلدینگ خلیج فارس در کاهش CO2 و ایفای بخش عمده‌ای از تعهدات بین‌المللی ایران گفت: با اجرای فقط دو طرح زیست محیطی هلدینگ از انتشار ۴۵ میلیون تن گاز جلوگیری می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.