×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
محمد رضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد

محمد رضا فرزین مدیر عامل بانک ملی ایران با تصویب هیات دولت به عنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،در نشست امروز هیات دولت با استعفای علی صالح آبادی موافقت و دکتر محمد رضا فرزین به عنوان رئیس بانک مرکزی برگزیده شد.

رئیس جمهور در این نشست گفت: سیاست دولت، تثبیت و مدیریت نرخ ارز است و برای تحقق آن ضروری است رئیس کل جدید بانک مرکزی از همفکری و مشورت همه افراد صاحب نظر استفاده کند.

رئیسی با اشاره به ضرورت هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت،تاکید کرد: تیم اقتصادی دولت باید در راستای اجرای دقیق سیاست‌های اقتصادی هماهنگ باشد تا از این طریق ثبات نرخ ارز، کاهش تورم و نظارت جدی بر عملکرد بانک‌ها محقق شود.

گفتنی است محمدرضا فرزین دارای دکترای اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با رتبه دانشیاری است و مقالات و سوابق علمی پر شماری در عرصه پولی و بانکی دارد.

فرزین از سال گذشته مدیر عامل بانک ملی است. وی پیش از این از سال ۱۳۹۲ رئیس هیات مدیره بانک کارآفرین و در سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مدیرعامل آن بانک بود.

وی علاوه بر عضویت شورای پول و اعتبار به عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیات مدیره بانک کشاورزی، دبیر کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی را نیز در کارنامه خود دارد.

همچنین ریاست هیات عامل صندوق توسعه ملی، معاونت اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیری ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت دهم به‌عنوان یک پروژه بزرگ و ملی نیز از دیگر مسئولیت‌های وی بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.