×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران در آیینی ویژه با رونمایی از «طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت» و با حضور معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بیمه مرکزی ایران ‏برگزار شد.‏

رونمایی از محصول جدید تکافلی بیمه ایران ‏در حالی طی برگزاری آیین ۱۵ آبان ۱۴۰۲، با حضور دکتر محمدجواد شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکترعلی استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران و مدیران ارشد صنعت بیمه کشور، صورت گرفت که معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد، در سخنانی تاکید کرد: «تولید محصولات متکی بر تکافل خانواده که بیمه ایران با همت و تلاش مدیرعامل و اعضای محترم هیات مدیره شرکت امروز یکی از آنها را در زمینه «تکافل خانواده» و شامل پوشش های زندگی و اشخاص با عنوان « طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت » رونمایی خواهند کرد، جای تشکر فراوان دارد و امثال این اقدامات و خلق محصولات جدید در حوزه بیمه های زندگی باید توسعه پیدا کند.»

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران ، در این مراسم که با حضور مدیران عامل سابق و اسبق بیمه ایران و حسن شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی و اجرایی، اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی نمایندگان بیمه ایران، اعضای کانون بازنشستگان، پیشکسوتان، گروهی از بیمه گذاران عمده حقوقی و حقیقی و همکاران شرکت سهامی بیمه ایران در سالن همایش های ساختمان مرکزی بیمه ایران شرکت برگزار شد و هزاران تن از همکاران نماینده بیمه ایران در سراسر کشور از طریق فضای مجازی و به صورت برخط میهمان و ناظرآن بودند، « طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت » به عنوان بزرگترین طرح ملی صنعت بیمه کشور در سال جاری توسط آقایان دکتر شریف زاده معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران و شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران و تعدادی از مقامات حاضر در مراسم، رونمایی شد.

رونمایی از «طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت » به عنوان بزرگترین طرح ملی صنعت بیمه کشور در سال جاری به قدری مورد توجه مخاطبان، به ویژه خبرنگاران، مشتریان شرکت بیمه ایران و عموم مردم قرار گرفت که خواستار ارائه اطلاعات بیشتر و کاملی از این طرح شدند. در اجابت خواسته عزیزان علاقه مند به موضوع، حسن شریفی مدیرعامل و رییس هیات مدیره بیمه ایران در گفت و گویی به تشریح جزییات این طرح پرداخت که در زیر می خوانیم.   

* تکافل، روشی مبتنی بر مشارکت و تعاون در ‏برابر جبران زیان‌های احتمالی

با هدف افزایش آرامش کارکنان دولت و بهره مندی آنان از مزایای پوشش های تکافلی در کنار طرح های بیمه ای موجود در کشور، بیمه ایران «طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت» را عرضه کرد .

حسن شریفی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اینکه تمامی کارکنان شاغل در بخش دولتی توسط بیمه عمر و حوادث مصوب کارکنان دولت تحت پوشش های فوت به هر علت و نقص عضو و ازکارافتادگی دائم کلی و جزئی ناشی از حادثه با سرمایه ۱۹۸ میلیون ریال با حق بیمه ماهیانه ۱۱۸ هزار و ۸۰۰ ریال قرار دارند، پوشش بیمه ای مذکور به عنوان یک طرح تکافلی، می تواند مکمل بسیار مناسبی برای بیمه نامه فوق الذکر باشد.

وی با اشاره به اینکه، تکافل به عنوان یکی از مهمترین عقود شرعی، از نظر ماهیت به معنای تعاون و در قالب تعهد مشترک است که هدف آن مشارکت و یاری ‏چند جانبه میان اعضای ‏تکافل گذار است، گفت: در عمل، تکافل روشی مبتنی بر مشارکت اعضای یک گروه در ‏برابر جبران ضرر‌ و زیان‌های احتمالی ناشی از ‏وقوع یک یا چند ریسک است که برای یک یا چند نفر از ‏اعضا ممکن است رخ دهد. هر یک از اعضای گروه وجهی را تحت عنوان ‏حق تکافل (معادل حق بیمه در ‏بیمه نامه های رایج) جهت عضویت در گروه پرداخت کرده و خسارت افراد زیان دیده از محل ‏منابع جمع‌ ‏شده از حق تکافل ها جبران می شود ‏‎.‎

مدیرعامل بیمه ایران تاکید کرد که در حقیقت در تکافل ریسک بین اعضای گروه به اشتراک گذاشته می شود و این در حالی است که در ‏بیمه های رایج انتقال ‏ریسک از بیمه گذار به بیمه گر در ازای پرداخت حق بیمه مشخصی مطرح است. ‏

شریفی، وجه تمایز بیمه‌های تجاری معمول، با طرح فوق را در این دانست که در طرح تکافل‎ ‎مبالغ دریافتی در صندوق های سهامداران و ‏صندوق سرمایه گذاری توزیع ‏شده و مشمول سود سرمایه گذاری خواهند بود ؛ بدین نحوکه در این طرح ‏همه اعضا به اندازه سهم خود از سود و زیان فعالیت‌ها ‏‏(دریافت حق تکافل، پرداخت خسارت، سود ‏حاصل از سرمایه گذاری و …) متاثر  و مشارکت خواهند داشت و لذا در پایان سال ‏مالی اگر مازادی ناشی ‏از فعالیت‌های تکافلی باقی‌مانده باشد، در میان اعضاء تقسیم می شود.

 رییس هیات مدیره بیمه ایران اضافه کرد:شرکت سهامی بیمه ایران ‏به ‏منظور بهره مندی از مزایای این طرح در فاز نخست از طریق اجرای الگوی پنجره تکافل با رویکرد ‏وکالتی، برای پوشش هزینه ‏های تکافل گر، هزینه اداره صندوق ها، پرداخت کارمزد و سایر هزینه ها ، ‏پیاده سازی «تکافل خانواده» را در دستور کار خود قرار ‏داده است . ‏

وی تصریح کرد: تکافل به دو دسته کلی تکافل خانواده و تکافل عمومی تقسیم می شود که تکافل ‏خانواده شامل پوشش های ‏زندگی و اشخاص و تکافل عمومی به جز شخص ثالث شامل  (اموال، ‏مسئولیت و …) است. ‏

مدیرعامل بیمه ایران گفت: «طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت» اولین محصول شرکت به عنوان تکافل خانواده در سبد ‏محصولات شرکت و با ‏حق تکافل ماهانه و پوشش ها ذیل ارائه گردیده است:‏

-در این طرح تکافلی، در صورت فوت هریک از کارکنان دولت به هر علت، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال علاوه بر سرمایه بیمه نامه عمر مصوب کارکنان دولت به خانواده آنان پرداخت خواهد شد.

– اگر فوت کارمند به دلیل وقوع حادثه رخ دهد، بسته به طرح انتخاب شده، حداقل ۲۰۰ میلیون و حداکثر ۴ میلیارد ریال علاوه بر مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بابت فوت به هر علت، به بازماندگان آنها پرداخت خواهد شد. که این امر یکی از مهمترین مزایای طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت است.

– از دیگر ویژگی های این طرح ، ارائه پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی ناشی از حادثه است؛ به گونه ای که اگر کارمند شاغل دولت به دلیل وقوع حادثه، دچار نقص عضو کلی یا جزیی شود می تواند به میزان درصد نقص عضو ایجاد شده از سرمایه این طرح تکافلی (حداقل ۲۰۰ میلیون و حداکثر  4 میلیارد ریال) استفاده نماید. که این مبلغ علاوه بر مبلغی خواهد بود که می تواند بابت نقص عضو خویش از محل بیمه مصوب کارکنان دولت دریافت نماید.

شریفی با اشاره به اینکه حق عضویت طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت بسته به سرمایه پوشش های آن، ماهیانه از ۱۳۸ هزار ریال تا ۳۶۹ هزار ریال متغیر خواهد بود، افزود: همانگونه که ذکر شد، این طرح در کمترین میزان پوشش های خود، نه تنها سرمایه بیمه عمر و حوادث مصوب کارکنان دولت را به بیش از دو برابر افزایش خواهد داد، بلکه در مواقعی که فوت کارمند ناشی از حادثه باشد ، این سرمایه را حداقل تا ۳ برابر و حداکثر تا ۲۰ برابر، افزایش می دهد.

مدیرعامل بیمه ایران گفت: به عنوان مثال اگر یک سازمان دولتی برای کارمندان خویش قرارداد طرح سوم تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت را منعقد نماید، در صورت فوت کارمند به هر علت ( بیماری یا حادثه) مبلغ ۲۰ میلیون تومان، علاوه بر ۱۹ میلیون و هشتصد هزار تومان سرمایه عمر مصوب کارکنان دولت، به خانواده وی پرداخت می شود و اگر این فوت ناشی از بروز حادثه باشد، ۴۰۰ میلیون تومان دیگر نیز به این مبلغ افزوده خواهد شد یعنی برای فوت این کارمند، مبلغ ۴۲۰ میلیون تومان فقط از محل طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت، توسط بیمه ایران پرداخت خواهد شد که بیش از ۲۰ برابر سرمایه بیمه عمر و حوادث مصوب کارکنان دولت است.

وی اضافه کرد: دیگر مزیت مهم طرح تکافل نسبت به بیمه عمر مصوب کارکنان دولت و سایر طرح های بیمه عمر گروهی، آن است که چون تک تک کارکنان بخش دولتی به عنوان تکافل شونده، در تامین هزینه پوشش های این طرح سهیم هستند، در پایان دوره زمانی بک ساله آن، مانده صندوق تکافل (پس از پرداخت سرمایه پوشش های تکافلی آن به متوفیان و مصدومان حوادث)، به همه کارمندان مشارکت کننده در آن که در قید حیات باشند، برگشت خواهد شد. در واقع همه کارمندان شاغل شرکت کننده در این طرح تکافلی، به میزان سهم خود از باقیمانده سرمایه موجود در صندوق در پایان مدت طرح، بهره مند خواهند شد.

شریفی در پایان تصریح کرد: برای انعقاد قرارداد طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت، نمایندگان محترم سازمان ها، ادارات و کلیه بخش های وابسته به دولت، می توانند درخواست خود را با انتخاب یکی از طرح های سه گانه زیر به نزدیک ترین شعبه بیمه ایران اعلام نمایند.همکاران این شرکت، با کمال افتخار، آماده ارائه مشاوره، راهنمایی و انعقاد قرارداد مذکور خواهند بود.

 وی افزود: قطعا استفاده از هریک از طرح های تکافلی فوق الذکر با توجه به پوشش های ارائه شده آن، در قیاس با بیمه های عمر گروهی یا مصوب کارکنان دولت، به دلیل امکان استرداد مانده صندوق تکافل در پایان مدت قراداد به هریک از اعضای مشارکت کننده در آن، دارای توجیه اقتصادی خواهد بود.

شریفی این طرح را نخستین گام از سوی بیمه ایران برای ارائه طرح های تکافلی به اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: به تدریج طرح های دیگری نیز برای بهره مندی همه اشخاص حقوقی اعم از بخش خصوصی یا دولتی، در همین قالب و با هدف ارائه خدماتی جدا از بیمه نامه های موجود در صنعت بیمه، ارائه خواهد شد.

انواع پوشش های تکافل ارائه شده در این طرح و حق تکافل ماهانه هر یک از کارکنان شاغل، به شرح زیر می باشد:

* طرح یک:

سرمایه فوت به هر علت ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال

سرمایه فوت بر اثر حادثه ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ریال

سرمایه نقص عضو و ازکارافتادگی دائم کلی و جزئی ناشی از حادثه ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰  ریال

حق تکافل ماهانه ۱۳۸/۰۰۰ ریال

    * طرح ۲:

    سرمایه فوت به هر علت ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال

   سرمایه فوت بر اثر حادثه ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال

   سرمایه نقص عضو و ازکارافتادگی دائم کلی و جزئی ناشی از حادثه ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال

حق تکافل ماهانه ۲۴۷/۰۰۰ ریال

    * طرح ۳:

    سرمایه فوت به هر علت ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال

   سرمایه فوت بر اثر حادثه ۴/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال

   سرمایه نقص عضو و ازکارافتادگی دائم کلی و جزئی ناشی از حادثه 4/000/000/000 ریال

حق تکافل ماهانه ۳۶۹/۰۰۰  ریال

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.