×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سامانه اکتشافی ایمیدرو، زیرساخت ملی است، گفت: از طریق این سامانه می توان با جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات تولیدی کشور؛ کیفیت سیاست گذاری در این حوزه را ارتقاء داد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، رضا محتشمی پور در آیین رونمایی از سامانه اطلاعات یکپارچه مکان مبنای ایمیدرو افزود: سامانه اکتشافی ایمیدرو با تلاش بسیار و کار بر روی حجم بسیاری از اطلاعات در این سازمان توسعه ای جمع آوری شده است و می تواند سنگ بنایی برای ارتقای اطلاعات فعالیت های اکتشافی باشد.

وی گفت: پیش از این به رغم فعالیت هایی که در داده های اکتشافی و زیرساخت نگهداری اطلاعات انجام شده بود، شرایط مناسبی را شاهد نبودیم. وی ادامه داد: ایجاد این سامانه را به فال نیک می گیریم و امیدواریم تاثیر آن را در بهبود عملیات های اکتشافی شاهد باشیم.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: نگاه ما به ایمیدرو، نگاهی توسعه ای است. این سازمان به عنوان توسعه دهنده بخش معدن و صنایع معدنی می تواند حجم داده ها در این سامانه را افزایش دهد.

محتشمی پور با بیان اینکه در حال حاضر ۴ هزار پروانه اکتشافی در کشور داریم که مجوزهای دولتی و خصوصی را شامل می شود، اظهار داشت: این آمار یعنی چهار هزار عملیات اکتشافی در کشور را شاهد هستیم که نیاز است اطلاعات آن به خوبی نگهداری شود.

وی ادامه داد: با توجه به رونمایی از این سامانه به عنوان یک زیرساخت ملی؛ می توان با جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات تولیدی کشور؛ کیفیت سیاست گذاری در این حوزه را ارتقاء داد و در مدیریت اطلاعات موثر عمل کرد.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: محدوده هایی امیدبخش حاصل از اکتشافات ایمیدرو شناسایی شده است که باید فعال شود و اطلاعات عملیات های مرتبط با این محدوده ها را ثبت کرد.

محتشمی پور افزود: امیدواریم سالانه به ارتقای جدی عملیات و کیفیت و هوشمندی این سامانه را شاهد باشیم و قدرت فعالیت تحلیل داده ها را افزایش دهیم.

از سوی دیگر محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن با ابراز خرسندی از پیاده سازی و رونمایی از این سامانه اکتشافی گفت: وجود بانک های اطلاعاتی یکی از ملزومات توسعه بخش معدن در تمام کشورهای معدنی دنیا به شمار می آید.

وی ادامه داد: رونمایی از این سامانه، در راستای وظایف حکمرانی ایمیدرو صورت گرفته است و از این پس تعاملات بین نهادهای مختلف در حوزه اکتشاف را سرعت می بخشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.