×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ بانک دی در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده این بانک به تصویب سهامداران رسید.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک دی، در این مجمع که روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ و با حضور ۶۰.۳۱ درصد سهامداران و یا نمایندگان قانونی آنها، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس مستقل و بازرس قانونی برگزار شد، صورتهای مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ بانک به تصویب سهامداران رسید.

در این جلسه دکتر علیرضا قیطاسی، مدیرعامل بانک دی، ضمن قدردانی از حمایت‌های ریاست محترم بنیادشهید و بانک مرکزی ج.ا.ا از برنامه‌های هیئت‌مدیره بانک دی گفت: در یک سال گذشته با ارائه برنامه تحول به بانک مرکزی، شاهد حمایت حداکثری مدیران ارشد بنیادشهید و امور ایثارگران و همراهی همه جانبه بانک مرکزی با برنامه‌های تحول بانک دی بوده‌ایم به گونه‌ای که مسیر تحول بانک دی بیش از پیش هموار شده است.

قیطاسی با ارائه گزارشی از عملکرد ۱۸ ماهه هیئت مدیره بانک گفت: تقویت حقوق صاحبان سهام، برنامه منسجم برای فروش املاک مازاد و خروج از بنگاهداری، رتبه مناسب بانک در وصول مطالبات غیرجاری، کاهش هزینه سود سپرده‌ها و اصلاح ترکیب سپرده‌ها به نفع سپرده‌های ارزان قیمت تنها بخشی از عملکرد مطلوب بانک در سال مالی ۱۴۰۱ و نیمه ابتدایی سال جاری بوده است که نویدبخش استمرار حرکت رو به جلوی بانک در مسیر تحول است.

مدیرعامل بانک دی همچنین با اشاره به تقویت حوزه حقوقی و وصول مطالبات و تسریع در تعیین تکلیف مطالبات معوق بانک گفت: مجموع اقدامات انجام شده در این حوزه منتج به نتایج مطلوبی برای بانک شد که کاهش ۴۲ درصدی مانده مطالبات غیرجاری نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ مهمترین دستاورد آن است.

وی ادامه داد: در حوزه فروش املاک مازاد تملیکی، با هدف مولدسازی دارایی‌ها و کاهش زیان انباشته، از سال گذشته تاکنون ۱۶ مرحله مزایده عمومی واگذاری املاک برگزار شده و منتج به فروش ۴۲ رقبه ملک شده است. همچنین در حوزه املاک بزرگ مقیاس نیز مجوزهای لازم از شورای پول و اعتبار برای واگذاری کوهستان پارک شادی مشهد به بنیادشهید و امور ایثارگران در قبال املاک معرفی شده‌ی آن سازمان و اخذ مجوز بانک مرکزی برای واگذاری سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند در اقساط بلند مدت در دستور کار است.

قیطاسی در پایان ضمن قدردانی از اعتماد سهامداران به اهداف برنامه‌ تحول اعلامی به بانک مرکزی ج.ا.ا تصریح کرد: بر اساس این برنامه تحول، که چشم‌انداز نهایی آن خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت و کاهش تدریجی و حذف کامل زیان انباشته است، افزایش سرمایه ۷۰۰۰۰ میلیارد ریالی، فروش سرمایه‌گذاری‌های غیربانکی و املاک بزرگ مقیاس، تداوم کاهش مانده مطالبات غیرجاری با محوریت بدهکاران کلان و کاهش شناوری سهام بانک، مهمترین نقاط تمرکز هیئت‌مدیره خواهد بود.

در ادامه این جلسه، پس از استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک، صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ به تصویب سهامداران رسید.

همچنین انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی، روزنامه‌های ایران و اطلاعات به عنوان مرجع انتشار اطلاعیه‌های بانک از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در پایان این جلسه، بر اساس رأی‌گیری به عمل آمده، اعضای هیئت‌مدیره بانک برای مدت باقیمانده به شرح زیر انتخاب شدند:

۱- علیرضا قیطاسی

۲- اسماعیل جلیلی

۳- فریدون رشیدی

۴- بهمن اسکندری

۵- محمدرضا ادبی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.