×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری تهران و در منطقه کویری استان کرمان مجموعه‌ای متکی به متخصصین جوان و تحصیلکرده، توسعه صنایع الکترونیک ایران را قوامی دوچندان بخشیده‌اند و با تولید انواع مانیتورهای با کیفیت و مدرن، اشتغال‌زایی و خلق ارزش افزوده را بی‌هیچ حمایتی از سوی نهادهای رسمی صنعتی کشور به منصه ظهور رسانده‌اند.

کیوسک خبر ـ کارخانه شهرستان سیرجان جی‌پلاس شرکت صنایع گلدیران هم اکنون میعادگاه جوانانی است که تولید صنعتی را با تکیه بر دانش بومی در اختیار بازار قرار داده‌اند و بدین ترتیب با فعالیت خط تولید محصولات پرکاربردی gplusit.com همچون مانیتورهای اداری و گیمینگ تینا همراه پارس توانمندی تکنولوژیک کشور را به فعلیت رسانده‌اند.

بر اساس این گزارش خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در خلال یک تور خبری روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ از روند تولید مانیتورهای  اداری جی‌پلاس  و انواع دیگر مانیتورهای جدید این مجموعه صنعتی بازدیدی میدانی به عمل آوردند و با نحوه تولید این محصول آشنا شدند.

فرساد اظهار می‌کند: در حال حاضر بخش قابل توجهی از قطعات این مانیتور منطبق بر لایسنس‌های جهانی در همین کارخانه تولید می‌شود و از این جهت فرآیند زمان‌بر و هزینه‌ساز واردات را خاتمه می‌دهد.

مدیر کارخانه سیرجان تاکید می‌کند: این مجموعه صنعتی در شرایطی به تولید کیفی خود ادامه می‌دهد که با رخ نمودن حوادث غیر مترقبه و بحران‌های غیر قابل پیش‌بینی، تهدیدات رایج برای پرسنل به حداقل می‌رسد چرا که تمام استانداردهای ایمنی در آن رعایت شده است.

فرساد اضافه می‌کند: هم اینک در ترکیب صنعتی برند گلدیران افزون بر دو هزار نفر مشغول به کار هستند که سهم کارخانه سیرجان ۵۱۳ نفر است و نکته قابل توجه در این اشتغال‌زایی این است که در کارخانه سیرجان هم اکنون ۲۳۲ نفر از بانوان جوان و متخصص، خطوط تولید لوازم خانگی و اداری را فعال کرده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: کارخانه سیرجان در استفاده از تخصص و توانایی این بانوان، رکورد  بالای اشتغال زنان چه در بخش تولید و چه در حوزه مدیریت در این صنعت را از آن خود ساخته است.

 مدیر کارخانه سیرجان جی‌پلاس می‌گوید: تعادل بخشی در چینش پرسنل آقا و خانم، ظرفیت‌های کاری در خطوط تولید و بخش‌های اداری را به نحو چشمگیری ارتقا داده است. 

این فعال صنعتی با بیان اینکه ۵۸ درصد پرسنل مجموعه جی پلاس سیرجان با مدرک کارشناسی و بالاتر مشغول به کار هستند، اظهار می‌کند: از آغاز شکل‌گیری این کارخانه، مبحث سطح اطلاعات علمی و تحصیلی پرسنل به عنوان یکی از سرفصل‌های اساسی فعالیت تولید تلقی شده است.

وی در خصوص فرآیند توسعه‌ای گلدیران می‌گوید: کارخانه گلدیران در دی ماه سال ۱۳۸۴ تاسیس شد و از آن پس در سال ۱۳۸۵ خط تولید انواع تلویزیون‌ها را نیز عملیاتی کرد تا اینکه در سال ۱۳۹۷ برند جی‌پلاس خلق شد و در پی این اقدام در سال ۱۴۰۱ نه تنها در تولید مانیتور و تلویزیون بلکه در تولید کالاهایی مانند مایکروویو نیز توفیق حاصل کرد.

فرساد با  اشاره به اینکه رعایت استانداردهای جهانی در محصولات این کارخانه به عنوان یکی از اهداف همیشگی توسعه‌ای در دستور کار قرار گرفته، گفت: ارتباط با فناوری‌های روز دنیا و همکاری‌های جنبی با شرکت ال‌جی کره جنوبی دستیابی به استانداردهای مورد نظر را سرعت بخشید.

فرساد می‌افزاید: در حال حاضر میزان وابستگی به قطعات وارداتی محصولاتی مانند مانیتور، تلویزیون و یخچال به حداقل ممکن رسیده است چرا که بطور نمونه بردهای الکترونیک مانیتورها  که ستون اصلی این محصول هستند در داخل تولید می‌شود.

وی در خصوص ماژول به کار رفته در مانیتورهای جی‌پلاس نیز اظهار می‌کند: این بخش از کالای تولیدی جی‌پلاس به دلیل موجه نبودن تولید در داخل، وارداتی است اما برد الکترونیک به عنوان ستون اصلی مانیتور و تلویزیون در داخل و توسط متخصصان ایرانی تولید و در مانیتورها به کار گرفته می‌شود.

فرساد اضافه می‌کند: سبد متنوع محصولاتی مانند مانیتورها که کاربرد فراوانی دارند هم اکنون در اندازه‌های ۲۲، ۲۴ اینچ در این شرکت تولید می‌شود اما در طرح‌های توسعه‌ای در نظر داریم مانیتورهای ۲۷ و ۳۲ اینچ، ماشین‌های اداری و بردهای هوشمند را نیز منطبق بر آخرین استانداردهای روز دنیا به روی خط تولید بیاوریم.

این فعال تولید لوازم الکترونیک و خانگی معتقد است: می‌توان به سهولت ادعا کرد که در حال حاضر برند جی‌پلاس در بازار مانیتور اداری رقیب سرسخت محصولات مشابه با مارک ال‌جی و سامسونگ است که نشان از توانمندی این مجموعه داشته و توانسته اعتماد بازار را به خود جلب کند و حدود ۴۰ درصد از سهم بازار مانیتور اداری را از آن خود سازد.

بر اساس این گزارش همچنین امید امجدی‌فر مدیر تولید تلویزیون و مانیتور کارخانه جی پلاس سیرجان نیز در خصوص نحوه مونتاژ قطعات آماده شده روی خط تولید می‌گوید: مدارهای الکترونیک و بطور مشخص بردهای پیشرفته ساخته شده توسط همکاران ما، در خط  تولید مانیتور اداری در شروع کار به روی پنل‌ها نصب می‌شود و تست‌های لازم از آن به عمل می‌آید تا محصول برای مراحل نهایی آماده شود و این در حالیست که خط تولید این نوع از مانیتورها قادر است هر ساعت بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ دستگاه مانیتور را تولید و بسته‌بندی کند.

وی در مورد مانیتورهای گیمینگ نیز می‌گوید: غیر از مانیتورهای ۲۲ و۲۴ اینچ مانیتورهای مختص گیمینگ نیز در این خط تولید می‌تواند با بالاترین تیراژ تولیدی آماده و راهی بازار شود و اشتیاق بازار نشان می‌دهد این نوع مانیتورها به دلیل کیفیت ویژه مورد استقبال طرفدارن بازی‌های الکترونیک قرار گرفته است.

امجدی‌فر تاکید می‌کند: برد الکترونیک مانیتور و تلویزیون جی‌پلاس پس از تولید مورد انواع تست‌های سختگیرانه قرار می‌گیرد تا برای نصب روی مانیتور و تلویزیون مطلوب‌ترین نتیجه را به کاربر بدهد و این در حالی‌ست که می‌توان ادعا کرد بخش اعظم این محصولات تولیدی بومی است و برای صنعت الکترونیک کشور یک مزیت بزرگ را به ارمغان می‌آورد.

بدین ترتیب شرکت صنایع گلدیران با کارخانه تولید تلویزیون و مانیتورهای تخصصی جی‌پلاس تینا همراه پارس در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان اشتغال‌زایی و تولید ملی را متبلور ساخته و  موجب رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی کشور شده است.

گلدیران پس از سه‌‌دهه فعالیت مستمر، اشتغالزایی، فاکتورهای علمی و خلاقانه، برندسازی، توزیع محصولات و تسلط به سهم قابل توجهی از بازار را بدست آورده است.

بر این اساس در حال حاضر سرفصل‌هایی مانند ارائه خدمات باکیفیت، تامین، تولید، توزیع و پشتیبانی لوازم الکترونیکی در خاورمیانه، ایجاد بالاترین حس اعتماد در ذهن مشتریان، حفظ روابط پایدار با شرکای تجاری داخلی و خارجی  توسعه سهم بازار از طریق گسترش کانال‌های فروش در سطح بین‌الملل و بهره‌وری از آخرین فناوری‌های روز دنیا در جهت توسعه کسب‌وکارها، چشم انداز و دورنمای این مجموعه صنعتی را شکل داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.