×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مقدمه

در مراکز دندانپزشکی علاوه بر طیف گسترده تجهیزات برقی از انواع لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی هم استفاده می شود. این لوازم کاربردهای متفاوتی دارند و برای درمان بیماران مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از لوازم یکبار مصرف در فرایند تشخیص به کار می روند و برخی مخصوص انجام جراحی های دندانپزشکی هستند. به صورت کلی بیش از ۴۰ کالای یک بار مصرف در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این لوازم برای رعایت هر چه بیشتر نکات بهداشتی و حفظ سلامت جامعه حائز اهمیت است.

لزوم استفاده از لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی

انواع تجهیزات یکبار مصرف دندانپزشکی، موارد استفاده گسترده ای در کلینیک ها، درمانگاه ها و سایر مراکز طبی و درمانی دارند. استفاده از این تجهیزات برای پیشگیری از انتقال بیماری های واگیردار در میان مراجعین و رعایت هر چه بهتر پروتکل های بهداشتی انجام می شود. با استفاده از این تجهیزات، مطب های دندانپزشکی به محیطی امن برای انجام انواع فرایندهای درمانی تبدیل خواهند شد.

برخی از عفونت های دهان و دندان قابل انتقال هستند؛ در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، به سهولت از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند. به همین خاطر در کلینیک های دندانپزشکی، ابزارهایی که مستقیما وارد دهان فرد می شوند از میان تجهیزات یک بار مصرف انتخاب خواهند شد. برخی از این تجهیزات که به صورت یکبار مصرف تولید نمی شوند، پس از هر بار استفاده در دستگاه اتوکلاو استریل و ضد عفونی خواهند شد.

مهمترین لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی

بسیاری از دندانپزشکان برای کاهش زمان و انرژی مصرفی در خصوص استریل کردن تجهیزات از لوازم یکبار مصرف برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می کنند. برخی از این وسایل را در ادامه مشاهده می کنید:

رول پنبه ای یکبار مصرف

یکی از تجهیزات کاربردی دندانپزشکی که برای تمیز کردن مداوم بدن در طول فرایند درمان مورد استفاده قرار می گیرد. این رول ها برای مراقبت از زخم ها در بسته بندی های بهداشتی عرضه می شوند و کاربردهای بی شماری در این حوزه دارند.

ماسک های مخصوص

ماسک یکبار مصرف دندانپزشکی یکی از نیازهای اساسی انجام فرایندهای درمانی در این مراکز است. این ماسک ها تفاوت های کوچکی با ماسک های عادی دارند. استفاده از ماسک n95 نیز در این مراکز رایج است. ماسک های مخصوص دندانپزشکی اغلب به صورت سه لایه تولید می شوند و در طول انجام فرایندهای درمان، تشخیص یا جراحی مورد استفاده قرار می گیرند. این لوازم یکبار مصرف به صورت عمده و جزیی در مجموعه معتبر سورنا دنتال ارائه می شوند. شما می توانید برندهای مختلفی از ماسک های بهداشتی دندانپزشکی را در این مرکز تامین کننده بیابید.

عینک و شیلد دندانپزشک

یکی از وسایل بهداشتی رایج در کلینیک های دندانپزشکی، شیلد مخصوص است. شیلد یا عینک به منظور مراقبت از صورت در برابر ترشحات دهان بیمار مورد استفاده قرار می گیرد. این اقلام بهداشتی برای محافظت از سلامت پزشکان تولید می شوند. شما می توانید به صورت همزمان از ماسک و شیلد در کنار هم استفاده کنید.

سرساکشن یکبار مصرف

برای استفاده از برخی تجهیزات برقی دندانپزشکی، از لوازم جانبی یکبار مصرف استفاده می شود. از میان آن ها می توان به سرساکشن های دندانپزشکی اشاره کرد. در طول انجام فرایند درمان، دهان بیماران پر از خونابه و مایعات می شود که برای تخلیه این مواد از دستگاه ساکشن استفاده می کنند. برای پیشگیری از برخورد مستقیم دستگاه ساکشن با دهان هر بیمار، از سرساکشن های مخصوص استفاده می شود. با این روش بیماران در معرض بیماری های عفونی و قابل انتقال قرار نمی گیرند.

پیشبند یکبار مصرف دندانپزشکی

یکی دیگر از تجهیزات فوق کاربردی در حوزه دندانپزشکی، پیشبندهای یکبار مصرف هستند که کارایی گسترده ای در این حوزه دارند. پیشبندهای یک بار مصرف برای حفظ نکات بهداشتی در طول عملیات درمان به کار می روند. این پیشبندها برای پوشش بدن و لباس های بیمار به کار می روند و مانع از ریختن ترشحات دهان و خونابه های ایجاد شده بر روی لباس و بدن بیمار خواهند شد. شما می توانید این پیشبندهای کاربردی را به صورت مستقیم از مرکز معتبر سورنا دنتال خریداری کنید. سورنال دنتال طیف وسیعی از این تجهیزات را به صورت عمده و جزیی در اختیار مشتریان قرار می دهد.

sorenadental.com/product/disposable-aprons-zolal/

گان و پوشش دندانپزشک

پزشکان و دندانپزشکان برای درمان بیماران از پوشش های بهداشتی و یکبار مصرف استفاده می کنند. این پوشش ها از بدن و لباس پزشکان محافظت می کنند. انواع گان ها و پوشش های دندانپزشک به صورت جلوبسته طراحی شده و با استفاده از بند در پشت لباس بسته می شوند. این گان های بهداشتی نیازی به استریل شدن ندارند و به سهولت می توان از آن ها استفاده کرد.

آبسلانگ یکبار مصرف

آبسلانگ یا همان چوب بستنی برای انجام معاینات اولیه دندانپزشکی کارایی دارد. سطح آبسلانگ مسطح بوده و اغلب با دو سطح گرد تولید می شوند. این تجهیزات با ابعاد و طول و عرض استانداردی برای مقاصد دندانپزشکی و درمانگاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاغذ مخصوص اتوکلاو

دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی به منظور حفظ نکات بهداشتی در کلینیک ها و استریل کردن تجهیزات و ابزارهای مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذ مخصوص این دستگاه، فرایند استریل را ساده تر می کند. پس از استریل کردن وسایل با استفاده از پک های کاغذی یک بار مصرف به مدت ۹ ماه استریل باقی می مانند. این کاغذها از ایجاد پرز بر روی وسایل پیشگیری کرده و ضدعفونی کردن تجهیزات را ساده تر می کنند.

رترکتور برای باز نگهداشتن دهان

یکی ابزار پرکاربرد که در برخی مطب های دندانپزشکی کارایی دارد، رترکتور است. این ابزار برای باز نگهداشتن دهان بیماران در حین کار مورد استفاده قرار می گیرند و باید به صورت یک بار مصرف انتخاب شوند. شما می توانید این ابزارها را با کیفیت بالا از مرکز معتبر سورنا دنتال خریداری کنید. استفاده از رترکتور دندانپزشکی برای کنار زدن لب ها و لپ در حین انجام کار ضرورت دارد و دقت عمل پزشک را افزایش می دهد.

سینی یکبار مصرف

سینی های دندانپزشکی به صورت اختصاصی برای هر بیمار مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از این سینی های مخصوص، ابزارهای جراحی استریل نگه داشته می شوند. این سینی ها برای منظم کردن ابزارها مورد استفاده هستند و اغلب کیفیت بالایی دارند. سینی های دندانپزشکی با مقاومت بالایی تولید می شوند.

جمع بندی

در این بخش لیست مهمی از لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی را بررسی کردیم. این تجهیزات کاربردی برای انجام فرایندهای درمانی، جراحی و… مورد استفاده قرار می گیرند و مزایای بی شماری برای حفظ سلامت بیماران به همراه دارند. برای خرید لوازم یکبار مصرف، حتما باید به کیفیت مواد اولیه ساخت آن ها توجه داشته باشید. این تجهیزات مستقیما وارد دهان بیمار شده یا پوست و بدن او در ارتباط هستند. لوازم یکبار مصرف اغلب قیمت به صرفه ای دارند و برای مصارف روزمره کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.