×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لغو عرضه خودرو در بورس به سود چه افرادی است؟

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه دلیل فنی وزارت صمت برای لغو عرضه خودرو در بورس کالا چیست و آیا شروع حذف رانت از معاملات خودروهای کم تیراژ اقدام نامطلوبی بود؟ تاکید کرد از وزیر صمت در خصوص این اقدامات و عملکرد ضعیف در حوزه خودرو و سامانه یکپارچه پر ایراد سوال می کنیم

لغو عرضه خودرو در بورس به سود چه افرادی است؟
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اقتصادآنلاین؛ محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با اقتصادآنلاین به لغو عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و گفت: این تصمیم از سوی وزارت صمت جای تعجب داشت چرا که عرضه خودرو در بورس کالا و ایجاد شفافیت و حذف رانت در این بازار، وزارت صمت را به عنوان متولی صنعت خودرو کمک می کرد تا به مرور کل تولیدات خودرو با محوریت بورس کالا به فروش رود و وزارت صمت نیز به دلیل شفافیت مطلوب بورس، سیاست های خود را به پیش ببرد.
وى اظهار داشت: طی چند سال اخیر ساز و کار شوراى رقابت و در ادامه پیگیری قیمت گذارى دستورى و قرعه کشی هیچ اثر مطلوبی در بازار نداشته باشد دولت به تجربه قبلی عرضه کالاها در بورس کالا و تعا‌ل این بازار توجه کند.

علیزاده ادامه داد: اتخاذ چنین تصمیم های شبانه ای تنها به بی اعتمادی سرمایه گذاران به بازار سرمایه منجر می شود و کمیسیون اقتصادی در اسرع وقت از مسوولان وزارت صمت و وزیر صمت در خصوص ناکارآمدی برنامه های این وزارتخانه همچون سامانه یکپارچه فروش خودرو و دلیل واضح تعلیق عرضه خودروهای کم تیراژ در بورس کالا سوال می کند.
این نماینده مجلس گفت: به نظر می رسد موضوع عرضه خودرو در بورس کالا را باید در قالب قانون پیش ببریم تا شرایط قرعه کشى و مشکلات این شیوه به صورت اصلاح شده و شفافیت و رانت زدایی در این بازار حاکم شود.

علیزاده در پایان کفت: قربانی اصلی ادامه سیاست های وزارت صمت در بازار خودرو، سهامداران، شرکت های خودروسازی و مصرف کنندگان هستند و در این میان تنها عده ای واسطه چشم به سیاست های فعلی دوخته اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.