×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
لزوم تغییر در شاخص‌های قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحد های مسکونی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأمین ۷۰ درصد زمین‌های مورد نیاز ۴ ساله طرح نهضت ملی مسکن برضرورت همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان برای تغییر در شاخص های قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحدهای مسکونی تأکید کرد.
کیوسک خبر ـ به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه اعطای حکم اعضای نهمین دوره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، ضمن تسلیت ایام اربعین گفت: حادثه عاشورا یک بصیرت است و یاران امام حسین(ع) بخاطر بصیرت ماندند و همراهی کردند نه تکلیف، ان شاءالله توفیق داشته باشیم تا بصیرت عاشورایی نصیبمان شود.

قاسمی ضمن تبریک به اعضای منتخب، خاطر نشان کرد: مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده ماست و امیدوارم با روحیه جهادی و خدمت به کشور برای آخرت خود توشه‌ای فراهم کنیم.

وی به تشریح وضعیت کنونی بازار مسکن کشور پرداخت و بر ضرورت ایجاد تحول اساسی در تولید مسکن با استفاده از تجربیات نخبگان سازمان نظام مهندسی کشور تاکید کرد.

قاسمی بیان کرد: مسکن کشور در ۳ شاخص قیمت، کیفیت و سرعت ساخت با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که میاز به توجه جدی است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام ضرورت ایجاد تحول در حوزه صنعتی سازی مسکن با کمک شرکت‌های دانش بنیان و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: روش‌های سنتی کنونی در ساخت مسکن نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت و باید این ۳ شاخص مهم را با همکاری یکدیگر اصلاح کنیم.

وی اذعان کرد: سازمان نظام مهندسی به عنوان نخبگان کشور در حوزه مهندسی مشغول فعالیت هستند و می‌توانند حوزه مسکن را با تحول جدی همراه کرده و عقب ماندگی این حوزه را با بیش از ۸ میلیون مستاجر و جوانانی که به دلیل نداشتن مسکن ازدواج نکرده‌اند، جبران کنند.

قاسمی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، مهم‌ترین راه حل بازار مسکن را نزدیک کردن میزان عرضه و یا تولید به تقاضا دانست و گفت: حداقل به ۴۰۰ هزار همت (هزار میلیارد تومان) در سال برای ساخت یک میلیون مسکن نیاز داریم و این عدد در نقدینگی و بودجه کشور رقمی بسیار سنگین است اما می‌کوشیم تا این عدد را به مسکن اختصاص دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد زمین‌های ۴ ساله نهضت ملی مسکن را تامین کرده‌ایم، گفت: طبق دستور رئیس جمهور باید تا پایان شهریور ماه تکلیف زمین‌های مورد نیاز ۴ میلیون مسکن مشخص شود، به همین منظور دستورات لازم به استانداران ابلاغ شد تا اسناد تمام زمین‌های مورد درخواست، به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود که البته طبق حکم قانون است.

وی نقش سازمان نظام مهندسی کشور را در افزایش کیفیت ساخت و سازهای طرح نهضت ملی مسکن تعیین کننده دانست و افزود: از جمله اقدامات‌ انجام شده در افزایش کیفی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن کاهش تعداد واحد های مسکونی برای ساخت در هر هکتار است.

قاسمی خاطر نشان کرد: همچنین در شهرهایی که زمین کافی وجود دارد، ۲۰۰ متر زمین علاوه بر وام و موارد مربوط به صدور پروانه به مردم اعطا می‌شود تا خود به ساخت مسکن اقدام کنند.

ساخت ۳۰۰ هزار واحد به شکل خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: با روش‌هایی مثل خودمالکی و مشارکتی به توسعه مسکن پرداختیم و در حال حاضر ۳۰۰ هزار واحد به شکل خودمالکی در سطح کشور در حال ساخت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.