×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لزوم اصلاح سبک زندگی برای ابتلای کمتر به کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر؛ علیرضا ابوالفضلی، متخصص طب سنتی در برنامه صبحگاهی «صبح پارسی» در خصوص ویژگی افرادی با طبع صفراوی و دموی گفت: افرادی که دارای طبع دموی هستند پرخون و دارای طبع گرم و ترند که دیر عصبانی می‌شوند، نسبت به صفراوی‌ها کند فهمی دارند، رگ‌های آنها برای خون‌ریزی مستعد است و در میان روز و هم شب تا صبح خواب‌های آلوده و پریشان دارند.

وی درباره ویژگی صفراوی‌ها تصریح کرد: صفرا در عربی به رنگ زرد گفته می‌شود و در طب سنتی هم برای افرادی استفاده می‌شود که رنگ پوستشان زرد است، لاغر اندام هستند، تحریک پذیر هستند و زود تحت تأثیر قرار می‌گیرند، خشکی پوست وسوزش اعضای بدن دارند و خوابشان سبک است.

پزشک طب سنتی ادامه داد: صفراوی‌ها رؤیای جنگ و آتش، دلشوره، بی قراری و استرس دارند. مقتدرانه حرف می‌زنند و تند راه می‌روند و سرشان اصلاً کلاه نمی‌رود، افراد با مزاج صفراوی آدم‌هایی برنامه ریز هستند.

ابوالفضلی با اشاره به تفاوت طب سنتی و طب رایج بیان کرد: نمی‌توان طب رایج و داروهای تجویز شده در این طب را به دلیل شیمیایی بودن به طور کامل نفی کرد اما موضوع اصلی این است که در طب سنتی بحث پیشگیری و تا حدودی درمان مطرح است.
وی افزود: در بحث کرونا مردم باید اول سبک غذایی خود را اصلاح کنند تا ایمنی بدنشان بالا برود یعنی در زمینه خواب، زمان کار کردن و تفریح از طب سنتی و ایرانی برای بهبود اوضاع استفاده کنند تا کمتر دچار مشکل شوند و در صورتی که با وجود رعایت نکات طب سنتی به بیماری دچار شدند برای درمان به طب رایج مراجعه کنند. با این کار نیاز به داروهای شیمیایی و عوارض آنها کمتر می‌شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر؛ این پزشک طب سنتی در پایان اظهار داشت: نمی‌توان طب رایج را نقد کرد چون در زمینه تشخیص بیماری‌ها بسیاری از مشکلات ما از طریق طب رایج با دقت بیشتری انجام می‌شود و با استفاده از روش‌هایی مثل سی تی اسکن‌ها تصاویر رادیولوژی، ام آر آی ها و آزمایش‌های مختلف می‌توان بهتر بیماری‌ها را تشخیص داد و حتی در زمینه درمان نیز برخی روش‌ها مثل جراحی‌های مختلف به طب رایج مربوط می‌شود. بنا بر این طب رایج را نادیده نمی‌گیریم اما می‌گوئیم پیشگیری به وسیله طب ایرانی و سنتی با برخی از رعایت‌ها انجام شود که مشکلی پیش نیاید و اگر پیش آمد برای درمان به طب رایج مراجعه شود.