×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لاوروف: کشورهای اروپایی هم به فکر خارج شدن از هرگونه وابستگی به دلار افتاده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد نه تنها کشور‌هایی که آمریکا علیه آن‌ها تحریم وضع می‌کند، بلکه کشور‌های اروپایی نیز به دلیل سوءاستفاده واشنگتن از نقش پول ملی خود به دنبال فرصتی برای خارج شدن از حالت وابستگی به دلار هستند.
او امروز جمعه ضمن بیان این مطلب را در کنفرانس ویدئویی با شرکت‌کنندگان در برنامه علمی و آموزشی سالانه بنیاد دیپلماسی عمومی کورچاکوف تحت عنوان «گفتگو برای آینده» گفت: در حال حاضر وضع فعلی درباره سوءاستفاده از نقش دلار، دیگر تنها کشور‌هایی را که آمریکا علیه آن‌ها تحریم‌های غیرقانونی وضع کرده است و از نقش خود را به عنوان منتشرکننده یکی از ارز‌های اصلی جهان سوء استفاده می‌کند، نگران نمی‌کند بلکه سایر کشور‌ها نیز به این خاطر نگران هستند.
به گفته وزیر خارجه روسیه، فقط روسیه، چین، ایران و اعضای سازمان همکاری شانگهای نیستند که هر بیشتر و بیشتر تمایل دارند به مکانیزمی اعتماد کنند که در انجام تسویه حساب‌های تجاری و سرمایه گذاری به ارز‌های ملی متکی باشد. او تأکید کرد: در حال حاضر در اروپا هم به ویژه با توجه به موقعیت بسیار مناسب یورو، به فکر چگونگی خارج شدن از هرگونه وابستگی به دلار افتاده‌اند.
به تازگی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که کشور‌های اسلامی باید وابستگی خود به دلار را در مبادلات تجاری کاهش بدهند. او گفت: کشور‌های اسلامی باید به سمت امضای پیمان‌های تجارت آزاد دوجانبه حرکت کنند. چنین کاری باعث می‌شود تا اقتصاد کشور‌های اسلامی کمترین وابستگی را به ارز‌های خارجی داشته باشد و از نوسانات ارزی آسیب کمتری ببیند. به این ترتیب به جای ارز‌های خارجی بهتر است تجارت را با استفاده از پول‌های ملی خودمان انجام دهیم.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.