×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
قطع آب مشترکین بدمصرف‌ در شرایط بحرانی

سخنگوی صنعت آب ضمن تکذیب افزایش قیمت آب گفت: اگر قرار باشد افزایش قیمت صورت بگیرد، این موضوع در بودجه سال بعد مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد؛ اکنون برنامه‌ای برای افزایش قیمت آب وجود ندارد.

به گزارش کیوسک خبر، فیروز قاسم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعرفه‌ها سالانه یکبار مشخص می‌شود و امسال نیز بر اساس محاسبه پلکانی تعیین تعرفه صورت گرفت و بر اساس آن نیز مشترکان پرمصرف و بدمصرف شامل جریمه‌هایی می‌شوند، اظهار کرد: اگر قرار باشد تعرفه‌ها تغییری کند در تعرفه سال آینده ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای برخورد با مشترکان بدمصرف نیز، گفت: برخورد با مشترکان بد مصرف دو جنبه دارد که در مصوبه هیات وزیران به آن اشاره شده، یکی بحث تعرفه‌های پلکانی و دیگری بحث قطع آب است.

سخنگوی صنعت آب کشور ادامه داد: در ابلاغیه برای قطع آب یک شرط گذاشته شده به‌طوری که اگر در شهر یا منطقه‌ای با بحران و احتمال قطع آب برای مشترکان مواجه باشیم، آب مشترکان بدمصرف با اخطار قبلی قطع خواهد شد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در تابستان امسال نیز آب ۹ مشترک بد مصرف در همین راستا قطع شد که تاثیرات بازدارندگی نیز به دنبال داشت، اظهار کرد: اکنون ساز و کاری را تعریف کرده‌ایم که اگر مشترکی بالای دو برابر الگو مصرف کند، برای آن پیامک اخطار و توصیه‌ای ارسال می‌شود و هر زمانی که بحران در آن شهر و منطقه صورت بگیرد آب این مشترکان قطع خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط فعلی تامین آب در کشور و استان‌های بحرانی، گفت: در شرایط کنونی مدل‌های تامین آب شرب بیانگر این است که در هیچ شهری دچار مشکل نیستیم، مگر اینکه شرایط تغییر کند و مجبور به اعمال سیاست‌های جدید شویم.

به گفته سخنگوی صنعت آب کشور شرایط در تهران نیز مناسب است و مشکلی برای تامین آب وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.