×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شرکت سامسونگ الکترونیکس، فیلتر جدید کاهنده میکروفیبر (Less Microfiber) را برای کاهش ۹۸ درصدی ریزش میکروپلاستیک در چرخه لباسشویی معرفی کرد.  

کیوسک خبر ـ این فیلتر خارجی ماشین لباسشویی برای کاهش چشمگیر انتشار میکروفیبر پلاستیکی در طول چرخه لباسشویی طراحی شده است. این فیلتر با کمک و همکاری سامسونگ با تولیدکننده پوشاک پاتاگونیا و سازمان جهانی حفاظت از اقیانوس Ocean Wise ساخته شده است. پس از موفقیت چرخه کاهنده میکروفیبر که در سال گذشته معرفی شد، سامسونگ این بار فیلتر کاهنده میکروفیبر را به منظور پایداری بیشتر عرضه می‌کند. فیلتر جدید اکنون در کره‌جنوبی و بریتانیا در دسترس است و در سه ماهه سوم سال در سایر کشورها نیز عرضه خواهد شد. 

موهیونگ لی، رئیس تیم تحقیق و توسعه بخش لوازم دیجیتال سامسونگ گفت: «با ادامه افزایش انتشار میکروپلاستیک‌ها در اقیانوس‌ها و تقویت مقررات در بسیاری از کشورها و همچنین تبدیل شدن میکروپلاستیک‌ها به یک نگرانی برای سلامتی مردم، سامسونگ با Ocean Wise و Patagonia همکاری کرد تا فناوری‌ جدیدی را برای کاهش انتشار میکروپلاستیک‌ها در زندگی روزمره طراحی کند. سامسونگ با نوآوری‌هایی مانند فیلتر و چرخه کاهنده میکروفیبر، حفاظت از محیط زیست را در طیف وسیع تری از محصولات امکان‌پذیر کرده و سعی دارد تا شیوه‌های سازگار با محیط زیست در خانه را به بخشی از فعالیت طبیعی روزمره تبدیل کند».

از چرخه تا فیلتر کاهنده میکروفیبر

برای اینکه مصرف‌کنندگان بتوانند انتشار میکروپلاستیک از لباس‌هایشان را کاهش دهند، سامسونگ برای اولین بار چرخه کاهنده میکروفیبر را توسعه داد، یک دوره شست‌وشو که با استفاده از فناوری منحصربه‌فرد Ecobubble  سامسونگ، ریزش میکروپلاستیک را تا ۵۴ درصد کاهش می‌دهد. با استفاده از حباب‌ها برای کمک به حل شدن و جذب مواد شوینده، گرما و انرژی کمتری برای شستن لباس‌ها مورد نیاز است و در نتیجه سایش کاهش می‌یابد که به نوبه خود از انتشار میکروپلاستیک‌ها جلوگیری می‌کند. 

فیلتر کاهنده میکروفیبر این کار را یک گام فراتر می‌برد و از خروج ۹۸ درصد از میکروپلاستیک‌های آزاد شده در حین شستن لباس به اقیانوس جلوگیری می‌کند، که معادل هشت بطری پلاستیکی ۵۰۰ میلی‌لیتری در سال در صورت استفاده از ماشین لباسشویی به میزان چهار بار در هفته است. علاوه بر این، برای کمک به مشارکت بیشتر مصرف‌کننده در کاهش انتشار میکروپلاستیک، فیلتر کاهنده میکروفیبر دارای طراحی قابل نصب است که امکان استفاده از آن را در مدل‌های استاندارد ماشین لباسشویی فراهم می‌کند و نشان دهنده تعهد سامسونگ به حفاظت از محیط زیست در طولانی‌مدت است و به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا پایداری را در خانه انجام دهد.

راحتی حفاظت از محیط زیست هر روز و در هر فعالیت

سامسونگ متعهد به توسعه محصولات و فناوری‌های جدید برای آینده‌ای پایدار است. ما در تلاش هستیم تا پایداری روزمره را برای همه قابل استفاده کنیم و این محصولات نه تنها باید بسیار موثر باشند، بلکه باید ساده، در دسترس و به راحتی قابل استفاده باشند و در عین حال شیوه‌های آگاهانه محیط زیست را در هر جنبه از توسعه محصول در نظر بگیرند.

فیلتر کاهنده میکروفیبر، با در نظر گرفتن این موضوعات، با استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شده است. این کار برای کمک به تلفیق پایداری در هر مرحله از چرخه عمر این محصول است و به گونه‌ای طراحی شده است که ماندگاری بالایی داشته باشد و نگهداری آن آسان باشد. تیغه‌های فیلتر، میکروپلاستیک‌های با شبکه‌ای به عرض ۶۵ تا ۷۰ میکرومتر را جذب کرده، سپس این میکروپلاستیک‌ها را به یک طرف هدایت و فشرده می‌کند، با این کار فیلتر فقط یک بار در ماه باید تمیز شود. 

این فیلتر با اتصال به پلتفرم اتصال هوشمند SmartThings سامسونگ، میزان پر بودن را از ۰ تا ۱۰۰ درصد ردیابی می‌کند و در صورت نیاز به تمیز کردن یا عیب‌یابی دیگر از طریق برنامه SmartThings به کاربر هشدار می‌دهد. در همین حال، چرخه Less Microfiber به عنوان یک گزینه از پیش تعیین شده در ماشین‌های لباسشویی‌ منتخب سامسونگ از سال ۲۰۲۲ در دسترس است و تنها با فشار دادن یک دکمه می‌توان آن را فعال کرد. این قابلیت امسال از طریق به‌روزرسانی شبکه، در دسترس کاربران مدل‌های قبلی ماشین لباسشویی سامسونگ مجهز به Wi-Fi قرار خواهد گرفت.

نوآوری برای آینده‌ای روشن‌تر

توسعه و راه‌اندازی چرخه و فیلتر کاهنده میکروفیبر تنها جدیدترین گام‌ها در مسیر پایداری سامسونگ است.

وینسنت استنلی، مدیر فلسفه شرکت پوشاک پاتاگونیا در این مورد می‌گوید : «تلاش‌های سامسونگ و پاتاگونیا برای کاهش انتشار میکروپلاستیک‌های مضر در اقیانوس‌‌ها به همین جا ختم نمی‌شود. ما مشتاقانه منتظریم تا این مشارکت‌ها و انگیزه‌ها را به پروژه‌های آینده و در همکاری با سایر شرکای این صنعت بیاوریم تا بتوانیم راهکارهای بیشتری برای مبارزه با آلودگی‌های زیست محیطی بیابیم».

فراتر از راه‌اندازی چرخه و فیلتر کاهنده میکروفیبر، سامسونگ به همکاری با شرکای مختلف و توسعه فناوری‌ها و محصولات جدید ادامه می‌دهد تا پایداری را به بخشی راحت و آسان از زندگی روزمره مصرف‌کنندگان در هر مکانی تبدیل کند.

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.