×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: فولاد هرمزگان یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های فولادی کشور است که توانسته در بسیاری از زمینه‌ها مانند تولید، توسعه، صادرات و مسئولیت‌های اجتماعی به اقتصاد کشور کمک کند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، محمدرضا موثقی‌نیا رئیس هیئت عامل ایمیدرو، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، محمدرضا پیرحسینلو مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از شرکت فولاد هرمزگان بازدید کردند. در حاشیه این بازدید، موثقی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به اهمیت تولید بدون توقف در اقتصاد کشور، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین و موثرترین راه‌های نجات اقتصاد کشور ما افزایش تولید است. همان گونه که فولاد هرمزگان افزایش کمیت، کیفیت و تنوع تولید را در برنامه خود قرار داده است. با افزایش تولید هم تورم کاهش می‌یابد و هم اقتصاد رونق می‌گیرد.

وی افزود: اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فولاد هرمزگان مقدمه‌ای بر افزایش تولید است. اما نکته قابل توجه این است که توسعه خطوط تولید باید متناسب با توسعه سایر حلقه‌های زنجیره فولاد باشد. از این رو باید واحدهای جدید در زنجیره فولاد به صورت کارشناسی شده احداث شوند. از آنجایی که طرح‌های توسعه شرکت فولاد هرمزگان با سرعت خوبی پیش می‌روند، این نکته باید مورد توجه قرار گیرد. البته با تدبیری که مدیران فولاد هرمزگان اندیشیده‌اند، قطعا همه جوانب به ویژه تامین مواد اولیه و زیرساخت‌ها را در نظر دارند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تاکید کرد: شرکت فولاد هرمزگان یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های فولادی در کشور به شمار می‌رود. طبیعتا به همین تناسب انتظار بیشتری از این شرکت برای افزایش تولید، اجرای طرح‌های توسعه‌ای، صادرات، تامین ارز، انجام مسئولیت‌های اجتماعی و… می‌رود. فولاد هرمزگان توانسته به تناسب وضعیت خود به حل بحران‌های کشور کمک کند. بهترین کمک به جامعه و انجام مسئولیت اجتماعی افزایش تولید است. با افزایش تولید در کشور، اشتغال افزایش می‌یابد و جامعه به رفاه نسبی دست پیدا می‌کند.

موثقی‌نیا با اشاره به برنامه توسعه صنعت فولاد در استان هرمزگان به تولید ۱۰ میلیون تن فولاد، خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان مزیت‌هایی وجود دارد که افزایش ظرفیت تولید فولاد در این منطقه به ۱۰ میلیون تن را توجیه می‌کند. بزرگ‌ترین مزیت رقابتی این منطقه نیز وجود اسکله‌ها و بنادر در کنار خلیج فارس است. این مزیت می‌تواند موجب شود توسعه فولاد کشور به جای اینکه در مناطق دور از دریا اتفاق بیفتد، به استان هرمزگان انتقال یابد.

وی در خصوص پیش‌نیازهای توسعه صنعت فولاد در استان هرمزگان، تصریح کرد: توسعه صنعت فولاد باید با لحاظ کردن الزامات و ضرورت‌های لازم باشد که هر سال بر این ملاحظات افزوده می‌شود. به طور مثال کمبود انرژی به ویژه برق و گاز در آینده نه چندان دور می‌تواند این توسعه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین باید توسعه این زیرساخت‌ها را خود فولادی‌ها و ایمیدرو به عنوان سیاست‌گذار پیگیری کنند تا زیرساخت‌ها برای تحقق چشم‌انداز تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در استان هرمزگان فراهم شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در پایان عنوان کرد: در حال حاضر برای تامین آب صنعت فولاد سه پروژه بزرگ انتقال آب از دریا برای صنایع فولادی در دستور کار قرار دارد. برای تامین برق نیز طبق توافق صورت گرفته میان وزارت صمت و نیرو، شرکت‌های بزرگ انرژی‌بر احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه برق فسیلی و ۵ هزار مگاوات نیروگاه برق تجدیدپذیر را برعهده گیرند که تا امروز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. در حوزه گاز نیز به دنبال مذاکره با مسئولان وزارت نفت برای جبران کمبود گاز برای صنعت فولاد هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.