×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

 به گزارش کیوسک خبر به نقل از فولاد، این مراسم با حضور دکتر خداداد غریب‌پور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو، مهندس عظیمیان مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، دکتر نیلی رئیس دانشگاه تهران و دکتر سعید زرندی معاون علم و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
 یک رخداد مهم در صنعت فولاد
معاون وزیر صمت در این مراسم، با تشکر از شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه تهران گفت: یکی از راه‌هایی که دانشگاه را با صنعت آشتی می‌دهد نهادسازی است و صنعت نیز باید احساس نیاز کند. امروز شاهد یک رخداد مهم در صنعت هستیم.
غریب‌پور اظهار کرد: فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور از معدن تا محصول نهایی را در زنجیرۀ خود دارد و می‌تواند در این مسیر بسیار مؤثر باشد.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: این یک اتفاق کم‌نظیر است تا ایده‌های گروه‌های کوچک جمع‌آوری، و توسط فولاد مبارکه در صنعت اعمال شود.
وی افزود: از صمیم قلب خوشحالم که شاهد این اتفاق مهم در پارک علم و فناوری هستم. ما می‌توانیم به‌جای مصرف‌کننده، تولیدکننده و خلاق باشیم. ما باید همراه با علم در مسیر پرشتاب فناوری پیش برویم. ایمیدرو نیز باید در این مسیر حضور داشته باشد، زیرا نخستین قدم اکتشاف است.
فواید احداث این مرکز در فاز اول متوجه سهامداران شرکت است
در ادامۀ این آئین مدیرعامل فولاد مبارکۀ اصفهان نیز گفت: این شرکت قصد دارد نسل جدید فناوری را در فرایندهای تولیدی خود پیاده‌سازی کند.
حمیدرضا عظیمیان تصریح کرد: فولاد مبارکه با کمک فناوری به سمت کارخانۀ هوشمند حرکت می‌کند.
وی با اشاره به این مطلب که ما در تولید فولاد خام از دنیا عقب نیستیم، اما در تولید ورق‌های عریض و خاص کمی از دنیا عقب مانده‌ایم، اظهار داشت: امروز دنیا در صنعت خودروسازی به دنبال ورق‌هایی با استحکام بالا و وزن کم است، زیرا استفاده از این نوع محصول، کاهش مصرف بنزین، بهبود شرایط محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی و امنیت سرنشینان خودرو را به دنبال دارد و ما در این مورد کمی از دنیا جا مانده‌ایم.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با تأکید بر این‌که برای دست‌یابی به مراحل بالاتر رشد و توسعه باید در زمینۀ فناوری روز دنیا نیز خود را به‌روز کنیم ادامه داد: از این رو فولاد مبارکه در نظر دارد نسل جدید فناوری را پیاده کند.
به گفتۀ عظیمیان، فواید احداث این مرکز در فاز اول متوجه سهام‌داران شرکت است که از بهره‌وری و افزایش سود سهام استفاده می‌کنند، چراکه هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و کار با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌شود. تأثیر بعدی این است که مردم کشور ما با کمک فناوری به‌روز دنیا، رفاه و آسایش بیشتر و همگامی با دنیا را تجربه خواهند کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.