×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
فولاد مبارکه در ایفای نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای پیشتاز است

کیوسک خبر ـ فولاد مبارکه در جامعه سه نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای را در کنار بخش اصلی فعالیت خود، بخش اقتصادی، ایفا می‌کند. هر جا صحبت از توسعه در استان اصفهان مطرح بوده، فولاد مبارکه و مدیرعامل آن پیشتاز بوده است.

مسعود گلشیرازی در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان که به میزبانی شرکت فولاد مبارکه با حضور ۴۰ تن از مدیران صنعتی عضو این اتاق برگزار شد، با بیان این که برگزاری چنین جلساتی باید منتج به یک اتفاق فرهنگ‌ساز در اقتصاد ما شود، اظهار کرد: به طور کلی اتاق‌های بازرگانی به ۳ نسل تقسیم می‌شوند؛ اتاق نسل اول اتاقی است که به لابی‌گری می‌پرداخت، اتاق نسل دوم که روی شبکه‌پردازی اعضا و توانمندسازی آن‌ها تمرکز داشت و اتاق نسل سوم اتاقی است که حوزه اجتماع، رفاه مردم و به طور مشخص مسئولیت‌های اجتماعی را دستور کار دارد.

روابط عمومی ابزار فرهنگ‌ساز در حوزه سرمایه اجتماعی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان افزود: دومین نشست در راستای توانمندسازی اعضا، تبدیل انرژی به سینرژی و ایجاد ارتباط بین اعضای اتاق بازرگانی است. وظیفه روابط عمومی، عالم کردن جامعه به رخدادها، امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در راستای تقویت سرمایه اجتماعی است و این تعریف روابط عمومی هدف‌گرا است.

وی با بیان اینکه بزرگترین ذی‌نفعان یک سازمان مردم هستند، گفت: در این صورت می‌توانیم امید داشته باشیم که شاخص سرمایه اجتماعی در استان اصفهان و سپس در کشور افزایش یابد. بر اساس داده‌های موجود مقایسه آمار زمستان ۹۷ و زمستان ۹۹ حکایت از رشد ۱۴ پله‌ای استان اصفهان در شاخص محیط کسب و کار (از رتبه ۲۶ به ۱۲) است. اما وضعیت اصفهان در حوزه سرمایه اجتماعی خوب نیست. بهبود این مسئله نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که ابزار آن واحدهای روابط عمومی سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند.

اقدامات فولاد مبارکه در توسعه پروژه‌های زیربنایی برای جامعه ملموس است

گلشیرازی با اشاره به نقش کلیدی شرکت فولاد مبارکه در جامعه گفت: این شرکت در جامعه سه نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای را در کنار بخش اصلی فعالیت خود یعنی بخش اقتصادی، ایفا می‌کند. یکی از نتایج نقش تربیتی این شرکت، کارشناسان خبره‌ای است که این صنعت تربیت کرده و حضور موثر آنان در صنایع مختلف در جای جای کشور ما نمایان است.

وی با اشاره به پیشتازی فولاد مبارکه و مدیرعامل آن، مهندس حمیدرضا عظمیان، در توسعه استان، اظهار کرد: پیشتازی مدیرعامل این شرکت در امر توسعه استان به تقویت نقش فرهنگی، اقتصادی و تربیتی این مجموعه کمک می‌کند. پروژه‌های زیربنایی مانند پروژه‌های قطار بین شهری، خط انتقال آب از خلیج فارس و دهکده لجستیک که با همکاری شرکت فولاد مبارکه انجام شده، از جمله پروژه‌هایی است که اثر آن بیشتر مربوط به جامعه است تا فولاد مبارکه بنابراین روابط عمومی سازمان‌ها نباید تنها به فکر معرفی سازمان خود باشند. چنین نشست‌هایی باید منجر به اتفاقات مثبت و امیدآفرین شود. باید توجه داشت که کار روابط عمومی ایجاد انگیزه و تکرار نقاط مثبت است.

اعلام آمادگی کامل فولاد مبارکه برای تشکیل باشگاه روابط عمومی‌های عضو اتاق بازرگانی

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه این نشست اظهار کرد: کسانی که درگیر کار عملیاتی روابط عمومی هستند با همه توصیفاتی که درخصوص روابط عمومی و اهمیت کار آن مطرح می‌شود به خوبی آشنایی دارند. اگر سنگ بنای راه اندازی باشگاه روابط عمومی استان را با اتاق بازرگانی اصفهان قطعی کنیم و اتاق بازرگانی اصفهان محور این دست از اقدامات باشد، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

عظیمیان ادامه داد: به این صورت که باشگاهی را برای روابط عمومی در نظر بگیریم تا با شکل گیری این تشکیلات و همکاری و تعامل بین مدیران روابط عمومی، شاهد هم‌افزایی در این بخش باشیم.

وی افزود: روابط عمومی ها در این باشگاه برای انتشار اخبار شرکتها و آگاهی بخشی به جامعه گام بردارند و در مقابل نیز شرکتها در جهت حمایت از بخش روابط عمومی قدم برخواهند داشت و به نفع طرفین خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: اگر این باشگاه راه اندازی شده و فعالیتش به طور مداوم انجام شود، در ۵ سال آینده باشگاه روابط عمومی می‌تواند در عرصه ملی حضور پررنگ داشته در دولت بعدی از ظرفیت های این باشگاه استفاده گردد و نظرات و پیشنهادات آنها در تسهیل قوانین مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی، شرکت فولادمبارکه برای ایجاد باشگاه روابط عمومی آمادگی خود را اعلام می‌کند و امید می‌رود که این باشگاه به صورت رسمی ثبت شود.

وی ادامه داد: در دنیا تمامی اتفاقات و تصمیم گیری‌های اصلی در باشگاه‌ها و دورهمی ها و شرایط آرام گرفته می‌شوند. بنابراین می‌توان از هم افزایی میان روابط عمومی و شرکتها برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.

نقشه راه فولاد مبارکه بر پایه تکنولوژ شدن است

عظیمیان در این نشست در پاسخ به این سوال که نقشه راه فولادمبارکه چیست، اظهار کرد: نقشه راه تولید فولادمبارکه بر مبنای تکنولوژ شدن قرار دارد و الگوی ما شرکت پوسکوی کره جنوبی است که بعد از دوره ۳۰ ساله از تولید فولاد، اکنون به یک تکنولوژ تبدیل شده است. زمانی که ما نیز تکنولوژ شویم یعنی علم آن صنعت را به طور کامل دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: زمانی که این نقشه ترسیم شد، پروژه‌های متعددی مطرح و سازمان‌های مختلفی برای اجرای آن راه‌اندازی کردیم. بزرگ‌ترین پروژه تعریف‌شده برای تکنولوژ شدن فولادمبارکه طرح تحول دیجیتال و استفاده از انقلاب صنعتی چهارم برای هوشمند اداره کردن سازمان است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: یک باشگاه نیز با عنوان باشگاه فانوس دریایی در جهان ایجاد شده که اکنون ۵۵ شرکت بزرگ همچون مایکروسافت، جنرال موتورز و … به عضویت آن درآمده اند.

به گفته وی، با اجرای طرح تحول دیجیتال سازمانی همچون فولادمبارکه از ابتدا تا انتهای کار هوشمند خواهد شد.(از انتخاب کارمند تا اندازه‌گیری طول عمر آجرهای کوره و انتخاب پیمانکار تا فروش محصول و…)

تحقق فولاد مبارکه تمام‌هوشمند تا ۱۴۰۴

وی ادامه داد: ذوب‌آهن در نسل دوم تکنولوژی و فولادمبارکه نسل سوم تکنولوژی است و این در حالیست که در جهان شرکت‌های بسیاری هستند که وارد نسل چهارم تکنولوژی شده اند و شاید از بین صدها شرکت فولادی ۴ شرکت فولادساز باشند که عضو این باشگاه شده‌اند و ما به دنبال این هستیم که به عضویت باشگاه فانوس دریایی درآییم.

عظیمیان ادامه داد: این یک بازار بسیار بزرگی از کارهای آی‌تی برای شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان ایجاد می‌کند و امسال نیز ۲۲ پروژه طرح تحول دیجیتال در بازار عرضه کردیم که تمام مشتریان ما نیز جوانان هستند و یک مرکز نوآوری نیز در دانشگاه تهران در حال آماده‌سازی است که گروه‌های استارتاپی را در خود جای دهد.

وی تصریح کرد: این طرح از مرداد ۹۹ آغاز شده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ فولاد مبارکه تمام هوشمند خواهیم داشت و اولین شرکتی در ایران خواهد بود که طرح تحول دیجیتال را اجرا کرده و بنچ مارکی برای همه صنایع خواهد شد.

ایجاد بازار بزرگی برای شرکت‌های دانش‌بنیان با اجرای طرح تحول دیجیتال

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه افزود: مشاور آلمانی فولاد مبارکه معتقد است طرح تحول دیجیتال بین ۶ تا ۸ درصد بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

عظیمیان ادامه داد: به زودی و در سال‌های آتی شاهد فعالیت ربات‌ها در مجموعه فولاد مبارکه خواهید بود چراکه ورود به انقلاب چهارم صنعتی یک الزام است تا بهره‌وری افزایش یابد.

به گفته وی، با اجرای طرح تحول دیجیتال بازار بسیار بزرگی برای نخبگان، استارتاپی‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم داشت.

تشکیل باشگاه روابط عمومی‌های عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان

مهدی شایسته‌فر مدیر حوزه ریاست و ارتباطات اتاق بازرگانی استان اصفهان در ادامه این نشست گفت: این نشست به صورت مستمر و ماهیانه برگزار خواهد شد و به باشگاه روابط عمومی‌های عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان تبدیل می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت حرکت این باشگاه به صورت عاقلانه، آرام و مستمر افزود: میزبانی فولاد مبارکه از دومین نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان قابل تقدیر است که در حال حاضر نیز تعداد دیگری از روابط عمومی‌ها تقاضای عضویت در این باشگاه را داشته‌اند و به ما خواهند پیوست.

اهمیت نقش روابط عمومی در ترسیم تصویری واقعی از سازمان

هادی نباتی‌نژاد در این نشست با تأکید بر اهمیت نقش روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در ترسیم تصویری واقعی از اهداف این شرکت گفت: در این مدت کوتاه سعی کردیم تا زیرساخت‌های لازم برای بازنمایی اقدامات شرکت فولاد مبارکه در عرصه جامعه تقویت شود و با فراخوانی از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور در راستای تحقق شعار سال و نقش مهم جهادگران شرکت فولادمبارکه در پشتیبانی از تولید بهره بگیریم.

وی در ادامه به معرفی برخی از این اقدامات مهم در مسیر پشتیبانی از تولید پرداخت و افزود: خبرنامه فولاد به صورت هفتگی، اقدامات شرکت فولاد مبارکه را در اختیار تمام ذی‌نفعان این شرکت به صورت مکتوب و مجازی قرار می‌دهد؛ همچنین پایگاه خبری ایراسین با تجهیزات کامل، علاوه بر پوشش جدیدترین اخبار در حوزه‌های فولاد، اقتصاد و صنعت، معدن و صنایع معدنی، جامعه و مسئولیت اجتماعی و ورزش، این آمادگی را دارد که اقدامات سایر صنایع استان اصفهان و کشور را به جامعه مخابره کند.

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای خلاق

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر تعامل روابط عمومی شرکت فولادمبارکه با بیش از ۳۰۰ رسانه مکتوب و بر خط تصریح کرد: اقدامات شرکت فولاد مبارکه متناسب با سیاست‌های شبکه‌های صداو سیما در قالب مستند تهیه می‌شود و در تعامل سازنده با صدا و سیما درصدد هستیم دستاوردهای این شرکت به بهترین شکل در جامعه آگاهی‌رسانی شود.

وی با استقبال از ظرفیت رسانه‌ای نو و خلاق و تعامل با ذی‌نفعان شرکت فولاد مبارکه گفت: ارائه تصویر امیدآفرینی صنایع به کشور و همچنین آگاهی‌بخشی جامعه از رکوردهای حاصله در این شرکت که نیاز مبرم جامعه امروز در مسیر امید است، از طریق اطلاع‌رسانی میسر خواهد بود و روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در این مسیر از تمام ظرفیت‌ها بهره می‌گیرد.

وی افزود: حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه هم از زیرمجموعه فعالیت‌های روابط عمومی است و همچنین برنامه گزارشی «برخط» محصول روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه است که هر دوشنبه از شبکه اصفهان پخش می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به تولیدات رادیویی شامل پادکست و رادیوی داخلی شرکت فولاد مبارکه گفت: در طول هفته دو برنامه رادیویی هم در همکاری با شبکه رادیو اصفهان در راستای اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده در شرکت فولاد مبارکه و با هدف امیدآفرینی اجرا می‌شود.

روابط عمومی بازوی اصلی هر سازمان است

وی با اشاره به نشریه سراسری «کارخانه» خاطرنشان کرد: تمام اقدامات ذکرشده بخش کوچکی از فعالیت‌های روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه است و همواره بر این باوریم که روابط عمومی، موتور متحرکه و بازوی اصلی هر سازمان قلمداد می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ضمن تقدیر از مدیرانی که به جایگاه روابط عمومی بها می‌دهند، گفت: اهمیت حضور رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در این نشست و همچنین سخنان ایشان در جلسه پیشین، در ارج نهادن به روابط عمومی را به فال نیک می‌گیریم و قدردان تلاش‌های مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حمایت تمام‌قد از اهداف روابط عمومی این شرکت هستیم.

نباتی‌نژاد اضافه کرد: روابط عمومی باید در اختیار سازمان قرار بگیرد و فولاد مبارکه آمادگی خود را درخصوص اقدامات مشترک با دیگر مجموعه‌ها اعلام می‌کند، چراکه این دستاوردها متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و اطلاع‌رسانی در این مسیر به امیدآفرینی و اعتماد مردم منتج خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت تغییر نگاه به جایگاه روابط عمومی یادآور شد: امیدواریم با برگزاری جلسات خصوصی و مشترک نقطه‌نظرات همدیگر را بشنویم و با گفت‌وگو و انتقال تجارب در مسیر تحقق شعار سال اقدامات مهمی انجام دهیم چراکه این جلسات به صورت ماهیانه و مستمر می‌تواند به هم‌افزایی بیشتر منجر شود.