×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دریافت بیمه کارگری به کارگران امکان ایجاد تعادل در زندگی حرفه‌ای و شخصی را می‌دهد. پوشش بیمه کارگری در مواقع بحرانی همچون از کارافتادگی، بیماری، آسیب حین کار و دوران بارداری به کمک افراد می‌آید. در این مقاله با قوانین و شرایط و امتیازات بیمه کارگری به‌طورکامل آشنا خواهیم شد.

آشنایی با فواید بیمه کارگری در مجله آسماری
با بیمه کارگری افراد علاوه‌بر بیمه شدن در برابر حوادث، می‌توانند از مزایا و خدمات این پوشش نیز استفاده کنند. آیا با فواید بیمه کارگری و نحوه دریافت آن آشنا هستید؟ در این مقاله فواید و مزایای مختلف بیمه کارگری را به‌طور دقیق بررسی خواهیم کرد. همچنین با بخشنامه جدید کارگران و نحوه دریافت آن آشنا می‌شویم. با برخورداری از بیمه کارگری می‌توانید در‌صورت ابتلا به بیماری یا وقوع حادثه‌ از سازمان تامین اجتماعی تا حد تعریف شده غرامت دریافت کنید. برای اطلاع از پوشش‌های مختلف بیمه کارگری پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با فواید بیمه کارگری؛ حمایت از کارگران در شرایط بیماری و نقص عملکرد
بیمه کارگری یکی از اصولی‌ترین پوشش‌های درمانی است که در بسیاری از کشورها و مناطق دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بیمه از کارگران در مواجهه با مشکلات ناشی از بیماری، نقص عملکرد کاری و شرایط غیرمترقبه حمایت می‌کند. برای پوشش‌ هزینه‌های درمانی کارگران برای مواردی همچون دندانپزشکی و چشم‌پزشکی توصیه می‌کنیم از خدمات بیمه تکمیلی آسماری sos استفاده کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین فواید بیمه کارگری اشاره خواهیم کرد.

مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خدمات بیمه کارگری پوشش در‌ مواقع بیماری است. با برخورداری از بیمه کارگری، هزینه‌های مرتبط با درمان و مراقبت‌های پزشکی به نحو قابل‌توجهی کاهش می‌یابند. توجه داشته باشید که بیمه تامین اجتماعی هیچگاه همه هزینه‌های درمان را برعهده نمی‌گیرد و فقط بخشی از هزینه‌ها از محل بیمه پرداخت می‌شود. البته با دریافت بیمه درمان تکمیلی انفرادی آسماری می‌توان سهم پرداخت هزینه‌های درمانی توسط بیمه را افزایش داد.

پوشش در مواقع نقص عملکرد کاری؛ فرصتی برای استراحت تا زمان بهبود کامل
اگر کارگر به‌دلیل نقص عملکرد کاری ناشی از بیماری یا حادثه، قدرت انجام وظایف کاری خود را از دست بدهد، حقوق دوره مرخصی استعلاجی را می‌تواند از بیمه دریافت کند. در این دوره کارگر امکان این را خواهد داشت که با آسودگی خاطر استراحت کند و سریع‌تر بهبود یابد. اگر به‌دنبال بیمه با پوشش بیشتر برای هزینه‌های درمان هستید ما به شما بیمه درمان خانواده آسماری را پیشنهاد می‌کنیم.

پوشش هزینه‌های درمانی در‌صورت وقوع حادثه حین کار
هر حادثه‌ای که حین کار و به‌دلیل شغل و حرفه اتفاق بیفتد و منجر‌ به آسیب جسمی به کارگر شود، در گروه حوادث ناشی از کار قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب براساس ماده ۶۰ قانون تامین اجتماعی اگر حین کار در کارگاه، هنگام انجام ماموریت یا حتی تردد از خانه به محل کار و برعکس حادثه‌ای برای کارگر رخ دهد، از خدمات بیمه کارگری می‌تواند استفاده کند. این پوشش هزینه‌های درمان را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. کارفرمایان با خرید بیمه مسئولیت ساختمان می‌توانند کارگران را در برابر حوادث حین کار بیمه کنند.

امکان دریافت کمک هزینه بارداری با بیمه کارگری
یکی دیگر از امکانات و امتیازهای بیمه کارگری امکان استفاده از کمک‌ هزینه بارداری است. البته برای استفاده از این خدمات باید حتما به بیمارستان‌های طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند. با تهیه بیمه تکمیلی asmari امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی برای زایمان را خواهید داشت. البته به این نکته توجه کنید که نباید در زمان خرید بیمه باردار باشید. سقف تعهدات و پوشش‌های زایمان در هر‌یک از این بیمه‌های تکمیلی انفرادی، خانوادگی و گروهی متفاوت خواهد بود.

دریافت حقوق بازنشستگی؛ مهم‌ترین مزیت بیمه کارگری
از فواید بسیار مهم بیمه کارگری دریافت حق بازنشستگی است. با برخورداری از بیمه کارگری پس از سن بازنشستگی و دوران کارافتادگی می‌توانید مبلغ مشخصی را به‌عنوان حقوق به‌صورت ماهانه دریافت کنید. این مبلغ با هدف تامین هزینه‌های مالی فرد و اعضای خانواده، به سرپرست اختصاص داده می‌شود.

آشنایی با بخشنامه جدید بیمه کارگری؛ بررسی شرایط و مهلت پرداخت
بر‌اساس قانون وزارت کار هر کارفرمایی موظف است که بدون قید و شرط کارگر و نیروی کار خود را بیمه کند. در‌‌صورت اجرایی نشدن این موضوع، کارگر می‌تواند علیه کارفرما شکایت کرده و حق بیمه خود را دریافت کند. با ثابت شدن تخلف، کارفرما توسط وزارت کار خاطی شناخته و مطابق قانون جریمه می‌شود.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشت، پرداخت حق بیمه است. سی درصد از حقوق کارگر به‌عنوان حق بیمه تعیین می‌شود که پرداخت آن به عهده کارفرما و بخشی نیز بر‌عهده کارگر خواهد بود. نسبت پرداخت حق بیمه برای کارفرما ۲۳ درصد و برای کارگر ۷ درصد است. معمولا این ۷ درصد از حقوق ماهانه کارگر کسر خواهد شد.

نکته دیگر در بخشنامه جدید بیمه کارگری، مهلت پرداخت حق بیمه است. بر‌اساس ماده سوم قانون تامین اجتماعی هر کارفرما تا آخرین روز ماه بعد فرصت دارد تا حق بیمه را پرداخت کند. در‌صورتی‌که تعداد کارگران استخدام شده در یک کارگاه از ۵ نفر بیشتر باشد، این مهلت تا دو ماه افزایش می‌یابد.

شرایط مورد‌نیاز برای دریافت بیمه کارگری تامین اجتماعی
برای ثبت‌نام بیمه کارگری باید قبل از هر‌چیز با شرایط دریافت بیمه کارگری آشنا شوید. اولین شرط این است که بر‌اساس قانون کار مشمول تعریف کارگر و کارفرما باشید؛ بنابراین اگر فرد در مقابل عملی که انجام می‌دهد مزدی دریافت نکند، کارفرما تکلیفی در مقابل فرد و بیمه کردن او ندارد. شرط دوم رعایت کردن قوانین تامین اجتماعی است. بر‌اساس ماده ۱۴۸ قانون کار، هر کارفرمایی موظف است که کارگران خود را بیمه کند. بعد از ثبت‌نام بیمه کارگری در سازمان اجتماعی، کارگر باید نسبت به پرداخت حق بیمه با درصد معین و در زمان قانونی اقدام کند.

کارفرما برای دریافت بیمه برای کارگران باید لیست بیمه‌شدگان را به بیمه معرفی کند. سپس هر فرد با در دست داشتن مدارک بیمه باید به دفتر خدمات سازمان مراجعه کند. در این مرحله معاینات پزشکی مورد‌نیاز انجام می‌شود. سپس با تکمیل مدارک توسط کارفرما سابقه بیمه برای کارگر در نظر گرفته می‌شود. از این لحظه افراد می‌توانند از خدمات درمانی مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

بیمه‌ کارگری؛ پوششی الزامی برای حفاظت از سلامت و ایمنی کارگران
همه کارگران بر‌‌اساس قانون وزارت کار حق دارند که از بیمه و مزایای خدمات درمانی و بهداشتی بهره‌مند شوند. با برخورداری از این بیمه در‌صورت بیماری یا از کارافتادگی می‌توانید از پوشش بیمه تامین اجتماعی و خدمات این سازمان استفاده کنید. مهم‌ترین فواید دریافت بیمه کارگری حفاظت از سلامت و ایمنی، جبران خسارت‌های حوادث ساختمانی، تامین مالی برای خانواده، پوشش هزینه‌های درمان و حفاظت از کارفرما در مقابل تعهدات قانونی است. با دریافت بیمه درمانی تکمیلی آسماری بخش بیشتری از هزینه‌های درمانی به کارگران برگردانده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.