×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
فروش ۱۴٫۵ میلیارد تومان بیمه نامه زندگی در سال ۹۹

گفتگو با لقمان پژوهان ؛ نماینده برتر بیمه ای

شرکت مشاوران سبز زندگی توانسته در جشنواره فروش بیمه های زندگی سال ۹۹ بیمه کارآفرین، فروش ۱۵ میلیارد تومان انواع بیمه نامه ها را رقم بزند که ۱۴٫۵ میلیارد تومان از این حق بیمه سهم بیمه های زندگی است .

شرکت مشاوران سبز زندگی به‌عنوان اولین مرکز توسعه بیمه‌های زندگی شمال غرب کشور با ۱۴ سال سابقه فعالیت در فروش انواع بیمه نامه و با داشتن نمایندگان فعال و توانمند به ویژه در رشته بیمه های زندگی با داشتن ۱۰ شعبه در ۷ استان کشور فعالیت می کند.
به گزاش بانکداری ایرانی ، شرکت مشاوران سبز زندگی با ایجاد حس اعتماد، در فعالیتهای خود و ارائه خدمات به مشتریان و ارائه خدمات بیمه ای با رویکرد نوآورانه و با پشتوانه و بهره مندی از کارشناسان خبره و متخصصین جوان، تمرکز اصلی خود را بر فروش بیمه نامه های زندگی گذاشته است و همواره در حال تعلیم و تربیت نیروهای متخصص و حرفه‌ای است. بحث آموزش تئوری و عملی یکی از شاخصه‌ها و وجه تمایز این شرکت نسبت به سایر نمایندگی‌های حقیقی و حقوقی شرکت‌های بیمه است.حاصل تلاش شبکه فروش قوی این شرکت در سراسر کشور باعث شد این شرکت در جشنواره های فروش بیمه کارآفرین از اسفند ۹۷ تا کنون به صورت پیاپی در جایگاه نخست فروش بیمه نامه زندگی در بیمه کارآفرین قرار گیرد.
این شرکت توانست در جشنواره فروش بیمه های زندگی سال ۹۹ بیمه کارآفرین، فروش ۱۵ میلیارد تومان انواع بیمه نامه ها را رقم بزند که ۱۴٫۵ میلیارد تومان از این حق بیمه سهم بیمه های زندگی است .به همین منظور مصاحبه ای با لقمان پژوهان مدیر عامل شرکت حقوق مشاوران سبز زندگی انجام شده است. امید است شرح این مصاحبه راه گشای فعالیت های نمایندگان سخت کوش بیمه کارآفرین باشد.
چگونگی فعالیت شرکت و فروش بیمه نامه ها و تعداد نیروی که در شبکه فروش این شرکت مشغول هستند را بفرمایید؟
در این شرکت۱۵۰ نفر به صورت ثابت در شبکه فروش مشغول هستند . فعالیت اعضای به صورت تیمی و گروهی است اما فروش بیمه نامه ها انفرادی. و به هیچ عنوان بیمه نامه های گروهی صادر نشده است . در سال گذشته این شرکت موفق به صدور هفت هزار و یک صد فقره بیمه نامه انفرادی در اقصی نقاط کشور شده است.
شرکت مشاوران سبز زندگی یکی از قدرتمندترین واحدهای آموزش و هدایت مشاور در سطح کشور است . دفتر اصلی شرکت در آذربایجان غربی مستقر است و در استان های کردستان ، کرمانشاه ، البرز ، تهران و سایر استان ها گسترش یافته است و فعالیت مشاوران این شرکت به صورت حضوری و میدانی است و با ارائه مشاوره رودررو به مشتریان به القوه بیشترین اثرگذاری داشته اند.
نقش شرکت اصلی یعنی بیمه کارآفرین را در موفقیت نمایندگان برتر چگونه ارزیابی می کنید؟
شرکت های مشاوره ای حقوقی بیمه بدون هدایت و پشتیبانی شرکت اصلی نمی توانند به اهداف مورد نظر دست پیدا کنند بدین خاطر که ماموریت و خط مشی اصلی را شرکت اصلی مشخص می کند. بیمه کار آفرین به عنوان شرکت مبداء نقش اصلی و محوری در تعیین خط مشی ها و راهبرد ها را دارد و شرکت های تابعه وظیفه اجرای این راهبرد ها برای فروش بیمه نامه ها دارند . طراحی محصول ، پشتیبانی آن و ارائه خدمات پس از فروش همگی جزء وظایف شرکت اصلی است و در واقع قدرت و توان نمایندگان در بازار از شرکت بیمه کارآفرین نشات می گیرد چون ارائه محصول خوب و قابل رقابت ، پشتیبانی مطلوب وبه موقع و ارائه خدمات شایسته و سریع همگی این قدرت و امکان در اختیار نمایندگان قرار می دهد تا مشتریان بالقوه را به الفعل تبدیل کند. در حال حاضر شرایط بازار بیمه بسیار رقابتی است به خصوص در بیمه های زندگی و این شرایط برای بیمه گذاران بسیار مطلوب است و می تواند خدمات شایسته ای دریافت کنند و شرکت کارآفرین با ارائه خدمات متمایز و متفاوت تلاش می کند که برتری خود را در بازار حفظ کند و با شعار “انتخاب حق شما است” فعالیت خود را آغاز کرده و همواره سعی می کند به این شعار وفادار باشد. وجود شبکه فروش قدرتمند و هماهنگی کامل این شبکه به عنوان نیروهای صف با ستاد یعنی بیمه کارآفرین باعث شده است که این شرکت با قدرت در بازار رقابت ظاهر شود.
بیمه نامه های زندگی ارائه شده از سوی بیمه کار آفرین پاسخگویی نیاز مشتریان است و آیا کاستی در این زمینه وجود دارد؟
با توجه به این موضوع که صنعت بیمه یک صنعت وارداتی است و کشور ما با کشور های پیشرفته و توسعه یافته بسیار فاصله دارد بیمه کارآفرین با رصد فعالیت بیمه ای درسطح کشورهای پیشرو، تلاش می کند از تجربیات و دانش آنها به خوبی بهره مند شود و این فاصله در همه زمینه ها چه محصول بیمه ای و چه خدمات کمتر کند و با استفاده از نوآوری و طراحی محصولات جدید نیاز روز بیمه گذاران را فراهم کند و باعث اطمینان خاطر آنها شود، البته نیاز مشتریان روز به روز در گسترش و تغییر بوده و بیمه کارآفرین با این نگاه سعی می کند نسبت سایر رقبا متفاوت عمل کند.
شرکت برای پیشبرد اهداف بیمه کارآفرین چه استراتژی دارد؟
ارائه مستمر پیشنهادات خالقانه به ستاد مرکزی به منظور چرخش حداکثری بیمه نامه ها به سمت نیازهای بیمه‌ای شهروندان، ارتقا خلاقانه و هوشمندانه شبکه فروش، توسعه رابط صمیمانه با مشتریان از طریق ایجاد روابط برد-برد-برد، کاهش سطح استرس جامعه و ارتقا سطح زندگی ایمن جامعه، ارتقا کمی و کیفی پرتفوی شرکت با هدف حداکثرسازی بهره‌روی از جمله اهداف این شرکت برای جذب پرتفوی بهینه است.
نمایندگان و فروشندگان بیمه عمر چه تدبیری باید در مقابل خریداران داشته باشند؟
بیمه عمر به عنوان یک برنامه ریزی مالی منظم سیستماتیک بلند مدت با اضافه شدن پوشش های بیمه ای یک نیاز اصلی برای افراد در عصر حاضر می باشد که هر شخصی در در جایگاه و موقعیت اجتماعی به این خدمات احتیاج دارد لذا وظیفه یک مشاور به عنوان کسی که به مخاطب در تصمیم سازی و تصمیم گیری کمک می کند تا با رویکرد شناخت شخص براساس نیاز و توانایی و خواسته هایش بتواند انتخاب درستی را داشته باشد.
وضعیت بازار صنعت بیمه را چگونه ارزیابی می کنید؟
با توجه به اینکه ضریب نفوذ بیمه های زندگی در ایران هنوز با میانگین ضریب نفوذ جهانی بسیار فاصله دارد و این اختلاف نشان می دهد بازار بیمه های زندگی در کشور ما بسیار بکر می باشد و صرفا با مشاوره صحیح و تخصصی می توان از ظرفیت های بازار به نحو احسن استفاده کرد.
رمز موفقیت مشاوران سبز زندگی در این صنعت چیست؟
اعتقاد به کار گروهی و آموزش اعضای شرکت به صورت تخصصی و ایجاد دوره های انگیزشی برای بالا نگه داشتن سطح توان و روحیه کارکنان شرکت ، داشتن استراتژی و سبک کاری مشخص، برنامه ریزی و مراقبت روزانه درجهت دستیابی به اهداف تعیین شده، قانون مدار بودن و ایجاد فضای مطمئن برای کارکنان و ایجاد امنیت شغلی و بالا بردن حس همکاری و هدف مشترک در شرکت و حفظ جایگاه اولین و بهترین بودن از جمله موارد هستند که در موفقیت این شرکت تاثیر داشته اند.