×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
فرایند صدور و پرداخت خسارت بیمه نامه جان دانا همه آنلاین است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، مهدی ربیعی، طراح “جان دانا” درباره بیمه‌گری هوشمند و ارتباط آن با این طرح گفت: اگر بخواهیم بیمه نامه “جان دانا” را به عنوان یک بیمه‌نامه هوشمند تعریف کنیم در واقع اولین بار است که فرایند صدور بیمه‌نامه از نوشتن فرم پیشنهاد، معرفی محصول، ارسال فرم پیشنهاد و بررسی و کارشناسی فرم پیشنهاد و در نهایت صدور بیمه‌نامه، به صورت دیجیتالی و هوشمند صورت می‌گیرد. بدین گونه که نماینده فروش یا بازاریاب، می‌تواند مزایای بیمه‌نامه را از روی تلفن همراه، آی پد یا لپ تاپ، معرفی و نرخ اعلام نماید و بروشور آن نیز به صورت دیجیتالی است.

وی افزود: همچنین برای اولین بار است که سیستم، اضافه نرخ قد و وزن و استعمال دخانیات را به صورت هوشمند محاسبه و اعمال می‌کند این در حالی است که در گذشته، این پیشنهاد باید توسط کارشناس صدور مورد ارزیابی قرار می‌گرفت و اضافه نرخ های مربوطه نیز اعمال می‌گردید.

ربیعی ادامه داد: در حال حاضر سیستم، هوشمند شده و همه مراحل را به طور اتوماتیک محاسبه می‎‌کند. در واقع فرایند صدور کوتاه‌تر شده و هزینه بیمه گر هم کاهش پیدا کرده است. وقتی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود چون به جای نفر، از سیستم‌ها استفاده می‌نماییم که هم دقت و هم سرعت، افزایش می‌یابد.

طراح بیمه‌نامه “جان دانا” در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد: وقتی بیمه‌نامه، صادر شد برای بیمه شده نیز به صورت الکترونیکی ارسال و حتی تمدید سال‌‎های آینده آن هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. همچنین فرایند خسارت بیمه‌نامه نیز به صورت آنلاین پیش‌بینی شده تا نیاز نباشد بیمه شده، مراجعه حضوری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه، جان دانا یکی از محصولاتی است که در راستای بیمه‌گری هوشمند، فعالیت‌ می‌کند، عنوان کرد: در واقع “جان دانا” یک بیمه‌نامه هوشمند است و احتمال خطا و تقلب در آن به شدت کاهش پیدا می‌کند. بدین گونه که چنانچه در این بیمه‌نامه، پیشنهادی را از یک نفر نپذیریم و شرکت بیمه تشخیص ‌دهد نباید آن فرد بیمه شود.

ربیعی تصریح کرد: حال آن که فرد به هر نمایندگی دیگری مراجعه و اطلاعاتش را ارسال کند ولواینکه اطلاعات نادرست ارائه دهد، به محض اینکه سیستم، کدملی آن شخص را تشخیص دهد به آن اجازه صدور نمی‌دهد. بنابراین فرد از هر طریقی بخواهد با اطلاعات نادرست وارد سیستم شود نمی‌تواند سیستم را فریب دهد چراکه سیستم، هوشمند است یعنی این گونه نیست که فردی بخواهد اطلاعات نادرست بدهد و شرایط پوشش بیمه را به دست آورد. در واقع، سیستم جلوی این تقلبات را می‌گیرد. در مجموع بیمه‌گری هوشمند کمک می‌کند به اینکه شرایط بیمه‌نامه، سالم به ثمر بنشیند.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند با تعریف محصولات جدید به حقوق بازنشستگان کمک کنند؟ اظهار کرد: در راستای اظهارات وزیر اقتصاد باید گفت برخی مسائل نیازمند زیرساخت است. در رابطه با ماجرای بازنشستگان نیز اگر بخواهیم، نامش را یک نوع بیمه تکمیلی بگذاریم نیازمند زیرساختی است که شرایط آن را باید دولت و مجلس فراهم کنند بدین گونه که دولت و مجلس باید مصوبه‌ای را در این زمینه ارائه دهند. البته نمونه‌های آن در کشورهای دیگر پیاده سازی شده و بنده نیز پیشنهادی برای آن دارم که چنانچه زیرساخت فراهم شود می‌توانیم به آسانی آن را درکشور پیاده‌سازی کنیم تا مشکلات بازنشستگان حل شود چراکه آنها پس از اینکه بازنشسته می‌شوند مبلغ مستمری و یا بازنشستگی‌شان، تکافوی هزینه‌های جاری زندگی‌شان را نمی‌کند.

ربیعی با تاکید بر اینکه شرکت‌های بیمه به تنهایی می‌توانند به تعریف محصولات جدید برای افزایش حقوق بازنشستگان بپردازند، اشاره کرد: شرکت‌های بیمه به یک شرط می‌توانند این کار را انجام دهند آن هم به شرطی که زیرساخت آن فراهم شود به بیان دیگر، شرکت‌های بیمه براساس زیرساخت‌ها و قوانین حرکت می‌کنند. وقتی آیین‌نامه‌ و زیرساختی در این ارتباط وجود نداشته باشد، شرکت‌های بیمه نمی‌توانند محصولات جدیدی برای افزایش حقوق بازنشستگان ارائه دهند. به عنوان مثال در مورد بیمه‌های شخص ثالث نیز بدین گونه است یعنی در ابتدا قانون بیمه شخص ثالث تصویب شده، پس از آن هم بیمه شخص ثالث مطرح یا در ابتدا قانون بیمه، تصویب و پس از آن، بیمه ایجاد شده است و یا ابتدا قانون تأسیس شرکت‌های بیمه تصویب، پس از آن شرکت‌های بیمه تأسیس شده‌اند. بنابراین برای افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات جدید بیمه‌ای، در ابتدا نیازمند قانون هستیم و پس از آن، اجرای قانون در قالب یک بیمه نامه یا یک طرح برعهده شرکت‌های بیمه خواهد بود.

طراح بیمه‌نامه “جان دانا” درباره طرح رفاه دانا و طرح مهر دانا نیز تشریح کرد: این طرح‌ها، ایده‌ای است که برای اولین بار توسط شرکت بیمه دانا ارائه شده که بنده بسیار از این بابت خوشحال هستم به بیان دیگر شرکت بیمه دانا یک کارت اعتباری در اختیار مشتری قرار داده است بدین گونه که بیمه، پول خود را از بانک دریافت می‌کند و مشتری از کارت‌ اعتباری‌اش در بانک، استفاده کرده است. بعدها تسویه حساب پولی که دریافت کرده و بیمه خریده، با مشتری و بانک است. این ایده به نوبه خود برای اولین بار توسط بیمه دانا ارائه شد که طراح آن آقای دکتر کاردگر بوده که طرح بسیار ایده‌آل و هوشمندانه‌ای است. در مجموع می‌توان گفت طرح رفاه دانا، نوآوری بسیار خوبی بوده و در خارج از کشور هم بدین گونه است اگر کسی بخواهد خریدی انجام دهد از کارت اعتباری‌اش استفاده کند. این کارت اعتباری بیمه بسیار نوآورانه بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.