×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فرانس ۲۴: دوره پسابرگزیت برای انگلیس و اتحادیه اروپا دشوار خواهد بود

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد دوره پسابرگزیت هم برای انگلیس و هم برای اتحادیه اروپا با شرایط دشواری همراه خواهد بود و نخستین چالش پیش رو، مدیریت همه‌گیری کووید-۱۹ و همچنین همزیستی آینده است.
اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در مورد توافق پسابرگزیت گفت: این توافق از منافع انگلیسی‌ها حمایت خواهد کرد. همچنین من فکر می‌کنم این توافق به نفع انگلیس است. اما این توافق مانع از این نیست که از اول ژانویه تکمیل اسناد اداری برای تبادلات تجاری ضروری نباشد. تبادلات تجاری میان اروپا و انگلیس سالانه به بیش از ۷۰۰ میلیارد یورو می‌رسد و از این پس قرار است از طریق گمرک سازمان دهی شود. اما در مقابل تعرفه گمرکی و سهمیه بندی وجود نخواهد داشت.
شرکت‌های انگلیسی همچنان به بازار بزرگ اروپا دسترسی خواهند داشت و شرکت‌های اروپایی هم ۶۶ میلیون انگلیسی را خواهند داشت.
دو طرف همچنین در مورد شرایط رقابت برابر توافق کرده اند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، در این‌باره گفت: ما کنترل قوانین و سرنوشت خود را به دست گرفتیم. ما کنترل هر بخش از قوانین خود را به دست گرفتیم.
جانسون سرانجام اصل سازمان‌دهی رقابت را پذیرفت. این قوانین در حوزه محیط زیست، مبارزه با تغییرات اقلیمی، حقوق اجتماعی و شفافیت مالیاتی اجرا خواهد شد. اما اگر هریک از طرفین به تعهدات خود پایبند نباشد، امکان اعمال تعرفه گمرکی وجود خواهد داشت.
میشل بارنیه، مذاکره‌کننده اروپایی، برای برگزیت گفت اتحادیه اروپا در کنار ماهیگیران اروپایی حضور خواهد داشت. این تعهد ماست.
ماهیگیری عامل اصلی اختلاف میان اتحادیه اروپا و انگلیس بود. طبق توافق پسابرگزیت ماهیگیران اروپایی تا ژوئن ۲۰۲۶ به آب‌های انگلیسی دسترسی خواهند داشت. در مقابل اروپا باید به تدریج از ۲۵ درصد سهم خود صرف نظر کند.
این توافق همچنین به منزله پایان تردد آزادانه میان مرزهاست که با کنترل پلیس هوایی و پلیس مرزی همراه خواهد بود. از اول اکتبر سال ۲۰۲۱ اروپایی‌ها برای ورود به خاک انگلیس باید گذرنامه داشته باشند.
اروپایی‌ها همچنین برای سکونت در انگلیس به مجوز کار نیاز خواهند داشت.
علاوه بر این بورسیه تحصیلی اراسموس هم برای انگلیس پایان می‌یابد. از این پس ثبت نام در دانشگاه‌های انگلیس بسیار پیچیده و پرهزینه خواهد بود.
انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.