×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران با اعلام فراخوانی و با هدف بومی‌سازی تجهیزات شبکه فیبر نوری، از تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، دعوت به همکاری کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، پروژه توسعه فیبرنوری از مهمترین پروژه‌های زیرساختی در صنعت ارتباطات ایران است که اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال نیز با پیوستن به این پروژه ملی، یکی از مهمترین اولویت‌های خود را توسعه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها و تسهیل دسترسی کاربران نهایی به این سرویس پرسرعت، قرار داده است. از این رو ایرانسل با اعلام فراخوانی، در نظر دارد با همکاری ایرانسل‌لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، با هدف حمایت از تولید داخل، بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های شرکت های دانش بنیان، «تجهیزات فعال شبکه در حوزه پروژه فیبرنوری (FTTx)، شامل مودم فیبرنوری (ONT) و دستگاه ترمینال خط نوری (OLT)» را از طریق تولید کنندگان توانمند داخلی و دارای صلاحیت تأمین کند.

ایرانسل از تمامی شرکت‌های فعال داخلی در این زمینه، دعوت می‌کند تا تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۲، با مراجعه و ثبت نام در «سامانه مدیریت تأمین ایرانسل» به نشانی sourcing.irancell.ir، اطلاعات محصولات تولیدی یا تحقیقاتی آماده تولید خود را تکمیل و بارگذاری کنند.

پس از پایان مهلت ثبت‌نام و اعلام آمادگی از سوی شرکت‌های فناور دارای نمونه تحقیقاتی، مراحل اولیه ارزیابی توسط ایرانسل انجام شده و شرکت‌های منتخب، به جلسه ارائه توانمندی‌ها با حضور تیم فنی و واحد تحقیق و توسعه ایرانسل دعوت می‌‌شوند. در مرحله پایانی نیز قرارداد تولیدی یا توافق‌نامه تحقیقاتی با ایرانسل‌ و شرکت‌های برگزیده، منعقد می‌شود.

پیش از این، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، در روز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، طی مراسمی توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد. در این مراسم، سرویس اینترنت فیبر نوری که به عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب‌وکارها (FTTx)» شناخته می‌شود، در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها» به بهره‌برداری رسید و بابل در استان مازندران، به عنوان نخستین شهر، این سرویس ایرانسل را دریافت کرد. همچنین در تاریخ ۲۲ مهرماه سال جاری، تفاهم‌نامه توسعه دسترسی فیبر نوری شیراز با همکاری شهرداری شیراز و قرارداد صدور مجوز حفاری پروژه فیبر نوری شهر صدرا با همکاری شهرداری صدرا، با حضور وزیر ارتباطات به امضا رسید و در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۲ نیز، عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در شهر تبریز با مشارکت شهرداری این شهر و ایرانسل، طی مراسمی آغاز شد.

تاکنون عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل علاوه بر شهرهای فوق، در شهرهای تبریز، اراک، خمین، ماهدشت، چهاردانگه، گلستان و شاهرود نیز آغاز شده است تا با پیشرفت هر کدام از این پروژه‌ها، پروژه فیبرنوری در تمام شهرهای کشور کامل شود.

همچنین ایرانسل در مرداد ۱۴۰۲، موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات دریافت کرد. با دریافت این پروانه، ایرانسل که تا پیش از این، خدمات مختلف ارتباطی و دیجیتال، از جمله شبکه تلفن همراه نسل ۲ (۲G)، نسل ۳ (۴G)، نسل ۴ و ۴.۵ (۴G/LTE-A) و نسل ۵ (۵G) و خدمات اینترنت پرسرعت ثابت بی‌سیم (WiMAX) و (TD-LTE) را به مشترکان خود ارائه داده بود، رسماً به جمع ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق، پیوست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.